Arhive de categorii: Grafică

Design grafic – Mesajul vizual, între design grafic și DTP

Trăim într-o lume dominată de economia capitalistă și de consumerism. Oamenii sunt bombardați de mesaje publicitare și campanii menite să vândă produse și servicii care concurează pe aceleași segmente. Într-o asemenea “junglă” economică, unul dintre cele mai importante ingrediente ale succesului este IMAGINEA. Iar imaginea depinde într-o măsură covârșitoare de creativitate și strategie.

Grafica publicitara a devenit, în ultimul deceniu, extrem de populara în rândul deținătorilor de afaceri de orice fel, iar specialiștii din acest domeniu sunt foarte apreciați și bine plătiți, pentru că munca lor insuflă valoare produselor. Dar ce este, de fapt, un designer grafic?

Un designer grafic este un creator ce reușește să contureze identitatea vizuală a unui produs sau serviciu. Designerul grafic creează concepte prin combinații de elemente grafice – fonturi, simboluri, forme, culori, imagini etc. Grafica sa este cea care poate diferenția un produs față de altul concurent, făcându-l mai atractiv, mai interesant, apropiindu-l mai mult de potențialul consumator. Prin design grafic, designerul transmite un mesaj, comunică vizual cu receptorul.

Adesea, design grafic și DTP-ul (Desktop Publishing) sunt confundate, mulți oameni considerând că sunt unul și același lucru. Această impresie este, însă, greșită, întrucât există o diferență majoră între cele două. În timp ce grafica publicitară are o profunda latură creativa, DTP-ul se referă, mai degrabă, la simpla punere în aplicare ale ideilor designerului grafic. Cu alte cuvinte, design grafic este “creierul”, iar DTP-ul este executantul. DTP-ul reprezintă activitatea mecanică. În timp ce design grafic este o artă, DTP-ul se oprește la stadiul de proces.

Design Grafic

design grafic

Design grafic – Nu orice DTP-ist poate face design grafic, însă designerul grafic se implică sau combină, adesea, grafica publicitară și DTP-ul. Uneori, însă, un designer grafic poate veni doar cu o schiță sau o idee așternută pe o foaie, pe care DTP-istul trebuie să o concretizeze folosindu-se de software pentru a se ajunge la produsul finit, care poate fi o broșură, un logo, un newsletter sau orice altă formă de comunicare vizuală.

Noțiunile DTP sunt extrem de utile pentru oricine are nevoie de promovare, fie că vorbim de mici întreprinzători, antreprenori sau liber profesioniști. Însă putem merge cu un pas mai departe, folosindu-ne imaginația pentru a ajunge la etajul superior – design grafic. Așadar, căutați liftul și urcați mai sus! 🙂 🙂 🙂

Care sunt provocările unui graphic designer!

Atunci când trebuie să zici, dar și să faci, iar imaginea vizuală finală la care lucrezi trebuie să reprezinte cât mai bine ceea ce ai vrut să comunici, ai parte de multe piedici cărora trebuie să le faci față. Designul graphic este unul dintre acele domenii pe care toată lumea crede că le înțelege, însă lucrurile de multe ori sunt mult mai complexe decât par inițial. Astfel, în multe cazuri omitem lucruri care la prima vedere par în ordine, dar nu sunt. Este important să te ții de regulile de bază ca să faci o treabă bună.

Consider că atâta timp cât aplici rețeta corectă în momentul în care lucrezi la un proiect, nu prea ai cum să dai greș. Astfel, eu încerc să mențin o comunicare cât mai bună cu colegii mei de la care primesc taskurile și să evidențiez cerințele clientului, în funcție de proiect.

Fiecare brand are (sau ar trebui să aibă) o anumită linie grafică care trebuie menținută și mereu adaptată la nevoile actuale ale clientului.

Trebuie să ții cont întotdeauna ca versiunea ta grafică să fie relevantă în ceea ce ai de spus, asta în contextul în care, în era tehnologiei, e neapărat nevoie să te adaptezi schimbărilor. Trebuie să fii mereu pe fază și să urmărești tot ce e nou în domeniu: programe, tehnologii, tendințe, și să fii mereu deschis la influențe noi – totul într-un timp foarte scurt. Cu cât accepți schimbarea mai repede și te adaptezi noilor curente, cu atât mai bine.

Ca scop general, designul grafic nu s-a schimbat foarte mult – să creezi un material vizual de calitate care să se impună și să iasă în evidență. Dar există mereu un conflict – tentația să te abați de la regulile de design, de compoziție – uneori o cere clientul, iar altă dată crezi că ar arăta mai bine produsul final dacă ai face-o. Mai concret, care este soluția pe care eu o aplic mereu când mă lovesc de așa ceva? Rămân fidel conceptului inițial, dar mă adaptez la tehnologie și la ceea ce își dorește clientul. Îmi fac curaj să abordez perspective diferite, să fiu destul de flexibil și rapid. Ideal este ca în fiecare zi să aduci un aer fresh și proaspăt fiecărui design și să fiu pe flow maxim :).

