Promovare blog: de ce e importantă pentru un magazin online?

Este un lucru binecunoscut faptul că activitatea de promovare blog poate crește traficul și astfel poate ajuta un antreprenor să își crească vânzările, în cazul în care deține un magazin online de mici dimensiuni.

Postarea de articole pe blogul propriu al magazinului cu o cadență regulată (măcar o dată pe săptămână) poate ajuta la sporirea interesului pentru magazinul respectiv. Haideți să vedem în continuare de ce.

Promovare blog: primii pași

În primul rând, trebuie să menționez că beneficiile unui blog de care discutăm în acest articol se aplică în special micilor magazine online (cele care au mai puțin de o sută de produse). De asemenea, ele se aplică și site-urilor companiilor care prestează servicii.

În regulă! După ce am clarificat acest lucru, haideți să începem.

Primul lucru care trebuie făcut este să te asiguri că blogul tău este integrat în site-ul tău. Acest lucru înseamnă că blogul se va regăsi la un link precum: www.nume-site.ro/blog/

Și nu la un link de forma următoare: blog.nume-site.ro

Forma numărul 2 reprezintă un subdomeniu, ceea ce înseamnă că motoarele de căutare văd blogul ca fiind un website separat, ceea ce înseamnă că traficul va fi socotit separat.

În schimb, forma numărul 1 reprezintă un folder dedicat blogului, care face parte din întregul site. Fiind o parte componentă a acestuia, la fel ca orice altă pagină, traficul de pe blog va fi socotit ca fiind traficul site-ului, iar cititorii vor fi mai aproape de produsele sau serviciile vândute.

Este mult mai dificil să trimiți un utilizator de pe un site pe altul decât să îl trimiți pe o pagină diferită din cadrul aceluiași site.

Când ai blogul integrat în site, cantitatea de pagini de pe site-ul tău crește. Acest lucru înseamnă mai multe șanse să atragi trafic pe site.

Pornind de la premisa că ai pus la punct blogul în cadrul site-ului tău, haide să vedem câteva sfaturi de promovare blog.

În cazul în care blogul tău nu este integrat în site sau în cazul în care site-ul tău nu conține un blog, îți recomandăm să apelezi la o agenție de web design pentru a beneficia de implementarea tehnică a acestuia.

Sfaturi de promovare blog

  1. Scrie constant

    Odată ce ai început un blog, trebuie să duci munca până la capăt. Acest lucru înseamnă să crești acea zonă din site-ul tău în mod constant și să o alimentezi cu conținut frecvent, în funcție de cât de des ai posibilitatea să o faci.
    Spre exemplu, o cadență recomandată de publicare a articolelor pe un blog de companie este de 1 articol pe săptămână. Însă, dacă nu ai această posibilitate, poți să te menții și la o rată de 2 articole pe lună. Depinde foarte mult cât poți investi în activitatea de promovare blog.
    Gândește-te așa: fiecare articol nou e un motiv în plus pentru ca oamenii din mediul online să-ți viziteze site-ul. Așadar, fiecare articol e o oportunitate să atragi noi clienți. De ce să îți reduci singur aceste oportunități?

  2. Promovează constant

    Având în vedere ce am spus mai sus, recomandarea mea este să fii tu primul care promovează articolul pe care tu l-ai scris (sau un coleg de-al tău sau poate chiar cineva subcontractat).
    Dacă articolul a fost scris și publicat, apoi lăsat acolo, șansele ca să aibă vreun efect sunt foarte mici. Este foarte importantă activitatea de promovare blog în contextul în care lansezi acel articol pe pagina de Facebook, poate și pe profilul tău, și în alte rețele de socializare unde ar putea fi persoane interesate.
    Gândește-te așa: promovare înseamnă trafic mai mare, ceea ce poate duce la vânzări mai mari.

  3. Optimizează-ți conținutul

    În activitatea de promovare blog, este foarte important elementul de SEO. La fel ca la optimizare site, înainte să publici un articol, în etapa de editare, trebuie să ții cont de:

    a) inserarea anumitor cuvinte cheie în conținut și meta conținut (meta descriere, meta titlu, structura URL)
    b) scrierea de cel puțin 300 de cuvinte în cadrul acelui articol
    c) includerea a cel puțin o imagine, având alt text cuvântul cheie principal al articolului
    d) optimizarea vizuală a articolului, pentru a fi ușor de citit, prin: liste cu bullet, cuvinte cu bold, subtitluri, paragrafe aerisite și scurte etc.
    e) includerea unui link către o pagină internă: spre exemplu, către un produs din site
    f) includerea frecventă (dar nu întotdeauna) a unui link către un alt articol din blog

    Respectând acești factori, ai șanse mai mari la o mai bună optimizare a articolului tău, ceea ce înseamnă mai mult trafic, ceea ce duce la… știi tu ce 🙂

  4. Leagă articolele de produse

    Așa cum am zis mai sus, e bine să incluzi câte un link (cel puțin) în fiecare articol, către o altă pagină din site-ul tău. Atunci când faci referire la anumite produse sau categorii de produse din site-ul tău, este bine să incluzi link-uri către acestea. Aceste link-uri ajută la:

    a) optimizarea paginilor către care trimiți, dacă link-ul este pe un cuvânt cheie relevant al paginii respective,
    b) trimiterea de trafic către paginile respective, care, dacă conțin produse, pot genera conversii.

  5. Nu renunța!

    Închei acest articol cu un sfat care poate părea motivațional, însă te asigur că e foarte concret. Odată ce te-ai apucat de un blog și ți-ai obișnuit cititorii cu o cadență de, să zicem, 1-2 articole pe săptămână, nu scădea cadența la mai puțin de 1 articol pe săptămână.

    Dacă faci acest lucru, vei observa și o scădere a traficului, începând cu săptămâna imediat următoare celei în care ai scăzut cadența.

    Sper că toate aceste sfaturi să îți fie de folos în activitatea de promovare blog pentru magazinul tău online!

Ține minte următoarea regulă: dacă ai puține produse, prin promovare blog îți atragi mai mult trafic care poate genera mai multe conversii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.