Cum să optimizați site-ul web – Site-urile web sunt o parte esențială a conducerii unei afaceri, așa cum știm cu toții.
Este centrul nostru online.
O referință pentru clienți sau clienți interesați.
Un stup de activitate pe internet care ne poate facilita tranzacțiile sau ne poate ajuta să facem introduceri.
Există milioane de site-uri online, fiecare cu o afacere sau o persoană care ocupă propriul colț de internet… dar care este costul acestei comunități monumentale pentru mediu?
E urias.
Este un secret bine păstrat că marea majoritate a site-urilor online funcționează nesustenabil și, ca urmare.
Internetul este unul dintre cei mai mari poluatori de carbon ai planetei noastre, depășind chiar și amprenta industriei aviației.
Nu vă spun asta pentru a provoca panică!
După cum am menționat, un site web este o parte esențială a conducerii unei afaceri și nu putem pur și simplu să oprim internetul.
Cu toate acestea, există modalități prin care vă puteți optimiza site-ul web pentru a fi mai durabil și pentru a vă îmbunătăți amprenta digitală.
Nu numai că site-ul dvs. web va fi mai bun pentru planetă, dar optimizarea site-ului dvs. va duce la îmbunătățiri în ceea ce privește viteza și gradul de utilizare.
Paginile care necesită mai puține resurse se încarcă mai repede,
iar ajutarea utilizatorilor să găsească mai rapid ceea ce au nevoie poate duce la o impresie mai bună și de durată.
Acest lucru ar putea avea chiar un impact pozitiv asupra SEO, deoarece viteza de încărcare este un indicator pozitiv pentru motoarele de căutare.
Vom trece prin câteva idei pe care le puteți începe astăzi:
Cum să optimizați site-ul web – Comutați la o gazdă de hostin verde
Cea mai mare îmbunătățire pe care o puteți face în îmbunătățirea amprentei digitale a site-ului dvs.
este trecerea la găzduire ecologică.
Site-urile web sunt găzduite pe servere și există mii de clădiri stivuite de la podea până la tavan cu aceste dispozitive care consumă energie.
Cel mai mare centru de date se numește Cetatea.
Are 1,3 milioane de metri pătrați plin de servere în Tahoe, Reno.
Emisiile generate sunt echivalente cu conducerea tuturor celor 31 de milioane de mașini din Marea Britanie în întreaga lume o singură dată.
Totuși, nu toate aceste centre de date funcționează cu energie neregenerabilă.
Unii folosesc energia eoliană, solară și hidro pentru a-și menține sistemele să funcționeze cu energie curată.
Dacă vă puteți găzdui site-ul pe unul dintre aceste servere, veți reduce considerabil amprenta de carbon a site-ului dvs.
Cum afli dacă site-ul tău web este găzduit sustenabil sau nu?
Intrați pe Eco-Checker Tool pentru a vă ajuta cu asta.
Pur și simplu introduceți adresa URL și Eco-Checkerul va determina de unde este găzduit site-ul dvs. și dacă a fost certificat ca sustenabil.
Dacă descoperiți că site-ul dvs. web nu este încă durabil,
ar trebui să luați legătura cu furnizorul dvs. de găzduire pentru a afla mai multe despre poziția lor și pentru a-l încuraja să facă schimbarea.
Cu cât mai mulți oameni solicită vor ajuta la inspirarea schimbării în adoptarea energiei regenerabile de care avem nevoie cu toții!
Cum să optimizați site-ul web – Identificați unde trebuie să vă îmbunătățiți
Vor exista inevitabil unele pagini pe site-ul dvs. care sunt mai puțin optimizate pentru durabilitate și viteză decât altele.
Primul pas în călătoria dvs. de optimizare este să identificați ce pagini sunt acestea pe site-ul dvs. web, astfel încât să puteți avea cel mai mare impact imediat cu optimizările dvs.
Google Analytics este un instrument excelent pentru a identifica unde puteți începe să vă optimizați site-ul.
Vă va informa cum se încarcă paginile dvs. și cum interacționează vizitatorii dvs. cu site-ul dvs. web.
Iată principalele semnale la care ar trebui să fii atent:
Viteza paginii
Raportul privind viteza paginii vă va spune care dintre paginile dvs. durează mai mult să se încarce și,
prin urmare, vor folosi mai multe resurse.
Ele pot avea imagini mari sau folosesc fragmente HTML intensive / pluginuri.
Când aruncați o privire la aceste pagini, încercați să alegeți elementele despre care credeți că ar putea fi cauza încetinirii vitezei paginii.
De acolo, puteți decide dacă le păstrați sau nu sau să găsiți o modalitate de a le optimiza.
Puteți găsi acest raport sub Comportament în contul dvs. Google Analytics
Rata de respingere
O rată de respingere mai mare înseamnă că oamenii părăsesc site-ul dvs. fără să interacționeze sau să se deplaseze prin site-ul dvs.
Unele pagini vor avea în mod natural o rată de respingere ridicată,
cum ar fi postările de blog, de exemplu, unde publicul dvs. va găsi informațiile pe care le caută și va părăsi dacă nu este obligat altfel.
În restul acestor cazuri, înseamnă de obicei că utilizatorul nu a găsit ceea ce caută sau că întâmpină dificultăți în navigarea pe site-ul dvs.
Vezi ce pagini au cea mai mare rată de respingere.
Ar trebui să vă asigurați că conținutul dvs. oferă tot ce are nevoie un utilizator și să creați îndemnuri convingătoare care să vă ajute vizitatorii să ia măsuri pe site-ul dvs.
Puteți găsi un raport detaliat pentru fiecare dintre paginile dvs. în Analytics, sub Comportament >> Conținutul site-ului >> Toate paginile
Mediu / Timpul pe pagină
După ce ați lucrat la rata de respingere, ar putea fi util să verificați timpul mediu petrecut de utilizatori pe paginile dvs.
Dacă pare destul de mare, există vreun motiv pentru care s-ar putea bloca pe această pagină pe care îl puteți ajusta pentru a-i ajuta?
Dacă vizitează doar câteva secunde, ce i-ar putea face să părăsească site-ul tău?
Cheia este să vă faceți site-ul cât mai util și ușor de utilizat, astfel încât oamenii să poată acționa mai repede.
Acest lucru va însemna mai puțină energie cerută sau irosită de pe site-ul dvs. și clienți mai mulțumiți.
Puteți găsi valoarea medie.
Raportul Timp pe pagină în același loc în care ați găsi rata de respingere a paginii dvs.
Cum să optimizați site-ul web – Simplificați călătoria utilizatorului dvs
În tot timpul în care cineva vă folosește site-ul web, solicită putere de la serverul dvs.
și putere de la dispozitivele sale pentru a vă afișa pagina web.
Una dintre primele moduri prin care puteți începe să vă optimizați site-ul web este să vă gândiți la călătoria utilizatorului și la modul în care o puteți simplifica pentru aceștia.
Cu cât este mai simplu să găsești ceea ce caută utilizatorul tău, cu atât mai puțin timp trebuie să petreacă pe site-ul tău web și cu atât este nevoie de mai puțină energie.
Acest lucru sună aproape contra-intuitiv pentru marketingul modern,
în care majoritatea susțin că ar trebui să păstrați oamenii pe site-ul dvs. cât mai mult timp posibil.
Dar dacă ați fi utilizatorul, credeți că ați avea o primă impresie mai bună despre un site web dacă ai petrecut 30 de minute căutând ceva sau l-ai găsit în 10 și ai reușit să acționezi mai repede?
Iată câteva modalități prin care puteți începe să simplificați călătoria utilizatorului:
Creați o cale către acțiune
Care sunt pașii tipici ai utilizatorului dvs. pe calea de a lua măsuri?
Oriunde ajunge un utilizator pe site-ul dvs., ar trebui să-l conduceți în cel mai simplu mod de a lua măsuri.
Dacă afacerea dvs. oferă un serviciu, această acțiune ar determina probabil un utilizator să facă o întrebare sau să rezerve o consultație.
Dacă conduceți un magazin de comerț electronic, probabil că acesta vă ghidează utilizatorul prin categoriile de magazine pentru a găsi articolul pe care îl caută.
Gândiți-vă la ceea ce trebuie să știe pentru a ajunge la această decizie.
Conduceți-i prin fiecare pas cu îndemnuri la acțiune și luați în considerare ce ar putea distrage atenția de la acest obiectiv și care ar putea să nu fie necesar.
Simplificați-vă site-ul web
Încercați să evitați să vă copleșiți vizitatorii cu prea multe informații simultan.
Înțelegeți punctele dvs. cheie de vânzare și transmiteți-le simplu și concis.
Secțiunile lungi de text pot fi dificil de preluat dintr-o dată, iar fragmentele de informații cheie vor servi pentru a vă exprima punctul de vedere și pentru a ajuta utilizatorii să înțeleagă ceea ce oferiți.
Organizează-ți meniul
Cele două puncte anterioare pot fi aplicate meniului site-ului dvs.
Care sunt paginile cheie care ajută la acțiunea pe site-ul dvs.?
Acestea ar trebui să fie listate în meniul dvs. și să conducă către acțiunea pe care doriți să o întreprindă vizitatorii dvs.
Nu toate paginile trebuie incluse în antetul site-ului dvs.
Luați în considerare listarea unora dintre paginile dvs. care sunt resurse utile,
dar care nu sunt deosebit de critice pentru a realiza o vânzare în subsolul dvs., astfel încât să poată fi accesate oricând dacă este necesar.
Cum să optimizați site-ul web – Structurați conținutul site-ului dvs. web
Informațiile de pe mai multe pagini pot fi amalgamate într-o singură bucată de ansamblu?
Încercați să nu răspândiți informațiile conexe pe mai multe pagini separate.
Ajutați-vă utilizatorii să găsească toate informațiile referitoare la un subiect într-un singur loc.
Dacă acesta nu este un subiect aprofundat, acesta ar putea fi o pagină.
Pentru acele subiecte care sunt mai aprofundate, încercați să creați o pagină cu subiectul principal și să faceți un link către subiectele dvs. de pe această pagină pentru a crea o structură ușoară și accesibilă.
Acest lucru nu numai că duce la o experiență mai ușor de utilizat, dar poate ajuta și la îmbunătățirea SEO.
Optimizați-vă imaginile
Fiecare site are nevoie de imagini pentru a adăuga atractivitate vizuală și pentru a sparge secțiuni lungi de text.
Totuși, imaginile necesită mai multe resurse pentru a fi încărcate pe o pagină.
Cu cât fișierul imagine este mai mare, cu atât necesită mai multe resurse pentru a fi încărcat.
Vă puteți optimiza imaginile înainte de a le încărca pe site-ul dvs.
pentru a economisi mai mult din aceste cerințe de energie.
Într-un fișier imagine, există o mulțime de date inutile care sunt stocate și
există modalități de a elimina aceste informații și de a încărca doar ceea ce este necesar, fără a pierde calitatea imaginii.
Asigurarea că imaginile tale sunt optimizate nu numai că necesită mai puțină energie pentru a le încărca pe pagină, dar ajută și pagina să se încarce mai rapid.
Acesta este un aspect important pe care motoarele de căutare îl iau în considerare atunci când decid clasarea dvs. și, de asemenea, va îmbunătăți experiența utilizatorului dvs. pe site-ul dvs.
Unii creatori de site-uri web vă vor optimiza într-o anumită măsură imaginile atunci când le încărcați în galeria dvs.
La BursaSite, vă optimizăm imaginile pe măsură ce sunt încărcate prin crearea de fișiere noi.
Acest lucru este astfel încât, atunci când un vizitator ajunge pe pagina dvs.,
să i se difuzeze imaginea de cea mai bună calitate, cu cel mai mic impact asupra încărcării.
Acest lucru contribuie în mare măsură la îmbunătățirea vitezei site-ului dvs., dar nu putem merge decât atât de departe cu optimizarea imaginilor dvs.,
luând în considerare cerințele individuale ale fiecărui client.
Prin urmare, există câteva optimizări pe care le puteți face pentru a îmbunătăți încărcarea imaginii în continuare:
Încărcați dimensiunea potrivită pentru imaginea dvs
Dimensiunea imaginii dvs. este unul dintre primele considerente de luat în considerare atunci când reduceți dimensiunea fișierului.
Trebuie să fie suficient de mare încât să se adapteze confortabil la orice dimensiune a ecranului,
dar unele fișiere de imagine sunt mult mai mari decât ar trebui să fie.
Ca orientare, imaginile de 2000 px în lățime reprezintă cea mai mare dimensiune de care ar trebui să aveți nevoie,
în majoritatea cazurilor, pentru o imagine cu lățime completă.
Puteți utiliza acest lucru ca un indicator pentru dimensiunea imaginilor care nu au lățime completă pe site-ul dvs.
Când încărcați imagini pe site-ul dvs. web, ar trebui să vă asigurați și că acestea sunt decupate așa cum doriți să apară.
De exemplu, dacă aveți o imagine largă, dar afișați doar o parte a imaginii într-un raport de decupare pătrat,
puteți salva încărcarea datelor de imagine inutile decupând imaginea într-un format pătrat înainte de a o încărca.
Majoritatea editorilor foto ar trebui să ofere o funcție care vă permite să decupați imaginea la raportul de aspect dorit.
Eliminați imaginile inutile
Dacă utilizați mai multe imagini pe fiecare dintre paginile dvs.,
ar putea fi un exercițiu util să determinați care dintre acestea adaugă cea mai mare valoare paginii și
să le eliminați pe cele care nu spun atât de multe.
Cu cât sunt mai puține imagini pe pagina ta,
cu atât mai puține trebuie să fie descărcate de fiecare dată când o persoană nouă vizitează pagina respectivă.
Amintiți-vă, spațiul liber poate fi folosit și cu mare efect pentru a crea spațiu de respirație și pentru a structura ritmul paginii dvs
Verificator de imagini cloudinary
Cloudinary va analiza imaginile de pe paginile dvs. și vă va oferi un raport despre ce imagini puteți optimiza și cum.
Aceasta este o resursă genială pentru a vedea unde scad viteza paginii și cerințele de încărcare.
Acest lucru vă poate ajuta să faceți cele mai importante actualizări ale site-ului dvs.
mai întâi după ce ați identificat unde sunt capcanele.
Cum să optimizați site-ul web – Compresor de imagine
Vă puteți optimiza imaginile prin GIMP sau Photoshop,
dar acest lucru nu este întotdeauna simplu pentru a obține cele mai bune rezultate.
Cu toate acestea, puteți utiliza Image Compressor pentru a vă ocupa de munca grea.
Pur și simplu încărcați imaginile pe site-ul lor web și vă vor comprima fișierele la dimensiunea minimă posibilă, păstrând în același timp nivelul necesar de calitate.
Nu uitați să redimensionați imaginile înainte de a face acest lucru.
Păstrați-vă site-ul web ordonat
Dacă ați făcut pașii anteriori, felicitări!
Site-ul dvs. web va fi deja foarte bine optimizat atât pentru durabilitate, cât și pentru experiența utilizatorului dvs.
Tot ce rămâne de îngrijit este să vă mențineți site-ul în stare bună de funcționare.
Ceea ce urmează sunt câteva verificări pe care ar trebui să încercați să le urmăriți în mod regulat pentru a vă asigura că tot conținutul dvs.
este relevant și util și că site-ul dvs. funcționează conform așteptărilor.
Iată la ce ar trebui să ai grijă:
Actualizați, înlocuiți sau eliminați conținutul vechi
Conținutul care devine învechit este doar o parte naturală a rulării unui site web.
Pe măsură ce vremurile se mișcă, se întâmplă și ce și cum vorbim despre diferite subiecte.
Aruncă o privire prin conținutul site-ului tău web, în special pe blogul tău.
Există subiecte care nu vă mai servesc?
Pot fi reunite într-o resursă mai cuprinzătoare și mai utilă?
Ar putea fi timpul să vă auditați site-ul web și să luați o decizie dacă aveți sau nu nevoie de tot conținutul pe care îl aveți.
Optimizați site-ul web – Verificați dacă există legături rupte
O legătură întreruptă este o legătură care nu duce nicăieri.
Acest lucru s-ar putea întâmpla atunci când paginile vechi sunt șterse și sunt încă conectate la sau când o adresă URL a fost schimbată.
Este bine să verificați regulat dacă nu aveți linkuri rupte pe site-ul dvs.,
deoarece acestea pot fi frustrante pentru utilizatorii dvs. și duce la încărcarea inutilă a unei pagini 404.
Ar trebui să faceți acest lucru în special după actualizarea sau eliminarea conținutului vechi.
Puteți utiliza acest Verificator online de linkuri întrerupte pentru a obține o imagine de ansamblu asupra locurilor în care au apărut linkurile întrerupte pe site-ul dvs.
Vă va spune pe ce pagini au apărut, unde se află pe pagină și codul de stare pe care l-au returnat.
Pentru a le remedia, pur și simplu eliminați linkul de pe pagina dvs.
sau înlocuiți-l cu conținut mai actualizat și relevant.
Examinați-vă integrările
Integrările sunt acele caracteristici pe care doriți să le adăugați site-ului dvs. prin intermediul fragmentelor HTML.
Unele dintre acestea sunt bine construite de companii care împărtășesc aceleași
valori ca și tine în ceea ce privește durabilitatea și experiența utilizatorului.
Altele pot fi destul de grele de încărcat, în timp ce sunt conduse de companii fără nicio motivație ecologică în spatele funcționării lor.
În general, puteți spune care cauzează probleme de viteză și de utilizare prin intermediul rapoartelor Google Analytics menționate mai sus.
Dar ar trebui să faceți, de asemenea,
propria cercetare asupra companiilor care oferă aceste instrumente și care este poziția lor față de mediu.
Există o mulțime de alternative și dacă simți că una dintre integrările tale nu se aliniază cu valorile tale sau provoacă probleme pe site-ul tău web, ar putea fi timpul să faci schimbarea.
Încheierea – Cum să optimizați site-ul web
Cum să optimizați site-ul web – Optimizarea site-ului dvs. nu trebuie să fie un proces lung și complicat.
Nu trebuie făcută deodată.
Orice modificare pe care începeți să le faceți poate avea un impact profund asupra amprentei de carbon a site-ului dvs.
A ști de unde să încep este partea grea.
Mai ales cu alte o sută de lucruri zilnice care cer atenția proprietarilor micilor afaceri ca tine.
Cheia este să faci o listă și să prioritești sarcinile pe care știi că le poți face și să le rezolvi în ritmul tău.
Poate fi chiar un punct excelent pe care să îl puneți în discuție cu publicul dvs. pe rețelele sociale.
Ține-i la curent cu pașii pozitivi pe care îi faci în fiecare săptămână pentru a-i menține investiți în tine și
în misiunea ta și, cel mai important, vorbind despre tine și munca ta bună!
Dacă ți-a plăcut acest articol, aștept comentariul tău!
Salut!!! Sunt un blogger din anul 2004, fecioară, iubitor de grafică, Senior WebMaster și CEO la BursaSite.ro, Senior Graphic Designer, Senior Web Designer, Senior Web Commerce. Sunt un tip plin de viață și inovator în creativitate.