Arhive de categorii: Utile

Cum puteți optimiza datele din Google Analytics pentru îmbunătățirea clientului.

Google Analitycs

Google Analytics – Nu mai sunt comercianți care depind exclusiv de date tradiționale, cum ar fi vârsta, venitul, locația, sexul și demografia pentru a dezvolta campanii.

În această nouă epocă de marketing, marketing-ul digital ne determină cu ajutorul analizei clienților.

Google Analytics

Această formă de analiză evidențiază, în detaliu, comportamentul și procesul de luare a deciziilor al clienților noștri, prin procesarea datelor importante.

Cum funcționează?

Prin adăugarea unei mici bucăți de cod de urmărire javascript pe fiecare pagină a site-ului dvs.,

puteți colecta date despre călătoria consumatorului pentru a analiza dacă acesta duce la un scop profitabil.

Acest cod va urma vizitatorul oriunde va merge pe site și poate fi prezentat în grafice ușor de înțeles cu statistici semnificative.

Aceste date esențiale identifică potențialii clienți și clienții care se întorc în timp ce atrag altele noi.

Google

Prin transformarea acestor statistici câștigate în perspective,

veți obține o mai bună înțelegere a publicului dvs. țintă atunci când implementați o strategie de marketing digital.

Acest lucru va crește rentabilitatea investiției (rentabilitatea investiției) a campaniei și vă va prezenta ajustările necesare pentru bugetul dvs.,

pentru mesajul general al campaniei sau pentru piața țintă.

Iată cum puteți optimiza datele pentru a garanta analiza și utilizarea corectă a datelor:

1 | Identificați modele de comportament

Înțelegerea modelelor se referă la recunoașterea rutinei standard a vizitatorilor dvs. în timp ce explorează site-ul dvs. Web.

Aceste informații vă pot spune ce vă interesează cu privire la produsele, serviciile și designul dvs. web, inclusiv secțiunile pe care le evită.

Aceste cifre sunt ușor accesibile în Google Analytics cu ajutorul platformelor de analiză pentru consumatori / clienți,

cum ar fi Google Analytics, dar este eficient pentru timpul și bugetul dvs. să angajeze un strategist de conținut.

Experții în marketing vor explica ce înseamnă aceste comportamente și cum să schimbe interesul pasiv în acțiuni valoroase.

Mai jos sunt enumerate tipurile de date privind angajamentele clienților (Google Analytics):

  • Vizualizări de pagină: Numărul de vizualizări per pagină
  • Vizite unice: numărul de vizualizări pentru o anumită pagină
  • Timpul mediu pe pagină: durata de timp pe care un utilizator rămâne pe o pagină
  • Rata de respingere: Rata în cât de repede vizitatorii părăsesc o pagină
  • Procentul de ieșire: procentajul de utilizatori care părăsesc o pagină sau un număr de pagini

2 | Utilizați instrumentele potrivite pentru datele de analiză a clienților

Există o mulțime de instrumente de analiză a datelor despre clienți,

aflate în lumea de astăzi, care vă conduc către o înțelegere mai bună a clienților dvs.,

dar care dintre acestea vă vor oferi cea mai mare influență asupra concurenților dvs.?

Analitycs

Iată câteva instrumente de analiză a consumatorilor și a cercetării de piață pe care le recomand:

  1. Răspundeți publicului: introduceți un cuvânt cheie și ATP vă va furniza întrebările, propunerile și comparațiile de top pe motoarele de căutare populare.
  2. Google Trends: Un instrument care analizează interogările de căutare de top din Căutarea Google.
  3. UberSuggest: va genera cuvinte cheie pentru a vă optimiza strategia de marketing
  4. Keyword.io: Colectează cuvinte cheie foarte relevante pentru a interpreta și a vă conecta cu publicul.
  5. Buzzsumo.com: Găsiți subiectele în curs de dezvoltare din industria dvs. despre care vorbesc consumatorii.

3 | Practicați predictiva Analytics

Analiza predictivă “este o formă de analiză avansată” care aplică “date noi și istorice” pentru a prezice activitatea, comportamentul și tendințele consumatorilor.

Acesta este motivul central al compilării datelor: cunoașterea pasului următor al clienților noștri, repetarea clienților și a potențialilor clienți și conducerea lor spre conversii profitabile.

Până în 2022, piața de analiză predictivă se așteaptă să crească la 12,41 miliarde, comparativ cu 4,56 miliarde în 2017.

Prin aplicarea datelor pentru a anticipa acțiunile viitoare, mai degrabă decât pentru a înregistra comportamentele din trecut,

puteți personaliza o cale pentru fiecare tip de client și le puteți direcționa către un produs pe care îl consideră necesar, dorințe și valori.

Analytics

Segmentarea clienților, procesul de împărțire a clienților în grupuri,

este un atribut important în analiza predictivă pentru a înțelege comportamentul de cumpărare al mai multor persoane de consum.

Iată câteva sfaturi de luat în considerare atunci când investiți timp în analiza predictivă:

  • Observați istoricul achizițiilor clienților dvs. sau interacțiunile pentru a aduna ce tipuri de produse le găsesc valoroase în companie și modul în care acestea se angajează cu marca dvs.
    Atunci când aceste informații sunt colectate, duceți clienții către tranzacții, produse și servicii pe care le-ați prezis că le va interesa.
  • Colectați caracteristicile clienților returnați pentru a le compara cu clienții potențiali sau noi.
    Prin această colecție veți înțelege atributele de bază ale clienților fideli, manevrați astfel eforturile dvs. de marketing pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri care dovedesc că prezintă mai multe trăsături de loialitate decât altele.
  • Controlați rata de creștere a clienților sau clienții care întrerup abonamentul, produsul sau serviciul într-o anumită perioadă de timp. În descoperirea ratei de pierdere a datelor prin intermediul datelor, o echipă de marketing poate crea modalități de a mări retenția și de a reduce eforturile de cheltuieli pentru consumatorii care sunt mai dispuși să le atribuiți.

Explorați cel mai bun software de analiză predictivă și echipa de strategie pentru conținutul Fahrenheit vă poate ajuta să aplicați cel mai bun software pentru campania dvs. digitală.

4 | Utilizați aceste date pentru a personaliza

Acum că ați adunat informații despre clienți cu privire la modelele de cumpărare, caracteristicile de loialitate și caracteristicile de uzură,

este timpul să creați conținut și design care personalizează experiența fiecărui client.

Este o experiență frustrant de a fi afișat un conținut de marcă care are relevanță zero pentru cine sunteți,

iar brandurile nu au nici o scuză pentru a împinge acest tip de conținut atunci când există multe modalități de personalizare a experienței unui client:

1 | Îndeplinirea nevoilor lor: informația, produsul sau serviciul dvs. îndeplinesc nevoile directe ale clienților dvs.? Răspunde la întrebările lor?

2 | Solidificați personajele consumatorilor: Recunoașteți mai multe tipuri de consumatori care interacționează cu marca dvs. zilnic și, dacă da, îi analizați atunci când creați conținut?

3 | Utilizați diferențele dintre canalele digitale: Personalizați experiența fiecărei platforme pe care o utilizați? De exemplu, experiența consumatorilor pe o pagină de destinație mobilă este unică comparativ cu pagina de destinație pentru desktop?

Securizarea unui website pe baza IP-ului

Securizarea unui website pe baza adresei de IP este o metodă extrem de ingenioasă de a-ți păstra site-ul în siguranță. Aceasta se poate face extrem de rapid și este foarte eficientă. Ea presupune realizarea unui Whitelist IP – un fel de bază de date cu adresele IP care pot avea acces la server și la site.

Când realizezi procedura de Whitelist IP pe o anume adresă, doar computerele având acea adresă IP mai pot accesa dashboard-ul și se mai pot conecta la site.

Avantaje utilizare metodă Whitelist IP pentru protejarea site-ului

1. Există extrem de multe avantaje în utilizarea acestei forme de protecție. Însă principalul este faptul că odată ce ai implementat-o îți poți feri site-ul de hackeri, chiar dacă aceștia obțin credențialele de logare pentru site-ul tău.

Cu alte cuvinte, chiar dacă o persoană are user-ul și parola de logare, dacă nu are IP-ul specificat în lista ta nu se va putea loga la site.

2. Un alt avantaj este că scutești un număr de ore de muncă infernal pentru a-ți securiza baza de date. În loc să petreci ore întregi să blochezi adrese de IP malițioase, poți petrece câteva minute pentru a alege doar câteva adrese de IP care se pot loga pe site.

3. Un alt avantaj este faptul că poți să-ți creezi această listă cu indiferent câte adrese IP dorești.

Modalitatea de realizare a Whitelist IP

Pentru a realiza această metodă de securizare trebuie să ai în primul rând o adresă statică de IP. Poți folosi un VPN care îți pune la dispoziție un IP dedicat pentru a te asigura că va avea succes operațiunea.

Deschide fișierul .htaccess 

În primul rând, conectați-vă la site-ul web utilizând credențialele FTP și intrați în dosarul rădăcină WordPress denumit public_htmlwww sau numele site-ului. În acest dosar uitați-vă după fișierul .htaccess și dați click dreapta pe el. Selectați tab-ul View/Edit. 

În fișierul .htaccess căutați linia de cod # END WordPress și lipiți această secțiune de cod chiar sub linie:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^(.*)?wp-admin$
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^FIRST_IP_ADDRESS$
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^SECOND_IP_ADDRESS $
RewriteRule ^(.*)$ - [R=403,L]
</IfModule>

Veți observa că există două căsuțe cu IP pe care le puteți edita: FIRST_IP_ADDRESS and SECOND_IP_ADDRESS. Înlocuiți aceste căsuțe cu adresele IP pe care doriți să le adăugați Whitelist-ului și asta este tot. Dacă doriți mai multe adrese IP, copiați mai multe linii de cod înainte de secțiunea [R=403,L] 

Asta este tot. În acest moment, doar adresele IP selectate în acest fișier vor mai putea să se logheze în dashboard-ul website-ului și să facă modificări. Aceasta este una dintre cele mai simple și eficiente modalități de securizare a unui website.

Este perfectă pentru grupuri de angajați sau pentru firmă de webdesign, care poate acorda drept de folosință a website-urilor create doar angajaților săi și proprietarilor.

Notă *Voi știați despre această modalitate de a securiza un website? 

Reglementări noi în România cu privire la stocarea și protecția datelor personale

Odată cu implementarea normativelor GDPR apar schimbări la nivel internațional privitor la protecția datelor personale. Însă unele reglementări pot produce un impact radical în funcționarea firmelor. Nerespectarea acestor norme pot atrage după sine amenzi uriașe.

Ştiaţi că…?

Odată cu implementarea GDPR, firmele mari (din anumite domenii de activitate) vor fi obligate să aibă un angajat care să se ocupe de stocarea și protecția datelor personale. Spitalele, firmele de securitate și de asigurări, companiile de transport public, băncile, dar și furnizorii de internet și telefonie vor trebui să desemneze un responsabil cu aceste acțiuni.

Lipsa acestuia din firmele menționate poate atrage amenzi de până la 20.000 euro. Documentul ce reglementează această condiție este deja publicat în Jurnalul Oficial UE și urmează a intra în vigoare pe 25 mai 2018.

Reglementările sunt valabile pentru toate țările UE sau pentru cele care colectează date personale de pe teritoriul UE.

Concret, desemnarea unui responsabil cu protecția datelor va fi obligatorie pentru entitățile publice (de principiu, autoritățile naționale, regionale și locale, exceptând instanțele) și pentru firmele care au ca activități principale prelucrarea periodică și pe scară largă a datelor personale sau prelucrarea pe scară largă a unor categorii speciale de date.

Astfel, vorbim, printre altele, de spitale, care trebuie să prelucreze datele de sănătate ale pacienților pentru a putea oferi asistență medicală într-un mod adecvat. De asemenea, obligația de a desemna un responsabil cu protecția datelor va reveni și firmelor de securitate care supraveghează centre comerciale și spații publice, din moment ce activitatea lor este strâns legată de prelucrarea datelor personale.

Avantaje pentru consumatori

Consumatorii și cei activi, înregistrați clienți pentru aceste societăți au o serie de avantaje în urma implementării acestor reguli. De asemenea, și cei activi în online vor avea avantaje. Unul dintre cele mai mari este faptul că spam-ul ar urma să dispară. Mailurile, newsletter-ele și hărțuirea prin telefoane publicitare ar urma să devină istorie.

Firmele vor putea procesa datele personale doar cu acceptul clienților, iar acestea pot fi șterse oricând din bazele de date dacă clientul solicită asta.

„De exemplu, dacă facem cumpărături online sau ne petrecem timpul pe site-uri de jocuri sau pe rețele sociale, vom putea cere ca după încheierea tranzacției sau a sesiunii de joc, ca informațiile noastre să fie șterse și să fim uitați”, iar acest lucru să se întâmple cu adevărat. 

Amenzile pot ajunge la 20 milioane de euro

Amenzile pot ajunge la 20 milioane de euro sau la 4% din cifra de afaceri. Toate firmele sunt terifiate de aceste sume. Însă nici implementarea normelor nu va fi ieftină. Implementarea GDPR, angajarea unui nou specialist și reconfigurarea unei întregi secțiuni din afacere se face în timp.

Specialiști cred că alinierea la aceste norme poate dura în jur de o lună. Iar investițiile ar urma să se ridice poate la peste 10 mii euro pentru fiecare firmă.

Pentru mai multe detalii cu privire la această poveste puteți consulta site-ul oficial GDPR. Găsiți toate informațiile aici.

Copyright & drepturi de autori website-uri!

De multe ori am văzut pe, câteva site-uri din România se discută că au drepturi de autor și sunt licențiați, dar nu știu sigur treaba aceasta în ce măsură atât timp cât nici certificate SSL nu am văzut
pe website-urile acestea adică website-uri sigure, când am sesizat persoane care folosesc aspectul website-ului în format nulled = Descărcare gratuită sau că, achiziționează tema website-ului de la alți creatori de website-uri. Haide-ți să vedem clar ce înseamnă dreptul de autor!

Ce este dreptul de autor?

Autor poate fi doar o persoană fizică care în urma unui efort creativ independent a realizat o creaţie.

Legea 8/1996 privind Drepturile de autor şi conexe:

Art.1. Dreptul de autor asupra unei opere literare, artistice sau ştiinţifice, precum şi asupra oricăror asemenea opere de creaţie intelectuală, este recunoscut şi garantat în condiţiile prezentei legi. Acest drept este legat de persoana autorului şi comportă atribute de ordin moral şi patrimonial.

(2) Opera de creaţie intelectuală este recunoscută şi protejată, independent de aducerea la cunoştinţă publică, prin simplul fapt al realizării ei, chiar neterminată.

După înregistrarea dreptului de autor este recomandat să folosiţi simbolul © pentru a avertiza terţii asupra caracterului protejat al creaţiei.

Copyright sau dreptul de autor reprezintă ansamblul prerogativelor, inclusiv dreptul exclusiv de a reproduce, distribui, executa, afişa, sau de licenţă, de care se bucură autorii ca rezultat al unui efort creativ independent cu referire la operele create; instituţia dreptului de autor este instrumentul de protecţie a creatorilor si operelor lor.

Dreptul de autor este un drept declarativ şi apare automat odată cu creaţia sau opera. În cazul unei valorificari comerciale sau a unor dispute trebuie furnizate dovezi legale certe asupra momentului creaţiei. Acesta este rolul nostru, de a vă oferi dumneavoastră şi terţilor o dovadă, dată certă, asupra momentului apariţiei operei. Din momentul înregistrării deveniţi autor şi beneficiaţi de toate drepturile pe care legislaţia romanească şi internaţională le garantează.

După înregistrare sunteţi protejat atât în România cât şi în străinătate, în toate ţările tratatului de la Berna.

Ce nu se poate înregistra?

Nu pot face obiectul unei protecții legale următoarele:

a) textele oficiale de natură politică, legislativă, administrativă, judiciară şi traducerile oficiale ale acestora;

b) simbolurile oficiale ale statului, ale autorităţilor publice şi ale organizaţiilor, cum ar fi: stema, sigiliul, drapelul, emblema, blazonul, insigna, ecusonul şi medalia;

c) mijloacele de plată;

d) soluțiile tehnice ori alte creații care sunt contrare eticii, bunelor moravuri sau dăunătoare sănătății;

e) mostre de substanțe interzise

f) documente care conțin informații clasificate sau clasificabile;

g) ştirile şi informaţiile de presă;

h) simplele fapte şi date, ideile, teoriile, conceptele, descoperirile şi invenţiile, conţinute într-o operă, oricare ar fi modul de preluare, de scriere, de explicare sau de exprimare.

Ce înseamnă original?

Originală este creația realizată pentru prima oară într-o anumită formă care constituie astfel primul exemplar și care din acest motiv va servi drept bază pentru copii, reproduceri sau multiplicări, toate acestea doar cu acordul persoanei care deține dreptul de autor (copyright) asupra lor.

Un document original este întocmit cu toate formele legale cerute și acceptate de societate și astfel are, prin autenticitate, o valoare reală, de necontestat. Proprietatea intelectuală pe care o deține autorul asupra creațiilor sale îi recunoaște acest drept. Deci valoarea de original implică responsabilitatea autorului de a-l declara astfel.

Termenul de “original” implică un test de substanțialitate – opere literare, dramatice, muzicale și artistice vor fi originale, dacă efortul de a le crea a fost suficient de calificat și forța de muncă a contribuit consistent la realizarea lor.

Un lucru nu poate să fie original decât în cazul în care acesta este rezultatul efortului creativ independent. Acesta nu va fi original în cazul în care acesta a fost copiat de la ceva care deja există. Pentru a înlătura posibilitatea ca munca să vă fie copiată, înregistrați-vă creațiile prin serviciul nostru de copyright online.

Important este ca dumneavoastră să vă luați răspunderea de a declara la un anumit moment că o creație este rezultatul efortului dumneavoastră nealterat.

Datele au fost preluate de pe site-ul: ecopyright.ro

Termenul World Wide Web sau prescurtat www (Istorie)

Termenul World Wide Web, abreviat WWW sau și www, numit scurt și web, care în engleză înseamnă „pânză” (de păianjen); de multe ori este confundat cu rețea (net) și se pronunță /ˌwɝːld waɪd wɛb/ respectiv /wɛb/ (v. AFI), iar pe românește [ pron. ŭeb ] , este totalitatea siturilor / documentelor și informaților de tip hipertext legate între ele, care pot fi accesate prin rețeaua mondială de Internet (net = rețea ). Documentele, care rezidă în diferite locații pe diverse calculatoare server, pot fi regăsite cu ajutorul unui identificator univoc numit URL. Hipertextul inclusiv imagini etc. este afișat cu un ajutorul unui program de navigare în web numit browser, care descarcă paginile web de pe un server web și le afișează pe un terminal „client” la utilizator.

WWW este numai unul din numeroasele servicii și aplicații informatice disponibile în Internet. Alte servicii sunt de exemplu: afișarea de informații cu formă de text, imagini și sunete, poșta electronică e-mail, transferul de fișiere de date și informații FTP, chat, aplicații video și video on demand, servicii telefonie și telefonie cu imagine prin Internet de tip VoIP, posturi de radio și televiziune prin Internet, e-commerce, sondări de opinie, răspândirea știrilor prin metode RSS, toate genurile de grafică și muzică, lucrul pe un calculator de la distanță prin Internet, grupuri de discuții pe diverse teme, sisteme de jocuri interactive, distribuție de software ș.a.

Browserele actuale pot nu numai să afișeze pagini web, ci oferă și interfețe către celelalte servicii Internet, având astfel un efect integrator (pentru toate serviciile e suficient un singur browser). De aceea granițele dintre serviciul WWW și celelalte servicii din Internet nu sunt întotdeauna clare.

Istoric

Webul a fost inventat în 1989 la Centrul European de Cercetări Nucleare (CERN) din Geneva, Elveția. Propunerea inițială de creare a unei colecții de documente având legături între ele [1] a fost făcută de Tim Berners-Lee în martie 1989. Propunerea a apărut în urma problemelor de comunicare pe care le întâmpinau echipele de cercetători ce foloseau centrul, chiar și folosind poșta electronică. 

Primul server web folosit de Tim Berners-Lee, acum la Microcosm, muzeu al CERN

Primul prototip al acestei colecții (mai întâi în format de text simplu) a apărut nu mult înainte de decembrie 1991, când s-a făcut prima lui demonstrație publică. Studiul a fost continuat prin apariția primei aplicații grafice Mosaic, în februarie 1993, realizată de cercetătorul Marc Andreessen de la centrul universitar National Center for Supercomputing Applications (NCSA) din orașul Urbana-Champaign din statul federal Illinois, SUA.

În 1994 CERN și M.I.T. au format Consorțiul World Wide Web, care are drept obiectiv dezvoltarea webului, standardizarea protocoalelor și încurajarea legăturilor dintre site-uri. Berners-Lee a devenit directorul acestui consorțiu. M.I.T. coordonează partea americană a consorțiului, iar partea europeană este coordonată de INRIA, centrul de cercetări francez.

În 1995 Andreessen părăsește NCSA și înființează o nouă companie, Netscape Communications Corp., care se ocupă cu dezvoltarea de software pentru web.

Apoi webul a evoluat până la ceea ce este astăzi, un serviciu multimedia integrativ, având ca suport fizic Internetul.

Berners-Lee și echipa sa au realizat primele versiuni pentru patru componente cheie necesare serviciului web, și anume:

  • protocolul de intercomunicație HTTP;
  • limbajul de descriere a hipertextului HTML, pentru a putea fi afișat de browser;
  • serverul de web;
  • browserul.

Standarde web

Standardele web sunt un termen general pentru standardele formale și alte tehnici specifice care definesc și descriu aspecte ale World Wide Web. În ultimii ani termenul a fost frecvent asociat cu tendința de însușire a celor mai bune practici standardizate pentru construirea, designul și dezvoltarea paginilor Web folosind aceste metode.

Există mai multe standarde și specificații interdependente. Unele dintre ele reglementează și alte aspecte ale Internetului, nu doar World Wide Web, dar toate influențează direct sau indirect dezvoltarea și administrarea paginilor Web și a serviciilor web. În timp ce oricare dintre acestea pot fi denumite „standarde web”, susținătorii mișcării standardelor Web tind să se concentreze asupra acelor standarde care se reflectă direct asupra accesibilității și utilizabilității paginilor web. Standardele Web, într-un sens mai larg, constau în următoarele:

  • Recomandări publicate de World Wide Web Consortium (W3C);
  • Standarde Internet (STD) – documente publicate de Internet Engineering Task Force (IETF);
  • Request for Comments (RFC) – documente publicate de Internet Engineering Task Force;
  • Standarde publicate de International Organization for Standardization (ISO);
  • Standarde publicate de Ecma International (fostă ECMA);
  • Standardul Unicode și numeroase alte Rapoarte tehnice Unicode (UTR) publicate de Unicode Consortium;
  • Înregistrări numerice din evidența Internet Assigned Numbers Authority (IANA).

De obicei, când se discută despre standardele web, următoarele standarde sunt considerate fundamentale:

  • Recomandări făcute de W3C referitoare la limbajele hypertext (HTML sau XHTML);
  • Recomandări făcute de W3C referitoare la foi de stil (CSS);
  • Standarde dezvoltate de Ecma International referitoare la Ecmascript (cunoscut și sub denumirea de JavaScript);
  • Recomandări făcute de W3C referitoare la Document Object Model (DOM).

O recomandare W3C este o specificație sau un set de indicații care, după numeroase propuneri și dezbateri, a primit aprobarea membrilor și directorului W3C.

Un standard de Internet IETF este caracterizat de un grad ridicat de maturitate tehnică și convingerea că protocolul specificat oferă beneficii semnificative comunității Internet.

O specificație care a ajuns la stadiul de standard primește un număr în seria IETF STD, păstrând în același timp numărul IETF RFC inițial.

World Wide Web (pe scurt web sau www) este un sistem hipertext care operează pe Internet. Hipertextul este vizualizat cu un program numit browser, care descarcă paginile web de pe un server web (sau site web) și îl afișează pe ecran. Se pot accesa alte pagini prin legături (sau “linkuri”) care indică altă pagină sau trimite informații pe server.

Origini

La 12 decembrie 1995 la Stanford Linear Accelerator Center (SLAC) a fost instalat un server web și primele pagini Web, care făceau legătura cu biblioteca centrului. Dar primul server web a fost realizat aproape cu un an înainte, la Centrul European pentru Cercetări Nucleare (CERN), la Geneva, în Elveția, și s-a numit la început nxoc01.cern.ch, iar mai apoi info.cern.ch . Iar prima pagină web a conținut chiar prezentarea proiectului și a fost accesibilă la: http://nxoc01.cern.ch/hypertext/www/TheProject.html

În 1990-1991, când Internetul era deja în plină dezvoltare, după ce proiectul și toate modulele acestuia fuseseră elaborate în Statele Unite, la Stanford Research Institute, la UCLA, UCSB, WU etc., prin realizarea a ceea ce numim acum web, a venit rândul europenilor. Mai exact, la Centrul European de Cercetări Nucleare (CERN) Geneva, prin proiectul lui Tim Berners-Lee și contribuția câtorva colegi și studenți, a fost creat primul navigator și editor de legături (cu o primă versiune a limbajului HTML) și primul program de server Web. La acea dată comunicația prin Internet, prin serviciile de atunci, adică e-mail, ftp și telnet, mergea bine și era destul de serios folosită de comunitatea academică. În 1991, traficul prin nodul NSF (miezul Internetului) depășea 1 miliard de octeți/oră, iar numărul de calculatoare conectate depășea o jumătate de milion. Tot 1991 este anul în care National Science Foundation renunță la interdicția de folosire a Internetului în scopuri comerciale, creând premisele boomului economic produs de comerțul electronic.

Tim Berners-Lee era preocupat de introducerea hypertext-ului în Internet, în procesul de căutare și regăsire a documentelor. Noțiunea exista, chiar și termenul Hypertext fusese deja introdus de Ted Nelson (1965). Problemele și avantajele parcurgerii informațiilor organizate ca hipertext fuseseră deja analizate de Doag Engelbart, realizator al unui prin sistem online și inventator al mausului.

Tim Berners-Lee scrie încă în 1980, în stagiul la CERN, un program pentru „notebook” intitulat „Enquire-Within-Upon-Everything”, care permite legături între noduri arbitrare. Fiecare nod fiind caracterizat de un titlu, un tip și o listă de legături bidirecționale. Programul a rulat pe mașini Norsk Data sub sistemul de operare SINTRAN-III.

În martie 1989 Tim Berners-Lee scrie lucrarea: „Information management: A proposal”, difuzată pentru comentarii în CERN, însoțită și de lucrarea „Hypertext and CERN”. Ideea de bază a fost cea a accesului la documente pe baza a ceea ce acum numim URL. După mai multe dezbateri și reluări, în septembrie, șeful său, Mike Sendal, cumpără un calculator NeXT (unul din supercalculatoarele vremii) și îi permite să treacă la muncă. Era în luna mai a anului 1990.

În octombrie Tim lucra deja la un navigator cu interfață grafică și la editorul aferent, folosind mediul de dezvoltare NeXTStep. În acest timp proiectul este reformulat în cooperare cu Robert Cailliau, astfel că, atunci când primul server Web devine funcțional, prima pagină vizibilă cu ajutorul navigatorului care încă se dezvolta a fost chiar TheProject.html, cu coordonatele complete:

http://nxoc01.cern.ch/hypertext/www/TheProject.html

Studentul Nicola Pellow reușește să facă un navigator mod linie (în genul lynx-ului actual), astfel că la Crăciunul din 1990 erau demonstrabile atât navigatorul său simplu, cât și cel realizat de Tim Berners-Lee, combinat cu editor și cu o interfață grafică. Era deja posibil accesul la fișiere hipertext și la grupurile de știri.

În 1991 proiectul începe să fie prezentat în diverse colective din CERN, iar în luna iunie este organizat primul seminar de calculatoare cu ajutorul acestui sistem, adică pe WWW.

Din august 1991 fișierele constituind serverul, navigatoarele și editorul de pagini Web au fost puse la dispoziția celor interesați, accesibile prin ftp, și chiar difuzate în cadrul grupurilor alt.hypertext, comp.sys.next, comp.text.sgml, și comp.mail.multimedia. În octombrie încep să funcționeze listele e-mail www-interest și www-talk@info.cern.ch, fiind introdus și accesul cu telnet anonim pe serverul web info.cern.ch. Sunt instalate și punți între WWW si WAIS, respectiv VMS/HELP.

La început de decembrie, în 1991 la San Antonio în Texas are loc conferința Hypertext’91, unde Tim Berners-Lee prezintă un poster și demonstrează sistemul. Tot în acele zile navigatorul W3 este instalat pe VMS/CMS, iar revista CERN Computers Newsletter anunță navigatorul W3 al comunității HEP (fizica energiilor înalte).

În acest context, fizicianul Paul Kunz de la SLAC (Centru colaborând strâns cu CERN-ul), care participase la o consfătuire la Geneva în septembrie, unde, după propria mărturie, Tim Berners-Lee i-a arătat despre ce-i vorba, la revenirea acasă instalează programul de server web și realizează împreună cu colaboratorii săi (Louise Addis, George Crane, Tony Johnson, Joan Winters și Bebo White) câteva documente HTML de legătură spre biblioteca electronică a Centrului. Potrivit relatărilor, pagina Web a SLAC ar fi fost accesibilă/vizibilă din 12 decembrie ora 16. Cert este că Tim Berners-Lee transmite un e-mail vineri 13 decembrie pe listele www-interest@cernvax.cern.ch și www-talk@cernvax.cern.ch, cu copie pentru Paul Kunz, la pfkeb@kaon.slac.stanford.edu, prin care anunță: There is an experimental W3 server for the SPIRES High energy Physics preprint database, thanks to Terry Hung, Paul Kunz and Louise Addis of SLAC.

Spre deosebire de pagina de prezentare a proiectului, folosită de Tim în demonstrații, pagina SLAC permitea navigarea prin documentele bibliotecii, accesibile până atunci doar cu ftp. Drept urmare, când, o lună mai târziu, în cadrul unei prezentări în public la conferința AIHEP’92 din Franța, Tim Berners-Lee accesează demonstrativ serverul din Stanford, unii dintre participanți se pare că au intuit marea realizare.

Echipa de la SLAC a constituit grupul WWW-Wizards care a contribuit serios la dezvoltarea și popularizarea acestui serviciu nou introdus în Internet. Tony Johnson va realiza și el un navigator, numit Midas și disponibil din ianuarie 1993 chiar în mediul X (la fel ca și navigatorul VIOLA, realizat de Pei Wei de la O’Reilly Associates).

Erau deja cam 50 de servere Web în funcțiune, la începutul lui 1993, când apare prima versiune a navigatorului grafic MOSAIC, realizat de Marc Andreesen, cel care a înființat și condus, mai apoi, compania Netscape. Mosaic include multe din facilitățile navigatorului Midas, fiind conceput pentru mediul XWindows din Unix.

În martie traficul datorat World Wide Web-ului, măsurat în nodurile NSF, ajunge la 0,1%. WWW este prezent la conferința Online Publishing’93, la Pittsburg.

Amănunte referitor la acea perioadă, documentele echipei de la SLAC și chiar pagina Web ‘comemorată’ acum, pot fi găsite la: The Early World Wide Web at SLAC: Early Chronology and Documents (1991-1994)

Paul Kunz relatează multe din detaliile apariției World Wide Web-ului într-o conferință la InterLab’99.

Indiscutabil că Web-ul s-a impus, câștigând teren în competiția cu Gopher (serviciu Internet lansat tot în 1991 și operând cu meniuri), prin simplitatea și universalitatea accesului (ideea identificării documentelor prin URL-uri), prin avantajul oferit de sistemul de legături oferit de hypertext și, implicit, de limbajul HTML, pe care se bazează. Pentru prima dată documentele ‘manevrate’ prin Internet pierd monotonia textului cu același tip de literă, includ grafice sau tabele, ulterior figuri și chiar secvențe animate și sunet. Un merit deosebit a avut și navigatorul MOSAIC, precursor al lui Netscape Navigator, Internet Explorer și al celorlalte navigatoare actuale. Dar a fost important și modul în care principiile proiectului și rând pe rând toate programele componente, au fost făcute publice, cu sursele difuzate pe listele e-mail și disponibile prin FTP. Mai mult, la 30 aprilie 1993, apare declarația CERN asupra caracterului public al tehnologiei World Wide Web.

Curând după aceea, Ari Luotonen rescrie programul httpd – nucleul serverului Web, implementând și autorizațiile de acces. În august 1993, la Cambridge Massachusets, are loc primul workshop WWW Wizards. În septembrie traficul Web prin nodurile NSF ajunge la 1%. Apar versiuni operaționale ale MOSAIC și pentru PC-uri cu MS Windows, și pentru Macintosh. În octombrie erau deja 200 de servere Web în funcțiune, inclusiv unul la Casa Albă. Se lansează primul proiect European bazat pe Web. Este anunțată prima conferință privind World Wide Web la Geneva, între 25-27 mai 1994, conferință la care s-au înscris peste 800 de doritori (din care au fost selectați 400). Conferința a subliniat importanta WWW pentru învățământ, materialele fiind accesibile încă la TECFA. În iunie 1994 erau înregistrate deja peste 1500 servere Web.

Lansat ca un instrument care să sprijine cooperarea cercetătorilor fizicieni, World Wide Web-ul devine în doar câțiva ani aproape sinonim cu Internetul. Cu toate că nici navigatoarele și nici editoarele de pagini Web nu au ajuns încă la performanțele visate de Tim Berners-Lee, World Wide Web-ul a ajuns cea mai mare bibliotecă a lumii, cu peste 3 miliarde de documente în prezent. Această dezvoltare a dus la apariția de meserii noi, și la reorganizarea multor activități ținând seama de condițiile publicității pe Web și de posibilități de cooperare greu de imaginat altădată. Cu ajutorul mediilor Web de instruire și cu resursele informaționale și educaționale de pe Web, învățarea și perfecționarea continuă devin accesibile aproape oricui. Mai mult, pare realizabilă și previziunea profesorului Patrick Suppes (din 1967) că fiecare își va putea alege profesorul potrivit, beneficiind de avantajul pe care istoria l-a oferit doar regelui Filip Macedon: ca să-l aibă pe Aristotel ca profesor pentru fiul său, Alexandru.

Când facem redesign la site?

Redesign-ul unui site web sunt procese destul de greu de gestionat pentru companii. Decizia unei schimbări aduce dezavantaje pe termen scurt, însă beneficiile aduse pe termen lung sunt mult mai mari decât inconvenientele produse de această schimbare.

Redesign-ul aduce un aer proaspăt unei afaceri, mai ales atunci când este vorba despre mediul online, site-ul fiind “cartea de vizită” a acesteia. Un aspect rămâne însă sub semnul întrebării: când este necesară o reîmprospătare a site-ului? Răspunsul nu se exprimă în ani sau luni, redesign-ul se face ori de câte ori este nevoie, în funcție de tendințele pieței.

Avantajele unui redesign al site-ului în condițiile pieței actuale sunt evidente și sunt legate de necesitatea deținerii unui site responsive, atractiv și reprezentativ pentru clienți. Pentru a face un redesign de succes trebuie să fie cunoscute motivele efectuării acestuia și de asemenea, nu trebuie să lipsească strategia, viziunea și gândirea creativă. Pentru a începe procesul de redesign al unui site, trebuie făcută o analiză completă a performanțelor acestuia, diagnosticarea și pregătirea unui plan de îmbunătățire a acestuia.

Pregătesc un redesign pentru site-ul meu și doresc să vă ajut și pe dumneavoastră să vă revitalizați site-ul și afacerea printr-o schimbare.

Necesitatea unei schimbări este evidentă atunci când:

  • Design-ul site-ului este vechi și nu corespunde tendințelor actuale
  • Site-ul nu este optimizat pentru dispozitivele mobile (smartphone, tabletă)
  • Nu apăreți în primele pagini din motoarele de căutare pentru cuvintele cheie din domeniul dumneavoastră de activitate
  • Site-ul nu are funcții precum formular de contact, slideshow-uri, module de comenzi directe care ușurează navigarea pe site
  • Site-ul arată bine, dar nu are rezultatele așteptate, rata de respingere a acestuia este peste 50%.

Dacă vă identificați cu una din situațiile de mai sus, vă invit să apelați cu încredere la serviciile mele de web design pentru rebranding, redesign sau creare site nou. Pentru ca oferta să fie completă, vă ofer servicii de analiză site și optimizare SEO.

Cum să îți perfecționezi postările în rețelele sociale?

În esența lor, rețelele de socializare funcționează foarte simplu: dacă distribui conținut valoros și interesant, acesta va fi redistribuit de cititorii tăi, iar tu vei avea parte de mai multă interacțiune și de mulți mai mulți utilizatori care să-ți urmărească activitatea.

BursaSite România îți va prezenta câteva trick-uri care te vor ajuta să-ți perfecționezi postările în social media:

  • Foarte multe companii au o idee limitată despre ceea ce cititorii lor consideră relevant, presupunând că aceștia doresc să citească doar despre ceea ce instituția lor întreprinde. Însă aceasta este una dintre cele mai mari greșeli pe care o companie ce se promovează pe social media o poate face. O strategie bună este să cauți exemple despre felul în care organizația ta poate stârni un interes mai mare, păstrând în același timp integritatea brand-ului tău;
  • Fii scurt și la obiect, deoarece postarea ta concurează cu mii de alte postări de același gen zilnic. Dacă nu vei reuși să captezi atenție, postarea ta se va pierde, ca și timpul tău de altfel. Pentru a trezi interes, postările tale ar trebui să conțină în mod categoric o fotografie sau un video scurt. A include un element vizual bun este la fel de important ca și postarea în sine;
  • Folosește o lista numerotată sau liniuțe dacă optezi pentru o postare mai lungă, cititorii tăi pierzându-și interesul dacă vor avea mai mult de 4 rânduri de citit;
  • Alege cuvinte care să inspire “practic și util” pentru titlul conținutului tău;
  • Alege orele de postare în funcție de publicul țintă al conținutului tău. Gândește-te ca orarul ideal al postărilor pentru barmani diferă foarte mult de cel al postărilor pentru profesori. Acest procedeu nu este demonstrat științific, așa că nu te sfii să experimentezi și să alegi varianta cea mai bună pentru cititorii tăi;
  • Un nou trend începe să prindă contur, el se numește SMO (Social Media Optimization) și vine în ajutorul celor ce consideră SEO ca fiind magie neagră. Ar fi o prostie din partea cuiva să încerce să păcălească toți doctoranzii în calculatoare de la Google, în schimb axează-te tocmai pe ceea ce Google vrea, și anume căutările relevante. Poți obține acest lucru, creând conținut extraordinar, fresh și valoros.

Desigur sunt numeroase alte strategii prin care îți poți perfecționa postările pe rețelele sociale, cele prezentate mai sus fiind doar câteva dintre ele. Însă, de fiecare dată când faci o postare păstrează 4 lucruri în gând: Ce încerc să spun? Ce cuvinte vor exprima acest lucru? Ce imagine va face postarea mea mai clară? Este această postare de actualitate? (suficient pentru a avea efect asupra cititorilor tăi).

5 lucruri de știut despre LINK BUILDING!

Sunt lucruri foarte importante pe care trebuie să le știi când vine vorba de link building, iar BursaSite România dorește să îți împărtășească o parte din cunoștințele acumulate în baza experiențelor avute în acest domeniu:

  1. Atenție la asociere – exista link-uri ce pot face rău site-ului tău, acestea nu au legătură neapărat cu site-ul propriu-zis, ci sunt prost administrate sau piratate, de genul celor care îți deschid 1001 pagini cu reclame, foarte enervante de altfel, simultan. În general, dacă site-ul tău are o promovare bună și apare pe un site sau două ca cele menționate mai sus nu e nici o problemă, condiția e să nu apară doar pe site-uri de genul.
  2. Link-ul din footer – mare atenție, dacă site-ul tău are 12 pagini, atunci, de fapt un link în footer înseamnă 12 link-uri spre site-ul respectiv. Dacă alegi totuși să faci asta, ai grijă că ce primești în schimb să fie egal cu ceea ce oferi.
  3. Poziția unde apare link-ul tău – Google are o logică, cu cât un link are șanse mai mari să fie accesat de un utilizator real cu atât el este mai valoros. Un link într-un articol are mai multe șanse să fie accesat decât un link dintr-un footer care se află la subsolul paginii. Mai mult, acel link din articol are duble șanse să fie accesat de un utilizator real dacă se află în partea de sus a articolului, deoarece multe persoane nu au răbdarea necesară sau timp pentru a citi tot articolul.
  4. Site-urile cu care faci schimb de link-uri – în general autoritatea pe care o transmite un link este direct proporționată cu autoritatea site-ului pe care e pus. Așa că mare grijă cu cine te asociezi, dacă tu dai mult și primești puțin la schimb care mai e rostul?
  5. Link-urile nofollow – dacă pui un link de acest gen, tu pierzi autoritatea, iar destinatarul nu primește nimic. În principiu autoritatea în acest caz se pierde pur și simplu iar logica e că… link-urile nofololow nu prea mai au logică.

Cum să construiești un brand de succes și care sunt beneficiile acestuia.

Brandul e totalitatea asocierilor pe care oamenii le fac cu o entitate care poate fi orice: produs, serviciu, persoană, loc sau idee / ideologie. Brandingul a pornit de la logo-uri și sloganuri, dar astăzi este infinit mai cuprinzător, mai complex și mai important. Branding înseamnă îngrijirea unui brand pentru a-i spori valoarea.”

Asocierile de brand provin din experiența de utilizare, medii (fizice sau virtuale), comportamentul reprezentanților brandului și din comunicarea internă și externă.

Imaginea puternică a brandului, consolidată în timp, atrage întotdeauna clienți. Acest lucru te va ajuta să lucrezi mai puțin decât concurenții tăi.

Un brand puternic îți garantează o listă nelimitată de beneficii, popularitate, flux constant de clienți, parteneriate, posibilitatea de a avea un preț de top, loialitate și o durată de viață mult mai mare.

Pentru a construi un brand de succes este nevoie însă de multă muncă.

Pentru a înțelege mai bine acest concept gândește-te la brandul tău ca la propriul copil. Se naște, primește dragoste, îngrijiri și educație. Își formează caracterul. Crește și pleacă pe propriul drum, însă îl veghezi în permanență. Îl îndrumi la educație, să socializeze și să stabilească relații interumane care îi vor contura personalitatea și îl vor ajuta să devină un om matur de succes. Bazându-se pe atuurile sale, cu o personalitate bine definită, carismatic, de încredere, el își spune povestea, oferindu-le celor de lângă el ceea ce au nevoie, vorbindu-le și ascultându-i, înconjurându-se astfel de prieteni pe viață.

Pentru a da naștere unui brand, pentru a-l prezenta lumii și pentru a-i spune povestea e nevoie de o întreagă echipă și de o strategie bine gândită.

Brandul este ceea ce rețin oamenii, prin brand te asociază și te diferențiază de restul. Brandul te ajută să îți creezi o comunitate loială în jurul tău și reprezintă identitatea afacerii tale, ajutându-te să influențezi anumite acțiuni.

Pentru ca brandul tău să fie luat în ochi buni este necesar să comunici publicului următoarele aspecte esențiale:

  • Misiunea (motivul pentru care există);
  • Viziunea (ce dorește să devină și felul în care dorește să influențeze);
  • Valorile (lucruri în care crede);
  • Esența brandului (AND-ul brandului);
  • Angajamentul (lucruri pe care le promite);
  • Personalitatea brandului (brandul descris ca o persoană);
  • Arhetipul (de ce este brandul un exemplu pentru societate).

Pentru a da naștere unui brand puternic este indicat să urmezi câțiva pași esențiali:

În primul rând pune-ți câteva întrebări. Care sunt punctele tale slabe/puternice? Ce aduci nou? Ce te diferențiază de competitor?

Stabilește o identitate, o “voce” ușor de recunoscut, pe care să o folosești pe toate rețelele sociale și în toate strategiile.

Folosește un nume real pentru a inspira încredere când postezi conținut. Nu te ascunde după un nume de firmă.

Umanizează și asociază anumite aspecte cu elemente din viața de zi cu zi.

Construiește-ți o reputație.

Conectează-te și comunică cu cei interesați de brandul tău.

Fii prezent cât mai mult și interacționează cât mai repede cu potențialii clienți.

Pune întrebări și află care sunt așteptările celor interesați de brandul tău.

Ieși în evidență și experimentează lucruri noi.

Transmite mesaje naturale care să evidențieze beneficiile produselor tale.

Nu îți subestima/supraestima brandul, lasă clienții să decidă valoarea acestuia.

Gândește toata strategia pe termen lung.

Fii simplu și direct. Oamenii nu rețin în medie mai mult de 5-7 detalii.

Lasă impresia că ești omniprezent și fă campanii de remarketing.

Spune povestea din spatele firmei pentru a dobândi mai multă încredere.

Creează un logo pe care să îl folosești peste tot și adaugă întotdeauna o imagine postărilor tale.

Monitorizează în permanență ce se spune despre brandul tău.

Concentrează-te mai mult pe ceea ce vor oamenii să audă de la tine.

Folosește-te de emoții pentru a vinde. Un mesaj emoțional însoțit de un mesaj subtil de vânzare va ajuta în luarea unei decizii benefice pentru tine.

Niciun brand nu se construiește peste noapte, iar pentru a construi un brand de succes este nevoie de timp și resurse.

Trebuie însă notat faptul că un brand bine pus la punct până la cele mai mici detalii, la un moment dat, va lucra pentru tine.

Certificatul SSL obligatoriu din octombrie 2017!

Certificatele SSL sunt protocoale criptografice care au rolul de a securiza schimbul de informații pe internet.

Dacă activați în domeniul online cu siguranță ați auzit de certificatul SSL și cunoașteți importanța acestuia.

Certificatul SSL este folosit, în general, de site-urile care au implementat un sistem de plată cu cardul sau de site-urile care conțin informați confidențiale sau foarte importante.

Dacă ți-ai plănuit să îți deschizi un magazin online și vrei ca viitorii tăi clienți să plătească online este absolut obligatoriu ca magazinul tău să dețină certificat SSL. Datorită securității, majoritatea modulelor de plata funcționează doar dacă dispui de certificat SSL.

Mai mult de atât, Google a anunțat că din Octombrie 2017 certificatele SSL vor fi obligatorii pentru toate site-urile.

Prin instalarea unui certificat SSL orice site, indiferent de obiectul sau serviciul promovat, de traficul mic sau mare, beneficiază de un upgrade de securitate.

Certificatele SSL sunt și ușor de folosit. Aveți nevoie doar de un IP dedicat pentru contul de cPanel. Fără un IP dedicat NU puteți instala un certificat SSL!

Unui cont de cPanel îi poate fi atribuit un singur certificat SSL. Asta este valabil pentru conturile de shared-hosting, conturile de Reseller și o parte din conturile VPS.

Certificatele SSL se achiziționează pentru o durată de 1 an (cu câteva mici excepții).

Pentru a obține certificatul SSL și pentru mai multe informații legate de acesta nu ezitați să contactați BursaSite România.

Testați viteza de încărcare a site-ului, companiei dumneavoastră!

Testați viteza de încărcare a site-ului, companiei dumneavoastră! – o unealtă care vă ajută să depistaţi fişierele sau imaginile care au un timp de încărcare mare în browser.

După testul făcut cu acest tool, va trebui să optimizaţi fişierele sau imaginile care au un timp de încărcare mare.

Fişierele CSS şi JavaScript, se pot compresa sau combina, iar imaginile se pot optimiza.

Procentul de optimizare şi viteza de încărcare în browser, este foarte importantă și în ultimul timp a devenit factor de ranking.

Există site-uri în Internet, care au un timp de încărcare mai mare de 2-3 secunde. Din experienţă ştiu că foarte multe persoane renunţă la un website care se încarcă foarte greu în browser.

Scorul pentru testarea unui website este între 0 și 100. Unealta mea de testare va afișa autoritatea paginii testate și a numelui de domeniu, date despre titlu și descriere, densitatea de cuvinte cheie, estimarea traficului, module de securitate, date despre serverul Web si DNS, procentul de optimizare dat de unealta Google PageSpeed Insights și multe alte teste SEO.

Viteza de încărcare în browser a site-ului, are un impact enorm asupra performanței, care afectează experiența utilizatorului, ratele de conversie și chiar poziționarea în rezultatele organice. Prin reducerea timpului de încărcare în browser a paginii, utilizatorii vor reveni cu siguranța pentru a obține informații noi. Acest lucru ne ajută la creșterea poziționării în clasamentul SERPs.


Testați acum viteza website-ului Dvs.

Securitatea parolelor

Parola reprezintă cel mai folosit mecanism pentru autentificarea utilizatorilor la diferite sisteme și aplicații. Compromiterea parolei are ca efect obținerea accesului în sistem. Furtul identității reprezintă în momentul de față “infracțiunea informatică” cu cea mai mare rată de creștere. Odată cu aceasta doresc să vă îndrum prin acest articol spre alegerea unei parole “perfecte”.

  1. Parola trebuie să conțină cel puțin 8 caractere
  2. Evitați alegerea de cuvinte din dicționar, date de naștere, numere de telefon etc. Acestea se pot afla foarte rapid prin autentificări repetate.
  3. Evitați folosirea unei singure parole pe mai multe conturi.
  4. Include în parola ta semne speciale și numere. ex: @#^&\
  5. Alternați literele mici cu majuscule
  6. Folosiți unde este posibil Autentificare în 2 pași

Ce este autentificarea în 2 pași?
Autentificarea în 2 pași adaugă un strat suplimentar de securitate prin introducerea unui al doilea pas pentru datele de conectare.
Este nevoie de ceva ce știți (de ex: parola), și adaugă un al doilea factor, de obicei, ceva ce trebuie fizic (cum ar fi telefonul tău). Din moment ce ambele sunt necesare pentru a intra, în cazul în care un atacator obține parola dvs. de autentificare, autentificarea în 2 pași oprește accesarea contului dvs.

De ce îmi trebuie?
Parolele sunt tot mai ușor de compromis. Acestea de multe ori pot fi ghicite, sau în unele cazuri aflate prin scurgere de informații. în ciuda faptului că se recomandă folosirea unei parole unice pentru fiecare cont de email, forum, etc. și evitarea folosirii de nume, date de naștere… Deci, autentificarea în 2 pași vă oferă securitatea suplimentară de care aveți nevoie.

Cum funcționează?
Sunt mai multe metode de funcționare: SMS, notificare push. Eu am ales metoda time-based (bazată pe timp) cea mai folosită și simplă metodă. Tot ce trebuie să faceți este să vă autentificați în panoul de client (secțiunea “schimbare parolă de securitate”) pentru activare și să instalați în telefonul dvs. cu Android, iOs sau Windows Mobile o aplicație. (Ex. Google Authentificator, dar există o sumedenie)
De fiecare dată când doriți să vă autentificați aplicația va genera un cod unic de 6 cifre care se schimbă la 30 de secunde.

Un exemplu de parola este: GN}OaZ;Jaw0X

De cele mai multe ori ne este foarte greu să ne amintim astfel de parole așa că recomandăm folosirea unui password manager. De exemplu KeePass  este un progrămel gratuit care vă ajută să generați, categorisiți și să salvați în siguranță parolele în calculatorul dvs.

Tu ce viteză de, deschidere la website ai?

Știai că după ce îți realizezi un website nu este important cum arată sau cât de promovat este?

Principala importanță, o are rapiditatea deschiderii website-ului dumneavoastră pe anumite devince-uri.

După o analiză făcută de mine personal, știați că din 10 oameni care accesează website-ul dumneavoastră de pe telefoane mobile și văzând că website-ul are o încărcare mai mare de 3 secunde, doar 2 persoane va sta pe website-ul dumneavoastră și restul până la 10 persoane, ies de pe website-ul dumneavoastră și nici nu îl recomandă cuiva!

Acesați acum PageSpeed Insights și analizați ce trebuie făcut să vă creșteți potențialul website-ului!

Creșteți acoperirea și conduceți vânzările cu Facebook pentru WooCommerce

Astăzi suntem mândri să anunțăm Facebook pentru WooCommerce, o integrare gratuită care deschide publicul Facebook de peste 1 miliard de persoane pentru proprietarii magazinelor Woo. Este un pas important în încercarea noastră de a democratiza comerțul pe WordPress.


Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre cele două modalități puternice în care această extensie ajută la creșterea afacerilor.

Conectarea magazinelor Woo cu lumea!

Un magazin de comerț electronic este la fel de reușit ca și vânzările. WooCommerce are peste 1,9 milioane de instalări active – câte dintre aceste magazine își ating obiectivele și ajung la oamenii potriviți?

Este o muncă grea, în special pentru proprietarii de întreprinderi mici, de a pune timpul și energia în marketing în timp ce tipăriți etichetele de transport maritim, găsind loc pentru inventar sub birouri și echilibrarea cărților în zilele proverbiale timpurii. Toată lumea vrea un glonț de argint.

Noi scriem destul de regulat cu sfaturi pentru conducerea vânzărilor și găsirea clienților, iar integrarea magazinului dvs. cu Facebook este un astfel de sfat. Acum, cel mai simplu mod de a face acest lucru este cu Facebook pentru WooCommerce.

Iata de ce:

Facebook vă ajută să ajungeți la clienți cu anunțuri și afișarea produselor pe pagina dvs. Facebook într-o secțiune de magazin conduce la vânzări.
În plus, este gratuit, ceea ce este minunat. Facebook se angajează să lucreze cu parteneri de open source, iar la Woo suntem mândri să fim unul dintre primii.

Iată o privire mai aprofundată asupra celor două funcții oferite de această extensie.

Publicitate și remarketing către potențialii clienți prin intermediul anunțurilor Facebook

La WooCommerce, folosim extensiv Facebook pentru publicitate și remarketing și am văzut câteva rezultate excelente. Vă recomandăm să stocați pe scară largă și sunteți încântați de faptul că această nouă extensie o face mai ușor.

Instalarea pixelului Facebook pe magazinul dvs. WooCommerce (realizat prin setări ghidate) permite:

Urmărirea conversiilor, astfel încât să puteți vedea numărul de conversii și / sau vânzări pe care anunțurile dvs. le conduc,
Optimizare, astfel încât să puteți afișa anunțuri persoanelor care au cea mai mare probabilitate de a lua o anumită acțiune (cum ar fi adăugarea unui articol în coșul de cumpărături sau efectuarea unei achiziții) și Remarketingul, astfel încât să puteți ajunge la persoanele care au vizitat deja magazinul dvs. și este posibil să reveniți mai mult pentru o achiziție.


Integrarea vă va ajuta să instalați un pixel de urmărire în magazinul dvs. rapid și fără probleme.
Adăugarea pixelilor din Facebook este o metodă încercată și testată pentru a urmări performanța anunțurilor, ceea ce este cu adevărat util:

Facebook este 100% coloana vertebrală a eforturilor noastre de achiziție a clienților, și a fost făcută și mai bine cu pixelul Facebook îmbunătățit. – Ali Najafian, co-fondator, Trendy Butler
Prezentarea produselor dvs. pe pagina dvs. Facebook

Configurarea unei secțiuni Facebook magazin vă permite să afișați produsele pe care le-ați de vânzare pe pagina dvs. Facebook. Cu această extensie, produsele dvs. vor fi trase dinamic și actualizate pe Facebook când vor fi actualizate în WooCommerce.

În prezent, integrarea secțiunii magazin vă permite:

Listați catalogul cu ușurință – este nevoie doar de un singur clic pentru a trimite întregul catalog de produse pe Facebook. Orice modificări efectuate pe site-ul dvs. WooCommerce sunt sincronizate automat cu magazinul dvs. Facebook.
Mergeți la produsele dvs. – puteți să vă organizați produsele în colecții și chiar să le etichetați în fotografii pentru a îmbunătăți vizibilitatea și a evidenția cei mai buni vânzători ai dvs. atât pe Instagram, cât și pe Facebook.
Oferiți navigare prietenoasă pe mobil – secțiunea Facebook magazin oferă o experiență de cumpărături frumoasă pentru dispozitivele mobile.


Descărcați extensia gratuită pentru a începe

Acolo îl aveți – tot ce trebuie să știți despre Facebook pentru WooCommerce.

Descărcați acum extensia pentru a începe să faceți publicitate clienților potențiali și pentru a vă expune produsele direct pe pagina dvs. Facebook.

Ai gânduri pentru noi despre asta? Suntem dornici să auzim feedbackul dvs. Comentariile sunt deschise și ne-ar plăcea să știm ce întrebări aveți, ce doriți să vedeți în viitoarele actualizări ale extensiei sau altceva în mintea dvs.

WannaCryptor (.WCRY), demonstrații ale virusului, ștergere și decriptare

În anul 2013 am scris o postare pe fostul meu blog bisofficiallan.wordpress.com despre ”Virusul Ransomware numit în Romania „Politia Romana”

Articol original

De câteva zile sa răspândit acest virus şi pe teritoriul României el provine din: Marea Britanie, Rusia, Canada  și Statele Unite.

Atentie!!! Nu vă lasaţi păcăliţi pentru a face plata pentru a vă debloca pc-ul.

Recomandarile mele sunt: 

Pentru cei care au fost infectaţi vă recomand:

  • Restart la calculator,
  • Apăsati F8 cand se restarteaza,
  • Alegeti “safe mode with networking”,
  • Meniul Start apoi RUN şi scrieţi “msconfig” ( fără ghilimele),
  • Debifaţi din meniul startup toate aplicaţiile cu numele “rundll32″ ”WMnetMgr.exe” ”ccccccc.exe” şi cele care vă sunt suspecte. ( mai ales cele din “aplication data”),
  • Restartaţi calculatorul.
  • La următoarea pornire scanati pc-ul cu scanerul Spy Hunnter pentru a identifica şi şterge virusul.

În caz de nu reuşiţi existăopţiunea System Restor la pc:

  • Poţi vedea detalii dacă nu ştii să faci un system restore aici!

Dacă nici aşa nu reuşiţi singura soluţie este formatarea.

Dacă aveţi neclarităţi aştept comentariile voastre!!!

VIRUS-UL POLITIA ROMANA MAI POATE FI STERS DIN SAFE MODE CU SOFT-UL BITDEFENDER  CARE IL PUTE-TI DESCARCA DE AICI!

C-am așa ceva se întâmplase în 2013, anul acesta am observat, pe mai multe website-uri că anunțau despre marele virus WannaCryptor cum îi zic eu :)) ”VIRUSUL GĂINII” – mare schimbare între ce a fost în 2013 comparativ ca acum în 2017 mi se pare că e c-am la fel :))

Vă las un clip video cu toți pașii despre demonstrații ale virusului, ștergere și decriptare WannaCryptor :)) să vedeți ce simplu e!

Vă doresc vizionare plăcută, vă mulțumesc că mă urmăriți!

Atac cibernetic WannaCryptor. Ce trebuie să faci în regim de URGENȚĂ

Utilizatorii de computere şi servere trebuie să-şi actualizeze în cel mai scurt timp posibil sistemul de operare Windows pentru a fi protejaţi de ameninţarea cibernetică ransomware WannaCryptor, atrag atenţia specialiştii Bitdefender.

‘Companii şi instituţii publice din întreaga lume au fost lovite în ultimele 24 de ore de o ameninţare cibernetică de tip ransomware WannaCryptor, care criptează datele utilizatorilor şi apoi solicită recompensă. În timp ce ransomware-ul convenţional, una dintre cele mai prolifice ameninţări ale momentului, se răspândeşte prin e-mailuri cu documente periculoase ataşate, browsere şi exploit-uri în aplicaţiile web, atacul de astăzi foloseşte o vulnerabilitate prezentă în majoritatea versiunilor sistemului de operare Windows.

Vulnerabilitatea MS17-010 permite atacatorului să ruleze cod periculos pe un computer vulnerabil şi să folosească acel cod pentru a infecta sistemul cu ransomware fără ca cineva să acceseze linkuri sau să deschidă e-mailuri infectate’, se arată în comunicatul citat.

Potrivit experţilor, vulnerabilitatea codificată MS17-010, cunoscută sub numele de EternalBlue, a fost adusă în discuţie pentru prima dată în luna aprilie, iar Microsoft a pus la dispoziţia utilizatorilor, încă din martie 2017, o soluţie eficientă pentru blocarea acestui tip de ameninţare.

‘Despre vulnerabilitatea MS17-010, denumita şi EternalBlue, s-a vorbit pentru prima oară în luna aprilie, ca parte dintr-o campanie mai amplă de sustragere de date de către Agenţia Naţională de Securitate din SUA (NSA). De această dată, atacatorii exploatează vulnerabilitatea care ar fi fost folosită atunci în scopuri de spionaj de către agenţii guvernamentale pentru a livra victimelor ransomware, făcând-o una dintre cele mai periculoase versiuni de până acum. La jumătatea lunii martie 2017, Microsoft a furnizat un patch care blochează exploatarea vulnerabilităţii MS17-010, dar un număr necunoscut de computere şi servere la nivel global – inclusiv cele care folosesc versiuni învechite ale Windows – nu au primit respectiva actualizare şi riscă să fie infectate în orice moment.

Pentru a reduce riscul infectării cu ransomware şi a pierderii datelor, utilizatorii sunt sfătuiţi să actualizeze sistemul de operare şi soluţia de securitate în regim de urgenţă.

În plus, utilizatorii trebuie să se asigure că soluţia de securitate pe care o folosesc poate bloca mecanismul de livrare a ameninţarii WannaCryptor şi a versiunilor sale’, menţionează Bitdefender.

Actualizare WooCommerce la versiunea 3.0.1

Descriere

WooCommerce este un modul eCommerce gratuit care îți permite să vinzi orice, frumos. Construit pentru a se integra perfect cu WordPress, WooCommerce este soluția eCommerce favorită la nivel mondial care oferă atât proprietarilor de magazin cât și dezvoltatorilor un control complet.

Cu flexibilitate fără limită și acces la sute de extensii WordPress gratuite și premium, WooCommerce propulsează acum 30% din toate magazinele online — mai mult decât orice altă platformă.

VINZI ORICE, ORIUNDE

Cu WooCommerce poți vinde atât bunuri fizice cât și digitale în toate formele și dimensiunile, oferă variații pentru produs, configurații multiple și descărcări instantanee pentru cumpărători și chiar vinde bunuri afiliate din piețe online.

Cu extensiile premium, poți oferi rezervări, calități de membru și abonamente periodice. Poate ai vrea să vinzi abonamente lunare pentru bunuri fizice sau să oferi membrilor tăi un discount pentru descărcări digitale? Este totul posibil.

LIVREZI ORIUNDE VREI

Oferă livrare gratuită, livrare forfetară sau face calcule în timp real. Limitează livrările tale la anumite țări sau îți deschide magazinul în toată lumea. Livrarea este extrem de configurabilă și WooCommerce suportă chiar reduceri la livrare.

OPȚIUNI DE PLATĂ EXTINSE

WooCommerce vine la pachet cu posibilitatea de a accepta la livrare carduri de credit, PayPal, BACS (transferuri bancare) și numerar. Ai nevoie de opțiuni suplimentare? Mai mult de 140 de gateway-uri specifice fiecărei regiuni sunt integrate cu WooCommerce, inclusiv alegeri populare cum ar fi Stripe, Authorize.Net și Amazon Payments.

AI TOTUL SUB CONTROL — PENTRU TOTDEAUNA

WooCommerce îți oferă un control complet al magazinului, de la taxele la nivelul stocurilor până la conturile clienților. Adaugi și înlături extensii, schimbi designul și comuți setările după cum dorești. Totul este sub control.

Unul dintre cele mai mari riscuri în folosirea unei platforme eCommerce găzduite este ce se întâmplă cu magazinul tău dacă furnizorul își închide activitatea. Cu WooCommerce, ai control complet, deci n-ai de să-ți faci griji, niciodată. Datele îți aparțin — și sunt păstrate în siguranță, datorită unor audituri periodice a unor lideri din industrie.

DEFINEȘTE-ȚI STILUL CU STOREFRONT

Storefront este o temă WordPress gratuită disponibilă pentru orice magazin WooCommerce. Împreună cu integrarea profundă WooCommerce, Storefront stabilește ordinea priorităților privind viteza și timpul de funcționare eliminând, în același timp, conflictele dintre temă și modul în timpul actualizărilor majore.

Definește-ți stilul sau chiar mergi mai departe să personalizezi Storefront pe gustul tău sau alege una dintre câteva teme copil Storefront. Totul depinde de tine și toate sunt surse deschise.

CONSTRUIT CU GÂNDUL LA DEZVOLTATORI

Extensibil, adaptabil și sursă deschisă — WooCommerce a fost creat cu gândul la dezvoltatori. Cu arhitectura sa puternică, robustă, poți ajusta magazinului clientului tău pe tot drumul de la bază până la cele mai sofisticate servicii (infinit și mai departe).

Construit cu un REST API, WooCommerce se poate integra practic cu orice serviciu. Datele magazinului tău pot fi accesate de oriunde, oricând, 100% în siguranță. WooCommerce permite cu ușurință dezvoltatorilor să creeze, să modifice și să dezvolte un magazin care respectă specificațiile lor.

Indiferent de mărimea magazinului pe care vrei să-l construiești, WooCommerce îl va ajusta pentru a satisface cerințele tale. Cu o colecție în creștere de peste 300 de extensii, poți să-ți îmbunătățești funcționalitățile fiecărui magazin pentru a satisface nevoile unice ale clienților tăi — sau chiar să-ți creezi propria soluție.

Dacă securitatea este un motiv de îngrijorare, fii liniștit. WooCommerce este auditat de către o echipă dedicată de dezvoltatori care lucrează non-stop pentru a identifica și repara toate erorile descoperite.

De asemenea, sprijinim WooCommerce și toate extensiile sale cu o documentație cuprinzătoare, ușor accesibilă. Cu documentele noastre, vei învăța cum să creezi exact situl de care clientul are nevoie.

EXTENSII DIN BELȘUG

WordPress.org găzduiește unele extensii uimitoare pentru WooCommerce, inclusiv:

Vrei să le vezi pe toate? Caută în WordPress.org ‘WooCommerce’ pentru a le explora.

Dacă cauți ceva sprijinit și întreținut de către dezvoltatorii care au construit WooCommerce, există o multitudine de extensii eCommerce premium, dintre care cele mai populare includ:

Și mai sunt mult mai multe. Vizitează pagina cu extensii pentru a găsi tot ce-ți trebuie și tot ce este posibil cu privire la extensii premium WooCommerce.

ALĂTURĂ-TE COMUNITĂȚII WOOCOMMERCE ÎN CREȘTERE

Când descarci WooCommerce, te alături unei comunități de peste un milion de proprietari de magazin, dezvoltatori și entuziaști WordPress. Suntem una dintre comunitățile de tip sursă deschisă cu cea mai rapidă creștere online și, chiar dacă ești neexperimentat sau un specialist, ne-ar plăcea să fii cu noi!

Dacă ești interesat să contribui la WooCommerce, avem mai mult de 350 de contributori, dar există întotdeauna loc pentru mai mulți. Mergi la Depozitarul GitHub WooCommerce pentru a afla cum poți trece la treabă.

Vrei să adaugi o limbă nouă la WooCommerce? Excelent! Poți contribui prin translate.wordpress.org.

Și, în cele din urmă, ia în considerare alăturarea la întâlnirile locale WooCommerce, mai multe despre acestea aici.

Capturi ecran

Îți mulțumesc că ai citit această postare despre Woocommerce, dacă ai vreo întrebare, nu ezita și comentează-mi la postare și îți voi răspunde în cel mai scurt timp. Mulțumesc foarte mult!

Tendințe 2017 web design: Ce „se poartă” în online anul acesta?

Asemeni designerilor vestimentari care își afișează creațiile cu manechine care defilează pe podiumurile de modă web design-erii dictează tendințele în online-ul anului 2017. Colecția pentru acest an este plină de elemente interesante, retro-moderne, minimaliste, orientate pe conținut, cu imagini expresive și originale, tocmai pentru a crea mai mult decât un site funcțional pentru vizitator și beneficiar, ci unul funcțional care oferă o experiență de navigare plăcută și, mai ales utilă.

Tehnologiile din ce mai performante disponibile, dar și cerințele clienților joacă un rol esențial în creionarea tendințelor pe „podiumul” web designului din 2017. Am studiat „mișcarea” din industrie, comportamentul vizitatorului, cerințele clienților noștri, tehnologiile disponibile și ceea ce se întâmplă pe scena globală a creativilor din online și am identificat un set de tendințe care se vor vedea din ce în ce mai pronunțat de-a lungul anului 2017. Bineînțeles, nu sunt singurele. Web-ul evoluează și se dezvoltă cu o viteză mai mare decât trecerea celor 365 de zile ale anului.

1. Sfârșitul web designului tradițional

Abordarea tradițională constă în provocarea web designerilor împacheteze tehnologia într-un „ambalaj” care să placă vizitatorului și beneficiarului site-ului, indiferent că este vorba de un site de știri, unul de prezentare sau un magazin online. 2017 este momentul în care web designerul se transformă într-un „creator de experiență” prin plierea în detaliu pe construcția de funcționalități atractive care să ofere un plus de valoare la fiecare vizită.

2. Anul GIF-urilor

Aceste animații au devenit extrem de populare și atractive pe canalele de social media. Devin virale foarte ușor și pot construi notorietate foarte repede. Pot fi inserate și în web design, pentru a atrage atenția utilizatorului, dar este recomandată utilizarea cu moderație. Excesele pot dăuna site-ului și, implicit, experienței de utilizare. Câteva situații în care pot fi folosite ar fi pentru a oferi vizitatorului o experiență aparte în vizualizarea unui produs, pentru a explica o anumită procedură, sau pentru a oferi utilizatorului un ghid grafic, ușor de urmărit destinat pentru rezolvarea unei probleme specifice.

3. O nouă generație a designului adaptiv

Conceptul adaptiv al site-urilor continuă să fie un „must” și în 2017 pentru a păstra neștirbită experiența utilizatorului indiferent de dispozitivul de pe care accesează site-ul. Mai mult, în aprilie 2016 Google a început să penalizeze site-urile care nu sunt concepute pentru a se putea adapta cu ușurință, indiferent că sunt accesate de pe monitoarele cu diagonale extinse ale desktopurilor, sau de pe display-urile smartphone-urilor.

4. Web Designul minimalist

Minimalismul ajunge în 2017 la un, cu totul alt nivel. Homepage-urile se schimbă, oferind utilizatorului „intrări” către secțiunile de conținut ale site-ului. Meniurile clasice încep să se transforme pentru a oferi utilizatorului un ghid vizual ușor de parcurs către resursele site-ului. Această abordare pe bază de „carduri” ordonează secțiunile oferind o experiență vizuală mult mai plăcută și utilă.

5. Mai multe imagini originale

O tendință interesantă este renunțarea treptată la imaginile cumpărate de pe site-urile specializate în vânzarea de imagini și orientarea către poze originale. Supra-utilizarea pozelor stock îndeamnă firmele să se concentreze pe imagini proprii, de aceea mulți se orientează pe angajarea unui fotograf sau realizarea pozelor in-house. Cele „1000 de cuvinte” spuse de o fotografie originală sunt personale, mai cuprinzătoare și mai expresive decât mesajul transmis de o fotografie stock.

6. Evidențierea conținutului

Conținutul va avea un rol și mai important în 2017, așa că va fi „scos în față” pentru a răspunde intereselor vizitatorului. Până una-alta, un vizitator intră pe site pentru conținutul pe care se așteaptă să îl găsească acolo, iar rolul primar al web designului este acela de a asigura un mod intuitiv, eficient și plăcut pentru a-l ghida pe vizitator către conținutul dorit. De la această nevoie de evidențiere a conținutului derivă și celelalte tendințe valabile în acest an.

2017 încearcă să realizeze integrarea completă a conceptului de experiență a utilizatorului în web design, pentru a reuși să ofere un beneficiu important afacerilor, indiferent de dimensiuni, în comunicarea cu clienții lor. De aceea interacțiunea dintre site și vizitator trebuie să se producă fluent și intuitiv pentru a crește șansele începerii unei relații comerciale în companie și client.

Aștept cu mare drag cometariile dumneavoastră! 🙂

De ce este bine ca sigla să fie vectorizată!

În ultimul timp am tot întâmpinat o problemă, foarte multe persoane, când li se cere, trimit logo-ul / sigla în format jpg, png, chiar și gif. Problema, de fapt, nu este chiar formatul fișierului cât calitatea și rezoluția acestuia. De multe ori am fost obligat să refac logo-urile unor clienți pentru că nu puteam să le folosesc în grafica pe care clientul și-o dorea și pentru care am fost contactat de către acesta.

Cum se poate rezolva problema aceasta?

Atât Corel-ul cât și Ilustrator-ul au o opțiune cu ajutorul căreia se poate vectoriza jpg-ul / png-ul primit de la client dar condiția este ca acestea să fie la o rezoluție cât mai mare și dpi-ul (dots per inch (în românește – puncte per inch)) să fie de 300, altfel nu facem decât să ne pierdem vremea cu el. Nu trebuie să fii mare specialist în ale graficii ca să-ți dai seama dacă fișierul este bun sau nu. Atâta timp cât acel fișier are câteva zeci de kbit este clar că este ceva în neregulă cu el (nu este valabil în cazul în care fișierul este deja vectorizat – cdr, ai, eps, svg).

În general, aceste probleme apar din cauză că patronii unor firme apelează la persoane care nu au foarte multe cunoștințe în grafică și brand-ing, ca să nu cheltuiască prea mulți bani pe logo, chiar dacă acesta este principala imagine a firmei/afacerii/produsului. Normal, acum o sa-mi spuneți că nimeni nu s-a născut învățat, așa este, dar dacă ținem la imaginea afacerii noastre este bine să apelăm la o persoana care știe cum trebuie realizat un logo.

Ca aceste probleme să nu fie întâlnite așa de des de către graficieni, recomand ca logo-urile (siglele) să fie realizate cu ajutorul programelor de grafică Corel Draw sau Adobe Ilustrator la o rezoluție cât mai mare și 300 dpi. În momentul când salvați logo-ul este bine ca acesta să fie cdr, ai, eps sau svg. Pe lângă unu din cele patru formate este bine să exportați în jpg, png sau pdf.

De ce este bine ca logo-ul să fie vectorizat? Simplu! Pentru că acesta poate fi folosit pe orice material grafic fără să ai bătăi de cap, că sigla este pixelată, putând fi mărit sau micșorat la orice dimensiune.

P.S.. Photoshop este program de editare foto nu de grafică, deci, evitați să faceți logo-uri cu el.

De ce să alegi WooCommerce pentru a vinde online

eCommerce? WooCommerce!

WooCommerce este un plugin (o extensie) pentru WordPress care permite adăugarea în site-ul web a unei secțiuni pentru vânzare online de produse și servicii.

Este produs și actualizat de cei de la Automattic, care sunt și dezvoltatorii WordPress.com și contributori la WordPress.org, ceea ce îi conferă maxima compatibilitate cu platforma de bază.

DE CE SĂ FOLOSESC WOOCOMMERCE?

teva motive pentru alegerea WooCommerce pentru construirea unui site eCommerce

1. Pentru că WooCommerce este una dintre cele mai utilizate platforme de eCommerce cu 17,828,942 DESCĂRCĂRI
2. Pentru că este GRATUIT și tradus în limba română. La fel ca și platforma pe care se bazează WooCommerce poate fi descărcat gratuit din secțiunea dedicată plugin-urilor de pe site-ul WordPress.org
3. Pentru că WooCommerce este CREAT PENTRU WORDPRESS, care este tehnologia cea mai utilizată pentru crearea de site-uri web. Integrarea secțiunii eCommerce poate fi făcută direct în site-ul de prezentare a firmei, fără a fi nevoie de a face o instalare separată pentru partea de magazin.
4. Pentru că WooCommerce reprezintă o SOLUȚIE PROFESIONALĂ pentru realizarea magazinelor eCommerce fiind compatibil cu marea majoritate a temelor create pentru WordPress. Astfel, aspectul magazinului va fi unul profesional și personalizabil în funcție de identitatea firmei.
5. Pentru că este SIMPLU de utilizat și INTUITIV, la fel ca și platforma pe care se bazează: WordPress. Dacă te ocupi de web vei învăța să configurezi un eCommerce cu WooCommerce în câteva ore iar dacă ești proprietar de magazin vei putea să administrezi produsele, inventarul și comenzile în mod foarte ușor.
6. Pentru că WooCommerce oferă FUNCȚII AVANSATE deja încorporate și foarte multe extensii.

CE, UNDE ȘI CUM POT SĂ VÂND CU WOOCOMMERCE?

Ce fel de produse pot vinde cu un e-commerce realizat cu WooCommerce?

Orice fel de produse pot fi comercializate cu un magazin online bazat pe WooCommerce. De la produse fizice ce vor fi expediate cumpărătorilor, la produse virtuale cum sunt serviciile și produse descărcabile cum sunt e-book-urile, manuale pdf, mp3, ilustrații etc.

Unde pot vinde cu WooCommerce?

Cu un magazin online bazat pe WordPress poți vinde cumpărătorilor din toată lumea.

Ce fel de metode de plată sunt disponibile cu WooCommerce?

Prin WooCommerce se pot accepta plăți atât online cât și offline prin activarea și configurarea canalelor de plată potrivite tipului de afacere.

ÎNCEPE SĂ VINZI ONLINE CÂT AI SPUNE “WOO”!

Pot să fac singur un magazin online bazat pe WooCommerce și WordPress?

Dacă ești pasionat de web și ai cunoștințe de bază WordPress: SIGUR CĂ DA!

Activarea plugin-ului WooCommerce se face în câteva minute prin procedura ghidată reprezentată mai jos. Toate aspectele birocratice, cum sunt cele legate de livrare și taxe se pot seta și succesiv discuțiilor cu contabilul firmei și firmele de curierat.

WooCommerce

Mulțumesc foarte mult că ai citit această postare 🙂 Te rog lasă un comentariu dacă ți-a plăcut această postare!

 

Dimensiunea imaginilor în paginile web

Rare sunt site-urile fără fotografii și greu ne-am putea imaginea ce înseamnă web designul fără imagine. Rolul acesteia este de cele mai multe ori esențial. Dacă n-ai o fotografie nu ai ce să arăți, n-ai cum să explici… despre ce design am putea vorbi fără fotografii?

Imaginile într-un site determină așadar percepția asupra acestuia, ele transmit informația, sunt parte componentă din întregul site. Deci suntem convinși că un site aproape nu se poate crea fără să conțină o imagine, un logo măcar. Dar imaginile mai determină și calitatea unui site, într-un mod indirect desigur, dar clar și indiscutabil.

Imaginile influențează funcționarea site-ului

Pare ridicol dar acesta este adevărul. Ce fel de imagini ai într-un site, ce format au și cât sunt de mari, toate determină funcționarea acestuia. Nu mai este vorba neapărat de design, dacă prin web design înțelegem partea estetică, deși noțiunea de design al unui site este de fapt un concept, nu degeaba se fac facultăți pentru asta. Web design-ul este un întreg proiect din care fac parte mai multe elemente decât fotografiile sau felul în care sunt dispuse culorile. Toate la un loc, inclusiv textele și formularele de poștă electronică, toate reunite înseamnă design-ul unui site. E ca la pantofi (poate puțin mai complicat) se proiectează talpa, fețele laterale, compoziția materialelor, etc. Păi chiar și un scaun are nevoie de un proiect…

Unul din lucrurile pe care le determină la un site imaginea, nu are importanță conținutul acesteia, ne referim la imagine ca la un fișier, poate nu credeți dar este tocmai viteza de încărcare. Concret, ai o imagine mare site-ul se încarcă mai greu, ai un fișier mic se încarcă repede.

Bun, ce înseamnă asta!? Înseamnă că dacă nu avem nevoie să privim o imagine pe ecran de 25 de țoli, nu trebuie să o facem atât de mare. Dacă noi o privim de pe display-ul unui telefon mobil atunci de ce să o punem pe site așa cum o descărcăm din aparatul de fotografiat?

Exemplu: avem un blog realizat în wordpress și vrem să postăm o imagine de la un concert la care tocmai am participat. Descărcăm fotografia pe calculator și o punem direct în site? Greșit. De obicei, aparatele de fotografiat fac imagini la rezoluție de mai mulți MB, nu aveți nevoie de dimensiunea aceasta! Redimensionați fișierul, faceți-l mai mic!

Nu-i mai puțin adevărat că platformele de wordpress, tocmai pentru a vă împiedica să faceți o astfel de greșeală au setate dimensiunile fișierului de maxim 1 MB. Este o regulă generală, dar nu se știe niciodată cum aveți setările, discuția este de principiu pentru toată teoria web designului.

Observație: Ca să vă faceți o idee dacă site-ul dvs are imagini ce se încarcă greu, adică au o dimensiune de fișier mare puteți să testați paginile acestuia la Google Page Speed Insights veți obține și alte informații importante despre viteza site-ului dvs.

Cât de mare să fie o imagine într-un blog

Variantele mai noi de wordpress sau temele pentru această platformă vin deja cu scripturi care redimensionează în mod automat imaginea dvs. atunci când o încărcați. Respectiv îi reduc dimensiunea și o taie (crop) astfel încât să se obțină mărimile necesare pentru diferite afișări ale site-ului, mă refer la diferite rezoluții, laptop, tabletă sau telefon mobil. Dimensiunea acestora nu se face decât după o formulă matematică și nu ține cont de absolut niciun format grafic, nu au o intenție estetică.

Nu vă bazați pe aceste scripturi, acest lucru nu înseamnă web design, să lași o formulă să-ți taie fotografia după bunul ei plac, adică a programatorului care a făcut scriptul de wordpress, nu este decât foarte rar o soluție acceptabilă.

Sugestia mea este ca să vă redimensionați imaginea (după ce o descărcați din aparatul de fotografiat sau de pe telefonul mobil sau poate că ați „împrumutat-o” de pe net…) la o dimensiune de maxim 1000 de pixeli latura mare, este suficient, nu aveți nevoie de mai mult.

Atenție la rezoluția imaginii. Unele au 300 dpi, de exemplu. Redimensionați la 72 sau 96 dpi, standardele uzuale. Ochiul uman nu sesizează distincția între rezoluții diferite atunci când privește pe desktop o imagine. Cu atât mai mult pe un telefon mobil.

Formatul imaginilor dintr-un site web

În legătură cu formatul unei imagini, respectiv tipul de fișier, la asta mă refer, jpg, gif, png… acestea fiind cele mai uzuale, veți putea mai greu să greșiți. Asta pentru că vi se „pun piedici” din toate părțile, începând de la aparatul de fotografiat care nu știe alt format decât jpg și până la scripturile din wordpress care nu vor să accepte în ruptul capului decât formatele necesare.

Nu se știe însă niciodată. Au fost suficient de mulți isteți care și-au bătut cuie-n cap doar pentru a strica mașina de tuns a frizerului…

Din acest punct de vedere nici browserele nu vor arăta pagini web care conțin imagini cu alte formate decât cele pe care vi le-am enumerat (mai sunt câteva dar nu e cazul să mai vorbim și despre acestea). Deci, cred că nici nu trebuia să deschid subiectul… Rețineți totuși că, în tehnica aceasta a web designului, să folosiți totuși doar imaginile cu extensia de jpg, png sau gif.

Îți mulțumesc foarte mult pentru că ai citit aceasta postare a mea. Aștept comentariile tale 🙂

Ai un magazin? De ce ar trebui să începi să vinzi şi în mediul online

Dacă ai în mod curent un magazin care merge foarte bine, poate te gândeşti cum ai putea face să îţi creşti vânzările. Să îţi faci şi un magazin online ar putea fi o soluţie pentru tine.

Internetul a devenit o platforma puternică ce îţi poate creşte recunoaşterea brandului. Există milioane de oameni care fac căutări pe internet în fiecare zi, uitându-se după produse şi servicii. Shopping-ul online creşte de la an la an şi deja este văzut ca o metodă convenientă de a cumpăra ceva.

Chiar dacă ai un magazin offline, un magazin adiţional în mediul online te poate ajută să pui în practică o serie de tehnici de marketing care le pot oferi consumatorilor motive în plus pentru a-ţi cumpără produsele. De exemplu, în ultimii ani mari retaileri de fashion şi-au făcut magazine online pentru ca produsele lor să fie mai uşor de găsit.

Care sunt beneficiile pe care ţi le poate oferi un site e-commerce?

1. Costuri mai mici pentru start şi mentenanţă

Costul creării unui magazin online este mai mic decât al înfiinţării unei afaceri offline. Întregul tău sistem de vânzări este automatizat în mediul online. Astfel vei economisi o parte din angajaţi şi costuri de business precum electricitatea, chirie, întreţinere etc. Banii pe care îi economiseşti pot fi folosiţi pentru marketing.

2. Afacerea poate fi condusă de oriunde

Orice restricţie geografică pe care ţi-o impune o afacere offline dispare. Poţi fi oriunde în lume şi totuşi să ai succes cu afacerea ta online. Lucrurile esenţiale de care ai nevoie sunt: accesul la internet, email şi telefon.

Un site e-commerce este eficient în a-ţi permite să determini care produse se vând mai bine si astfel poți asigura stocul necesar. De asemenea, poţi urmări datele analitice pentru a-ţi diversifica gama de produse şi pentru a crea oferte atractive.

3. Nu ai restricţii de program

Dacă ai un magazin online, potenţialii clienţi îţi pot vizita site-ul la orice oră din zi. Asta înseamnă că îţi maximizezi vânzările şi profitul.

4. Rezultate măsurabile

Un site e-commerce poate fi urmărit în detaliu prin Google Analytics. Poţi vedea statisticile inclusiv câte vânzări ai avut, câte produse au fost adăugate în coş, rata de abandon al coşului şi procentul clienţilor care revin.

Costul reclamelor sunt mai mici decât alte forme de publicitate. Poţi face o optimizare a site-ului pentru motoarele de căutare pentru a-ţi creşte poziţia în cadrul lor.  Asta ar fi o investiţie lunară, dar SEO este o metodă puternică de a încuraja viitori clienţi să vină pe site-ul tău.

Îți mulțumesc că ai citit postarea mea, aștept comentariile tale 🙂