În același timp încerc să rămân unic, deși sursele de inspirație sunt infinite – dar la fel sunt și stilurile; fiecare designer trebuie să se remarce într-un fel sau altul. Originalitatea nu trebuie uitată niciodată, e o valoare importantă a oricărui om creativ.

De asemenea, consider că îți poți aduce aportul și să creezi un lucru fain, indiferent ce faci și oricât de mică ar fi lucrarea, fie ea de print sau de web design. Nu trebuie exclus niciodată un proiect mai mic în detrimentul celui mai mare, deoarece proiectul cel mic la rândul lui, dacă a fost bine executat, poate deveni mare sau mai mult ca sigur că îți va aduce recomandarea pentru un proiect și mai mare. Astfel, valoarea lor va crește exponențial.

Acum o să dezvălui unul dintre aspectele mele preferate, ceea ce m-a făcut să îmi placă meseria asta și să nu o schimb: un designer trebuie să fie mereu curios de alte discipline, chiar dacă rezultatul final este vizual sau digital. Un alt mare plus este că mereu ai parte de noi proiecte, unele standard iar unele care mereu te fac să ieși din zona de confort, care au rolul de a te duce în zona de progres.

Orice vezi te poate inspira, aici ține de fiecare în parte cum fructifică fiecare moment.

Acum trebuie să dezbat și un aspect negativ cu care încep să am de-a face, și din păcate cred că în următorii ani va fi și mai rău: oamenii, pentru că au la dispoziție tehnologia care le ușurează comunicarea, nu se mai întâlnesc pentru a discuta problemele.

Între grafician și client există un schimb de e-mailuri, mesaje, screenshot-uri cu sugestii și discuții pe social media, dar eu cred că o comunicare față în față este mult mai importantă aici. Pentru client este importantă ca să comunice mai bine viziunea lui, pentru mine, ca și grafician, să o înțeleg bine, ca să o pot apoi concretiza, să găsesc cele mai bune soluții.

Bineînțeles, aici nu mă refer doar la graficieni, ci la orice om care trebuie să interacționeze cu cineva în business-ul lui.

Hint: în caz că ajungi să lucrezi cu un graphic designer, acordă-i libertate!

Cheia succesului, toți vorbesc de această cheie parcă o va primi cineva fizic 🙂 Părerea mea este, dacă îți place ceea ce faci și o faci bine, muncește și arată lumii cine ești! 😀 Mult succes îți doresc!!!

Top 5 reguli, prețioase pentru crearea panourilor publicitare de impact.

Consumatorii nu mai privesc panourile publicitare în același mod în care o făceau în urmă cu 10 – 15 ani. în timp ce panourile OOH sunt considerate încă un spațiu publicitar premium, se pare că trecătorii nu le mai acordă atenția cuvenită. Captivați de telefoanele inteligente, de tablete și de gadget-urile pentru jocuri, ochii acestora privesc mai mult în jos decât în sus.
Cu publicitatea în aer liber ridicând mizele și devenind din ce în ce mai competitivă, plus publicitatea digitală care poate ajunge la clienții targe-tați este important să știi cum anume ar trebui să arate un panou publicitar care într-adevăr să atragă atenția. Iată 5 strategii pe care să le folosești pentru a te asigura că panoul și implicit, mesajul tău, are cea mai mare șansă de a fi observat și mai important, de a fi reținut de către consumatori:

  1. 6 cuvinte sau mai puține sunt ideale, având în vedere că suntem în mișcare atunci când citim panouri publicitare, nu avem destul timp încât să putem asimila un mesaj lung și complicat. Șase secunde este media de timp de care avem nevoie pentru a parcurge cu privirea un mesaj cu caracter publicitar, pe care îl întâlnim pe stradă. Deci, mesajul înscris pe panou nu ar trebui să depășească un număr de 6 cuvinte.
  2. Mesajul trebuie să atragă, nu să distragă, de cele mai multe ori, panouri publicitare sunt destinate șoferilor, bicicliștilor, sau pietonilor, care au la dispoziție doar câteva secunde pentru a fi expuși mesajului. Acest lucru crează o dilemă interesantă pentru oamenii de publicitate; vrei sa fii observat, dar în același timp nu ai vrea să distragi prea mult atenția unui șofer care trebuie să fie atent la cum conduce. Găsirea unui echilibru al panoului, din punct de vedere cromatic și structural este ideală pentru a atrage atenția într-un mod favorabil.
  3. Nu pune informații care obosesc, probabil că ai văzut pe stradă panouri publicitare cu adevărat îngrozitoare, acoperite de numere de telefon și de adrese de numele de site. Fără îndoială, 99,9% dintre persoanele care au fost expuse acestui tip de mesaj nu au citit informațiile de pe panou, nu vor apela pe acel număr de telefon și nici nu vor accesa vreodată site-ul înscris pe, panoul publicitar. Un panou publicitar este un mediu de publicitate secundar, ceea ce înseamnă că este ideal pentru construirea unei mărci și pentru susținerea unei campanii, deci pentru afișarea unui mesaj rapid și ușor de asimilat.
  4. Fii inteligent, dar nu prea inteligent, un panou plictisitor va fi ignorat, pe când un panou inteligent va atrage atenția și va lăsa o impresie de durată. Ai grijă totuși, un panou mult prea inteligent își va pierde din audiență. Din acest motiv, de regulă, metaforele vizuale prea complexe sunt de evitat atunci când vrei să promovezi un brand prin intermediul panourilor stradale.
  5. Fă testul “Lungimea brațului”, ai urmat toate regulile de mai sus și ți-ai proiectat un panou fantastic. Este curat, concis, are culori contrastante, este interesant și va funcționa. Dar va fi vizibil? Va fi parcurs și înțeles? Iată un test rapid pentru a te asigura că nu pierzi timpul și banii tuturor. Imprimă panoul la dimensiunea unei cărți de vizită. Acum ține-l, la o distanță de un braț. Încă vezi tot ceea ce vedeai și când imaginea era afișată pe monitorul calculatorului tău? Dacă nu, e semn că are nevoie de o finisare. Nu uita că ai la dispoziție doar 6 secunde pentru a-ți face brandul mai cunoscut!

Cum poți să realizezi o broșură îngrijită, eficientă și de actualitate!

Broșurile sunt o modalitate excelentă prin care poți promova aproape orice. Acestea pot fi folosite pentru evenimente, oferte de servicii, meniuri, hărți, iar lista poate continua. Mai jos sunt câteva sfaturi de urmat pentru a profita cât mai mult de potențialul unei broșuri. Acestea vor face ca broșurile tale să fie aliniate la cerințele actualului trend, să se prezinte îngrijit, rafinat și cel mai important, să fie eficiente în scopul lor.

De ce faci asta?

înainte de a începe, este important să știi de ce vrei să realizezi broșura și ce anume îți propui să realizezi cu ajutorul acesteia. Prin stabilirea acestor aspecte îți va fi mai simplu să redactezi mesajele pe care vrei să le transmiți, și vei știi dacă și cum anume ar trebui să arate mesajele.

Profită de copertă!

Oamenii judecă o carte după coperte. Iar pentru mulți oameni, broșurile sunt doar un set de coperte. Altfel spus: copertele broșurilor tale ar trebui să fie de impact, captivante, puternice și impecabile.

Creativitatea nu strică niciodată.

Folosește un stil grafic care să reprezinte afacerea ta și care să atragă atenția ochiului. Dar ține minte, totul se face cu moderație.

Spațiul alb este prietenul tău.

Dacă o broșura pare prea înghesuită, ochiul unui simplu cititor nu va avea o direcție pe care să o urmeze. Astfel, multe persoane vor abandona citirea acesteia pe parcurs.

Nu uita de imagini!

Încearcă să ai un echilibru între imagine și text atunci când transmiți mesajul. Este plictisitor pentru un cititor să aibă doar paragrafe întregi de text, fără elemente vizuale care să susțină mesajul tău.

Nu enumera pur și simplu caracteristicile.

Oamenii sunt interesați doar de ceea ce le este folositor lor. Din nefericire, toate caracteristicile produsului tău nu se încadrează în această categorie. În schimb, beneficiile acestor caracteristici vor reprezenta cu siguranță un punct de interes pentru clientul tău.

Nu vorbi despre tine!

Gândește-te la clientul tău și centrează broșura ta în jurul problemei pe care tu o rezolvi pentru el, nu pe, produsul tău și nici pe tine.

Nu încerca să spui totul!

Înghesuirea de prea multă informație în broșura ta poate afecta impactul mesajul pe care îți dorești să-l transmiți, pentru că, de multe ori, dacă spui totul, de fapt nu spui nimic.

O broșură tradițională, monotonă, fără sclipire, nu va avea probabil niciun impact în cadrul publicului tău țintă, iar mai devreme sau mai târziu va ajunge la gunoi. în schimb, o broșură realizată într-un mod unic, creativ, care să ilustreze specificitatea ta, urmând și sfaturile enumerate mai sus, poate reprezenta o cale excelentă de, dezvoltare a notorietății și profitului afacerii tale.