Cum să construiești un brand de succes și care sunt beneficiile acestuia.

branding Cum să construiești un brand de succes și care sunt beneficiile acestuia. Cum s   construie  ti un brand de succes   i care sunt beneficiile acestuia

Brandul e totalitatea asocierilor pe care oamenii le fac cu o entitate care poate fi orice: produs, serviciu, persoană, loc sau idee / ideologie. Brandingul a pornit de la logo-uri și sloganuri, dar astăzi este infinit mai cuprinzător, mai complex și mai important. Branding înseamnă îngrijirea unui brand pentru a-i spori valoarea.”

Asocierile de brand provin din experiența de utilizare, medii (fizice sau virtuale), comportamentul reprezentanților brandului și din comunicarea internă și externă.

Imaginea puternică a brandului, consolidată în timp, atrage întotdeauna clienți. Acest lucru te va ajuta să lucrezi mai puțin decât concurenții tăi.

Un brand puternic îți garantează o listă nelimitată de beneficii, popularitate, flux constant de clienți, parteneriate, posibilitatea de a avea un preț de top, loialitate și o durată de viață mult mai mare.

Pentru a construi un brand de succes este nevoie însă de multă muncă.

Pentru a înțelege mai bine acest concept gândește-te la brandul tău ca la propriul copil. Se naște, primește dragoste, îngrijiri și educație. Își formează caracterul. Crește și pleacă pe propriul drum, însă îl veghezi în permanență. Îl îndrumi la educație, să socializeze și să stabilească relații interumane care îi vor contura personalitatea și îl vor ajuta să devină un om matur de succes. Bazându-se pe atuurile sale, cu o personalitate bine definită, carismatic, de încredere, el își spune povestea, oferindu-le celor de lângă el ceea ce au nevoie, vorbindu-le și ascultându-i, înconjurându-se astfel de prieteni pe viață.

Pentru a da naștere unui brand, pentru a-l prezenta lumii și pentru a-i spune povestea e nevoie de o întreagă echipă și de o strategie bine gândită.

Brandul este ceea ce rețin oamenii, prin brand te asociază și te diferențiază de restul. Brandul te ajută să îți creezi o comunitate loială în jurul tău și reprezintă identitatea afacerii tale, ajutându-te să influențezi anumite acțiuni.

Pentru ca brandul tău să fie luat în ochi buni este necesar să comunici publicului următoarele aspecte esențiale:

  • Misiunea (motivul pentru care există);
  • Viziunea (ce dorește să devină și felul în care dorește să influențeze);
  • Valorile (lucruri în care crede);
  • Esența brandului (AND-ul brandului);
  • Angajamentul (lucruri pe care le promite);
  • Personalitatea brandului (brandul descris ca o persoană);
  • Arhetipul (de ce este brandul un exemplu pentru societate).

Pentru a da naștere unui brand puternic este indicat să urmezi câțiva pași esențiali:

În primul rând pune-ți câteva întrebări. Care sunt punctele tale slabe/puternice? Ce aduci nou? Ce te diferențiază de competitor?

Stabilește o identitate, o “voce” ușor de recunoscut, pe care să o folosești pe toate rețelele sociale și în toate strategiile.

Folosește un nume real pentru a inspira încredere când postezi conținut. Nu te ascunde după un nume de firmă.

Umanizează și asociază anumite aspecte cu elemente din viața de zi cu zi.

Construiește-ți o reputație.

Conectează-te și comunică cu cei interesați de brandul tău.

Fii prezent cât mai mult și interacționează cât mai repede cu potențialii clienți.

Pune întrebări și află care sunt așteptările celor interesați de brandul tău.

Ieși în evidență și experimentează lucruri noi.

Transmite mesaje naturale care să evidențieze beneficiile produselor tale.

Nu îți subestima/supraestima brandul, lasă clienții să decidă valoarea acestuia.

Gândește toata strategia pe termen lung.

Fii simplu și direct. Oamenii nu rețin în medie mai mult de 5-7 detalii.

Lasă impresia că ești omniprezent și fă campanii de remarketing.

Spune povestea din spatele firmei pentru a dobândi mai multă încredere.

Creează un logo pe care să îl folosești peste tot și adaugă întotdeauna o imagine postărilor tale.

Monitorizează în permanență ce se spune despre brandul tău.

Concentrează-te mai mult pe ceea ce vor oamenii să audă de la tine.

Folosește-te de emoții pentru a vinde. Un mesaj emoțional însoțit de un mesaj subtil de vânzare va ajuta în luarea unei decizii benefice pentru tine.

Niciun brand nu se construiește peste noapte, iar pentru a construi un brand de succes este nevoie de timp și resurse.

Trebuie însă notat faptul că un brand bine pus la punct până la cele mai mici detalii, la un moment dat, va lucra pentru tine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: