8 Strategii de Marketing prin conținut: 9 din 10 marketeri le folosesc

8 Strategii de Marketing prin conținut: 9 din 10 marketeri le folosesc bursasite romania marketing continut

Deoarece consumatorii au început să evite metodele tradiționale de marketing ale brandurilor, ei își doresc să apară câteva schimbări în strategiile de marketing. Acest lucru s-a realizat în modul următor. Marketerii inteligenți și-au dat seama că au nevoie să le ofere cumpărătorilor ceea ce își doresc: informație. Informația poate fi prezentată în diverse forme: clipuri video, știri, white paper-e, e-book-uri, studii de caz, infografic, ghiduri how-to, Q&A, poze, etc. Pe baza faptului că marketerul înțelege nevoile consumatorului, el a început să utilizeze marketingul prin conținut pentru a oferi informații de calitate care sunt create pentru a atrage și a captiva consumatorii în speranța că aceștia se vor transforma în abonați.

Ce este mai exact marketingul prin conținut? Cum poate să devină un beneficiu pentru afacere? Care sunt cele mai eficiente strategii de marketing prin conținut? Dacă acestea sunt întrebările pe care ți le pui, citește acest articol pentru a găsi răspunsuri.

CE ESTE MARKETINGUL PRIN CONTINUT?

Marketingul prin conținut reprezintă o alternativă foarte bună față de metodele tradiționale de publicitate. Acesta este un termen general care cuprinde un set de metode eficiente, strategii și tactici care au rolul să îndeplinească obiective predefinite prin folosirea conținutului destinat clientului. Scopul său principal este să capteze atenția clienților prin crearea unui conținut valoros și relevant în mod constant pentru a satisface și a îmbunătăți comportamentul consumatorilor. Ciclul de marketing prin conținut începe de la research și continuă cu crearea, optimizarea, publicarea, promovarea conținutului, iar, la final, analizarea succesului obținut.

DE CE ESTE NEVOIE DE MARKETING PRIN CONȚINUT?

Afacerile mici, precum și cele mari, pot să-și îmbunătățească imaginea brandului și, în general, strategiile de marketing prin crearea și distribuirea unui conținut de calitate. Studiul realizat de Kapost a arătat că marketingul prin conținut este de 3 ori mai ieftin decât publicitatea online tradițională. În afară de faptul că este mai ieftin în comparație cu formele alternative de marketing, marketingul prin conținut îți permite de asemenea să oferi informații interesante, originale și valoroase potențialilor clienți și clienților existenți. Din această cauză, marketingul prin conținut este un subiect interesant pentru marketeri. Un marketing prin conținut eficient:

– Generează mai multe vânzări pentru tine
– Atrage clienți pe care nu te așteptai să-i ai
– Construiește relații valoroase cu publicul tău
– Te ajută să creezi o legătură personală cu clienții tăi
– Îți îmbunătățește strategia de PR
– Consolidează imaginea brandului tău
– Te ajută să-ți întreci adversarii
– Crește angajamentul clienților
– Atrage oamenii care sunt interesați cu adevărat de brandul tău
– Funcționează în orice domeniu
– Îmbunătățește experiența clienților pe site-ul tău
– Te ajută să îți creezi un public pe termen lung
– Te ajută să ai cumpărători informați
– Îți oferă posibilitatea să afli ce e important pentru clienții tăi

Mai mult decât atât, îți voi prezenta niște statistici și perspective care te vor face să aloci un procent mare din bugetul tău de marketing pentru marketingul prin conținut.

– 27 000 000 de articole sunt distribuite în fiecare zi. Sursa: AOL / Nielsen
– În medie, un angajat care lucrează la birou își verifică e-mailul de 30 de ori/oră. Sursa: Statistic Brain
– 61% dintre consumatori spun că au o părere mai bună despre o companie care oferă conținut personalizat. Sursa: Custom Content Council
– Blogurile le oferă site-urilor cu 434% mai multe pagini indexate și cu 97% mai multe linkuri indexate. Sursa:Content+
– LinkedIn generează mai multe lead-uri pentru companiile B2B decât Facebook, Twitter sau blogurile în mod individual. Cu toate acestea, doar 47% dintre marketerii B2B spun că folosesc în mod frecvent LinkedIn, în timp ce 90% dintre aceștia folosesc Facebook. Source: Inside View

CARE SUNT STRATEGIILE EFICIENTE DE MARKETING PRIN CONȚINUT?

Dacă îți dorești să ai succes în marketingul prin conținut, ai nevoie de o strategie eficientă. Un plan bine gândit este esențial pentru o comunicare de calitate cu publicul tău țintă și pentru a obține o rentabilitate mai bună a investiției în marketing. Îți prezint un proces de content marketing, format din opt etape, care te va ajuta după implementarea lui să ai o afacere profitabilă și de succes.

1. STABILESTE-ȚI OBIECTIVELE

Înainte să începi să folosești marketingul prin conținut ar trebui să te hotărăști ce vrei să realizezi prin marketingul prin conținut și ce vrei să obții din banii și timpul pe care le-ai investit în crearea, promovarea și distribuirea eBook-urilor, postărilor de pe blog și whitepaper-elor. Unele dintre obiectivele comune includ lead-uri și clienți, o creștere a traficului web, să-ți faci brandul cunoscut, să devii mai activ online și generarea de abonați pentru blog. În afară de acestea, ar trebui, de asemenea, să analizezi informațiile despre marketingul tău actual, cum ar fi bounce rate-ul și conversia.

2. INFORMEAZĂ-TE ÎN LEGĂTURĂ CU PUBLICUL TĂU ȚINTĂ

Înțelegerea publicului tău țintă este secretul pentru crearea unei strategii de marketing prin conținut care funcționează. Trebuie să te informezi în legătură cu datele demografice, precum și în legătură cu comportamentul online al publicului tău țintă și să iei în considerare ocupațiile, personalitățile, nevoile și dorințele clienților tăi ideali. Mai mult decât atât, poți să faci niște sondaje prin email, site-ul companiei tale sau platformele de social media pentru a putea înțelege ce caută potențialii tăi clienți. Poți începe prin concentrarea eforturilor tale în ceea ce privește conținutul pe câte un segment de clienți. Cu toate acestea, acel segment trebuie să includă cel mai bun client al tău. După aceea, acest client trebuie să servească drept model pentru caracterul cumpărătorului tău țintă.
În afară de acestea, una dintre cele mai simple și mai rentabile strategii de research este căutarea cuvintelor cheie, produselor și menționărilor brandurilor de pe site-urile rețelelor de socializare, cum sunt Twitter și Facebook. Poți să afli care este activitatea online a publicului tău țintă și cum poți folosi conținutul tău ca să le atragi atenția?

3. ANALIZEAZĂ-ȚI CONCURENȚA

Ar trebui să te informezi în legătură cu competitorii tăi și să analizezi mesajul lor și modul în care transmit informația. Trebuie luat în considerare și tipul de conținut pe care îl creează. Poți de asemenea să afli dacă se concentrează pe white papere și eBook-uri downloadabile sau dacă au ales să folosească un blog pentru afaceri. Mai mult, poți să ai un avantaj față de competitorii tăi oferind clienților ceva pe care ei nu-l oferă. De exemplu, poți să folosești un tool pentru verificarea backlink-urilor, cum sunt MajesticSEO și WooRank pentru a afla cine face linking-ul către ei și de ce și să cauți numele companiei lor pe Twitter și pe alte site-uri de social media pentru a observa ce părere au oamenii despre brandul lor.

4. CREEAZĂ CONȚINUT POTRIVIT PUBLICULUI ȚINTĂ

Un conținut bun informează și, de asemenea, atrage, convinge, captează și îi este folositor cumpărătorului, potențialilor clienți și altor public-uri țintă. Companiile care se concentrează pe cantitatea conținutului de obicei pierd în fața companiilor care se concentrează pe calitate. Postările de pe blog de calitate superioară vor fi distribuite mai mult pe platformele de social media, va atrage atenția și altor părți interesate și compania ta va fi privită mai mult ca un lider de opinie, educator sau expert.

În timp ce scrii conținutul, gândește-te la consumatorii țintă. Ce sunt ei? Proprietari de afaceri mici? Tați? Mame? Iubitori de câini? Adolescenți? Fanatici ai sportului? Luând în considerare consumatorii țintă, hotărăște-te ce tip de conținut vrei să oferi. Unele dintre formele cunoscute de conținut sunt: postările de pe blog, eBook-urile, infograficele, interviurile, studiile de caz, sondajele, podcast-urile, concursurile și webinar-urile. Odată ce cunoști datele tale demografice și tipul de conținut, caută scriitori competenți care pot crea un conținut excelent pentru o comunicare eficientă a brandului.

În plus, poți să analizezi conținutul mai vechi pe care l-ai creat și l-ai distribuit și să afli ce rezultate a avut. Verifică numărul de vizualizări ale paginii, distribuirile de pe rețelele de socializare, generarea de lead-uri și comentariile și identifică dacă este cazul, care a fost cel mai apreciat de către public.

5. GÂNDEȘTE-TE LA VARIETATE

Marketingul prin conținut nu înseamnă mult scris și să creezi postări pe blog cu mult text, multe eBook-uri și diverse white paper-e. În realitate, varietatea și creativitatea te vor ajuta să ieși în evidență în industria ta. Ar trebui să iei în considerarea folosirea unei varietăți de mijloace media, cum ar fi, clipuri video, poze, infografice, checklist-uri, webinarii, conținut audio și, chiar și evenimente live în afară de conținutul scris. Mai mult, varietatea se poate extinde pâna la ce fel de conținut vrei să creezi. Poți crea conținut cu spirit inovator și conținut ”din culise” cum ar fi imagini cu produsul/serviciul tău, interviuri, caracteristici, listă cu resurse și multe alte feluri de conținut. Trebuie doar să-ți folosești puterea imaginației! Va avea rezultate în ceea ce privește captarea atenției publicului țintă.

6. NU IGNORA SEO-UL

Marketingul prin conținut are succes deoarece poate să combine conținutul tău (care stabilește competența ta) cu platforma de social media (care te poate ajuta să distribui informațiile tale) și cu motoarele de căutare (te ajută să fii găsit prin Bing, Google sau alte motoare de căutare). Unele companii se limitează din punctul de vedere al motoarelor de căutare deoarece acestea nu cunosc elementele de bază ale SEO-ului, utilizând termeni pe care oamenii nu le folosesc (de exemplu: jargonul intern al companiei față de termenii utilizați de obicei) și pentru că nu postează suficient conținut bogat în cuvinte cheie pe blogul sau pe site-ul lor. Urmează un exemplu simplu – atunci când încorporezi un video de pe YouTube în site-ul sau blogul tău, de ce nu incluzi niște cuvinte cheie sau o descriere completă (dacă nu este prea lungă) în textul de sub clipul video, astfel încât Google să poată folosi unii din termeni? Dacă vrei ca, conținutul tău să fie bun pentru SEO, îți recomand să angajezi niște experți în SEO care pot îndeplini această sarcină mult mai eficient.

7. DISTRIBUIE-ȚI CONȚINUTUL

Social media este un supliment ideal pentru marketingul prin conținut. Conținutul funcționează ca un combustibil pentru ”motorul” de social media, în timp ce oamenii distribuie și redistribuie conținutul pe aceste platforme. Trebuie să afli pe ce platformă de social media își petrece cel mai mult timp publicul tău țintă. Dacă nu știi cu siguranță, atunci poți să faci un research. Pentru a-ți face sarcina mai ușoară, am menționat procentaje de marketeri B2B și B2C care folosesc diferite site-uri de social media pentru
a-și distribui conținutul.
În plus, poți, de asemenea, să folosești instrumente, cum este Bitly, care va urmări de câte ori a fost accesat un link și Google Analytics care verifică traficul site-ului tău. În acest fel vei putea să afli de pe ce canale de social media primești cel mai mult trafic pe site-ul tău.

8. EVOLUEAZĂ ÎN MOD CONSTANT

După câteva luni în care ai postat conținut pe site-ul tău, verifică ce articole au fost cele mai distribuite de către oameni și construiește-ți strategia de content marketing în funcție de acestea. Nu trebuie să-ți fie teamă să elimini ce nu funcționează și să scrii mai mult despre subiectele care au cel mai mare succes. Pe lângă monitorizare, crearea unei legături cu cei care au reacționat într-un fel la conținutul tău poate fi un mod eficient de a deveni mai accesibil și de a te conecta cu publicul țintă sau părțile interesate din domeniul tău. Trebuie să ții cont de faptul că marketingul prin conținut nu înseamnă doar să creezi conținut, dar se referă și la distribuire precum și la captarea atenției oamenilor pentru care ai creat conținutul.

Te aștept să îmi lași un comentariu dacă nu înțelegi sau dacă ai nevoie de un anumit serviciu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: