Reguli de optimizare pentru un magazin online

La fel ca și în anul trecut, 2017 este marcat de o prezență evidentă a algoritmilor Google, care transformă activitatea de îmbunătățire a poziției unei pagini web în motorul de căutare într-un adevărat front de război. Competiția dintre site-uri și magazine online care fac parte din aceeași categorie este acerbă. De aceea, fiecare dintre deținătorii unor business-uri în mediul virtual trebuie să știe care sunt principalele metode de optimizare magazin online menite să crească traficul și succesul unui site.

Cu toate că și anul 2016 a fost dur în ceea ce privește procesul de optimizare prin tehnici de SEO, anul 2017 vine cu schimbări importante, care desființează tehnicile black-hat.

Deții un magazin online și vrei să îi îmbunătățești traficul, rata de conversie și, nu în ultimul rând, vânzările? Ține cont de regulile de optimizare de mai jos.

Reguli de optimizare magazin online

  1. Dispozitivele mobile se află la putere

Urmând comportamentele consumatorilor din mediul online, Google, dar și restul motoarelor de căutare, își concentrează atenția pe indexarea link-urilor a căror interfață este compatibilă cu ecranele smartphone-urilor și a tabletelor.

Și tu trebuie să te asiguri că toate paginile magazinului tău online sunt optimizate pentru mobil. În caz contrar, poziția ta în clasamentul motoarelor de căutare poate suferi consecințe grave, urmată de trafic și, respectiv, de vânzări.

  1. Link-uri optimizate

Modul în care arată link-urile magazinului tău online este din ce în ce mai important. Un link care îndeplinește condițiile de optimizare SEO este relativ scurt și include cuvinte cheie relevante pentru pagina căreia îi aparține. Acestea ajută la creșterea ranking-ului și contribuie la realizarea unei căutări predictive și personalizate.

  1. Conținut unic

Originalitatea conținutului nu este o cerință nouă în checklist-ul de optimizare site, însă devine și ea un factor decisiv în stabilirea poziției în motoarele de căutare. Mai mult decât atât, dacă ai un magazin online în care descrierile produselor nu sunt originale, ci copiate de pe alte site-uri, riști ca site-ul tău să fie penalizat de către Google. În urma unui audit SEO, poate fi observată originalitatea conținutului, dar și densitatea cuvintelor cheie folosite, care reprezintă o parte esențială în procesul de optimizare magazin online.

  1. Căutarea locală

Expresia căutare locală este întâlnită mai des în forma sa din limba engleză, local search. Poziționarea unei afaceri pe harta globală, dar și locală, reprezintă un must pentru o poziționare cât mai bună în motoarele de căutare. Exceptând acest lucru, căutarea locală implică obținerea datelor importante despre magazinul tău online care contribuie la mișcarea Internet of Things, la detectarea potențialilor clienți și la potrivirea perfectă a cererii cu oferta.

  1. Crearea descrierilor și a meta-descrierilor

Din punct de vedere al conținutului, Google nu se referă doar la paginile în sine, imagini ale produselor și scurte descrieri. Pentru a oferi un conținut original și relevant publicului, este necesar ca fiecare produs să aibă o descriere originală, complexă, care să conțină un limbaj natural. În timp de descrierile produselor reprezintă textul propriu-zis, vizibil pe site, de obicei în dreptul produsului, meta-descrierile se referă la descrierile vizibile numai în lista afișată de motoarele de căutare. Acestea determină relevanța conținutului și reprezintă identitatea sau scurta prezentare a produsului sau a unei categorii.

  1. Viteza de încărcare

Viteza de încărcare a site-ului are o importanță deosebită în determinarea calității experienței utilizatorului. Pentru o viteză bună de încărcare, un magazin online trebuie să beneficieze de un spațiu generos pe un server sau de un server dedicat, de conținut vizual comprimat, care ocupă un spațiu cât mai redus, de fișiere html, css și java cât mai scurte și mai compacte, dar și de funcții avansate de caching.

De asemenea, și imaginile trebuie să fie încărcate pe site la dimensiunea la care se dorește a fi afișate. În caz contrar, ele vor ocupa spațiu suplimentar pe server și vor crește viteza de încărcare.

În anul 2017, procesul de optimizare al unui magazin online devine o parte complexă a planului de branding și nu doar o simplă activitate care poate fi realizată de o singură persoană. În acest proces, este necesară luarea în considerare a unui număr mare de factori, precum cei de mai sus.

BursaSite România furnizează servicii de audit și optimizare magazin online, dar și de web development, design, marketing online și administrare. Aveți nevoie de servicii prin care să vă îmbunătățiți prezența online? Apelați la specialiști profesioniști!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.