Cum se proiectează un proces de succes al utilizatorului

Cum se proiecteaza un proces de succes al utilizatorului

Cum se proiectează un proces de succes al utilizatorului – Un proces de succes de integrare a utilizatorilor creează clienți pe termen lung, conducându-i către un moment de valoare.

Iată cum să o faci.

Muzicienii aspiranți iau adesea o chitară în speranța de a cânta melodia lor preferată.

Descoperiți cel mai repede curba abruptă de învățare dintre a înțelege cum să acordați un șase corzi și a cânta notă-la-notă a lui Van Halen „Erupție”.

Potrivit producătorului de chitare de renume mondial Fender, 90% dintre jucătorii noi abandonează încercarea de a învăța chitara într-un an.

(În sistemul de vânzări online, știm că este greu să investești într-un produs care nu își dezvăluie imediat valoarea.)

Instructorii de chitară îi încep de obicei pe noii studenți cu cântece simple pentru a-i determina pe cei începători să cânte muzică reală cât de curând – pentru a-i descuraja să renunțe prea repede.

Această abordare implică jucători noi și îi încântă să continue să progreseze spre obiectivele lor mai mari.

(De asemenea, creează situații în care chitariștii de 12 ani cântă doar „Smoke on the Water”

timp de trei luni, conducându-și părinții în pragul nebuniei.) 🙂

Această mentalitate „arată-mi acum” se aplică și produselor digitale.

Cum se proiectează un proces de succes al utilizatorului

Clienții noi care nu își pot da seama cum să folosească un produs într-un mod semnificativ într-un interval de timp scurt este puțin probabil să adopte obiceiuri de utilizare pe termen lung.

Sa raportat că 21% dintre clienți au renunțat la utilizarea unei aplicații după o singură încercare.

Mai rău încă, 90% dintre clienții unei aplicații mobile vor dispărea de mult într-o singură lună.

Integrarea utilizatorilor este procesul de familiarizare a noilor clienți cu produsul dvs. pentru a crește probabilitatea adoptării produsului.

Un proces ideal de integrare a utilizatorului îl ghidează direct către „momentul aha” critic care îi arată valoarea produsului dumneavoastră.

Este probabil cea mai esențială etapă din ciclul de viață al unui client pentru produsul dvs. în ansamblu.

(Nu puteți uimi utilizatorii care nu rămân prin preajmă!)

Toate procesele de succes de integrare a utilizatorilor prioritizează dezvăluirea rapidă a valorii către clienți.

Mai presus de orice alte considerente, pentru a asigura utilizarea continuă – și așa o fac.

Formula pentru perfecționarea procesului de integrare a utilizatorului

Cea mai importantă componentă a unui proces bun de integrare a utilizatorilor este reducerea la minimum a timpului de valorificare.

Timpul de evaluare măsoară cât de mult durează clienților să treacă de la înscrierea pentru produsul tău până la realizarea adevăratului său potențial.

Aceasta înseamnă că cea mai bună formulă pentru a vă perfecționa integrarea este cea care vă calculează timpul de valorificare.

O versiune simplă a acestei formule arată astfel:

Cel mai rapid timp de valorificare = utilizatorii potriviți + îndrumarea potrivită + momentul potrivit.

Nu are rost să ai un milion de utilizatori să se înscrie pentru aplicația ta dacă niciunul dintre ei nu are vreo intenție să o folosească, așa că trebuie să te asiguri că atrageți mai întâi utilizatorii potriviți.

Este mai bine să vă angajați să promovați un produs către un set definit de utilizatori care ar beneficia de fapt de pe urma ofertei dvs.

În al doilea rând, aveți nevoie de îndrumarea potrivită.

Cum se proiectează un proces de succes al utilizatorului

Cu cât produsul dvs. are mai multe caracteristici, cu atât este mai ușor pentru utilizatori să se piardă pe drumul către acel moment aha care dezvăluie valoarea.

Chiar și produsele relativ simple pot beneficia de indicații rapide care evidențiază în mod specific beneficiile anumitor funcții sub formă de tururi de produse, informații sau tutoriale.

În cele din urmă, trebuie să oferiți îndrumări acestor utilizatori la momentul potrivit.

Nu doriți să vă simțiți poetici cu privire la îmbunătățirile backend-ului într-un tur de produse orientat către utilizatori noi.

Alternativ, nu doriți să așteptați să subliniați detalii vitale despre aplicația dvs. după ce utilizatorii dvs. au devenit deja frustrați de ea.

Cele 4 elemente esențiale ale unui proces de îmbarcare al utilizatorului

Există nenumărate abordări pentru a învăța pe cineva să cânte la chitară, dar chiar

și cele mai unice stiluri conțin aceleași fațete esențiale, cum ar fi tehnicile standard de alegere și teoria muzicală de bază.

De asemenea, deși caracteristicile speciale ale produsului și baza de utilizatori vor dicta o experiență unică pentru clienți.

Există mai multe elemente care ar trebui să fie întotdeauna luate în considerare atunci când încercați să minimizați timpul de valorificare al produsului.

1. Cercetarea clienților – Cum se proiectează un proces de succes

Înainte de a vă ajusta procesul real de integrare, trebuie să atrageți utilizatorii potriviți la produsul dvs.

Clienții care descarcă Tinder pentru a-și comanda mâncarea în loc de Uber Eats nu vor rămâne pe aici.

Chiar și cel mai plăcut proces de înscriere pentru clienți nu poate reține utilizatorii ale căror puncte dure nu sunt atenuate de oferta unui produs.

Cercetarea clienților le permite companiilor să vizeze mai bine utilizatorii cu o probabilitate mai mare de a rămâne în primul rând.

Nu are sens să-ți modifici procesul de înscriere pentru a atrage clienții care este puțin probabil să găsească valoarea produsului tău în primul rând.

Cea mai bună modalitate de a afla pentru ce tipuri de clienți construiți și care sunt nevoile acestora este să întrebați prin:

  • Sondajele
  • Interviuri
  • Focus grup

Alegerea clienților existenți vă va ajuta să evidențiați elementele procesului de integrare existent care i-au enervat sau au rezonat cu clienții dvs.

Întrebările bine încadrate pot dezvălui, de asemenea,

ceea ce clienții tăi potențiali și existenți au considerat frustrant cu privire la procesele de integrare ale concurenților tăi.

Metodele de evitare a acestor critici și de evidențiere a acestor triumfuri pot fi incluse în eventualele tale strategii de îmbunătățire a integrării utilizatorilor produsului tău.

2. O simplă înregistrare – Cum se proiectează un proces de succes

Integrarea eficientă a utilizatorilor pune accentul pe un proces de înregistrare scurt

și intenționat pentru a menține clientul în mișcare prin experiența produsului dvs.

Dacă le promiți clienților o experiență plăcută și apoi îi blochezi cu un formular de înscriere de 15 minute, asta nu este simplu!

În schimb, procesul de înscriere ar trebui să prioritizeze cantitatea minimă de informații necesare pentru a le începe.

Acest lucru va minimiza timpul necesar pentru a-i aduce la acel moment important.

Acest lucru nu înseamnă că nu ar trebui să urmăriți alte informații mai târziu în călătoria clientului.

Folosiți informații demografice și psihografice pentru a personaliza experiențele cu produse sau pentru a oferi recomandări utilizatorilor în continuare.

Solicitările pentru a-i determina pe clienți să-și completeze profilurile de utilizator ar trebui trimise prin mesagerie în aplicație sau prin e-mailuri.

Odată ce s-au stabilit obiceiuri de utilizare consecvente pentru a minimiza fricțiunile.

3. Turul produsului – Cum se proiectează un proces de succes

Turul produsului este instrumentul prin excelență pentru a le arăta clienților cum să folosească funcțiile pe care le-ați creat pentru ei.

Un tur al produsului va ghideaza pe utilizatori prin funcționalitatea de bază a aplicației dvs.

Scopul unui tur al produsului este de a minimiza confuzia care poate strica prima interacțiune critică a unui client cu un produs nou.

În loc să-l lași pe un client să rătăcească în jurul produsului tău sperând că va găsi valoare.

Un tur al produsului bine construit ilustrează cele mai valoroase caracteristici.

Tururile de produse constau în orice combinație a următoarelor tipuri de mesaje în aplicație:

  • Ferestre modale
  • Slideouts
  • Sfaturi instrumente
  • Hotspot-uri
  • Liste de verificare a progresului
Cum se proiecteaza un proces de succes al utilizatorului apple store
Cum se proiecteaza un proces de succes al utilizatorului apple store

Cele mai eficiente tururi de produse îl mențin scurt și dulce.

Utilizatorii sunt frustrați atunci când nu știu ce să facă într-o aplicație nouă, dar sunt, de asemenea,

opriți de tururi, informații și tutoriale intruzive care nu se termină niciodată.

Turul dvs. de produs ar trebui să evidențieze cel mai rapid mod de a utiliza funcțiile importante și apoi să iasă prompt din calea clientului.

4. Momentul interacțiunii

Nu puteți conduce utilizatorii către acțiunea care încurajează reținerea dacă nu știți ce este.

Un studiu al datelor despre produse arată ce eveniment din călătoria clientului dvs.

îl activează pe client.

Undeva pe parcurs, un client finalizează o acțiune care îi schimbă experiența de la

„încercarea de a folosi acest produs” la „interacțiunea activă cu produsul”.

Acest eveniment critic de reținere este în jurul căruia ar trebui să se construiască întregul proces de integrare.

De exemplu, momentul interacțiunii al unei platforme de streaming muzical ar putea fi atunci când un

utilizator descarcă pentru prima dată o melodie.

Odată ce descărcarea a fost finalizată, clientul începe să-și construiască biblioteca muzicală piesă cu piesă.

Acest lucru crește probabilitatea ca aceștia să rămână implicați cu produsul dvs. în viitor.

3 sfaturi esențiale pentru optimizarea procesului de înscriere a utilizatorului

Numele jocului de îmbarcare este ușor în utilizare.

Limitarea frecării pentru noii dvs. utilizatori crește probabilitatea ca aceștia să interacționeze cu produsul

dvs. suficient de mult pentru a-i descoperi adevărata valoare.

Câteva bune practici pentru îmbunătățirea procesului de integrare a utilizatorilor includ:

A: Segmentează-ți fluxurile de îmbarcare

Nu toți utilizatorii „noi” sunt creați egali.

De exemplu, unii clienți nu au mai folosit niciodată produsul dvs. și ar beneficia de îndrumări privind mesageria în aplicație.

Este posibil ca alții să fi folosit produsul dvs. în trecut și se întorc după el.

(Nu ați dori să forțați utilizatorii care revin să participe la un tur al produsului în mai mulți pași.

Subliniind funcțiile pe care deja știu să le folosească, nu-i așa?)

Segmentarea utilizatorilor creează o experiență mai personalizată pentru utilizatori, care alimentează apetitul lor tot mai mare pentru personalizare.

Utilizatorii care vin la produsul dvs. dintr-o reclamă care evidențiază anumite caracteristici ar putea fi

direcționați către un flux specific de îmbarcare al cărui tur al produsului subliniază aceleași caracteristici.

În mod alternativ, ar trebui să se creeze diferite experiențe de îmbarcare pentru utilizatorii noi care au achiziționat un abonament la produsul dvs.

în avans, comparativ cu clienții care utilizează produsul dvs. pe bază de freemium.

2. Păstrați impulsul utilizatorului

Segmentarea utilizatorilor vă va optimiza procesele de integrare, dar chiar și utilizatorii din același segment vor rula aplicația dvs.

în propriul ritm.

Cele mai bune fluxuri de îmbarcare permit utilizatorilor să renunțe la mesajele neesențiale ale turului de produse, după cum doresc.

Acest lucru îi împiedică pe utilizatorii nerăbdători să se simtă blocați atunci când sunt gata să vă folosească produsul imediat.

De asemenea, ar trebui să limitați activarea mesajelor în aplicație referitoare la anumite funcții la momentul în care utilizatorul interacționează efectiv cu funcția respectivă.

Acest lucru împiedică clienții să fie copleșiți de instrucțiuni și asistență

hiper-focalizată atunci când utilizatorul este interesat de ceea ce poate face o funcție.

Păstrarea impulsului utilizatorilor este, de asemenea, importantă atunci când se confruntă cu stări goale.

Cum ar fi atunci când un client dă clic pentru prima dată pe căsuța de e-mail și nu găsește niciun mesaj.

O căsuță de e-mail goală distruge impulsul unui utilizator prin procesul de integrare.

Evitați această problemă prin proiectarea stărilor goale de înscriere pentru a ghida utilizatorii înainte folosind CTA-uri precum „Scrie primul tău mesaj!” în loc să lase utilizatorii să lânceze.

Cum se proiecteaza un proces de succes al utilizatorului mesaj
Cum se proiecteaza un proces de succes al utilizatorului mesaj

3. Implicați datele despre produse

Cea mai mare resursă a dvs. în lupta pentru integrarea eficientă a noilor utilizatori sunt propriile date despre produse.

Utilizatorii dvs. vă arată cele mai mari puncte de fricțiune în procesul de integrare a utilizatorilor, indiferent dacă își dau seama sau nu.

Un instrument de analiză precum Amplitude vă va ajuta să profitați de datele despre produse.

Arătându-vă o defalcare eveniment cu eveniment a implicării utilizatorilor.

Imaginați-vă acest scenariu ipotetic:

în timp ce examinați datele despre produse, descoperiți că, în timp ce 95% dintre utilizatori încep un tur al produsului.

Cu toate acestea, o analiză eveniment cu eveniment dezvăluie că doar 50% dintre acei utilizatori termină de fapt unul.

În acest caz, merită să evaluați lungimea sau numărul de pași incluși în prezent în turul dvs.

Analiza datelor despre produse vă va ajuta, de asemenea, să semnalați utilizatorii care au renunțat complet.

Cea mai bună modalitate de a ajunge la acești utilizatori este printr-un e-mail plin de tact care să le reamintească de unde au rămas

(sau chiar să-i stimuleze să se întoarcă).

Aceste e-mailuri ar trebui să pună propunerea de valoare a produsului dvs.

în centrul mesajelor sale și ar trebui să includă un CTA care leagă clienții înapoi la produsul dvs. și înapoi în acțiune.

Valorificați procesul de înscriere a utilizatorului pentru a dezvălui potențialul produsului dvs

Este important să rețineți că momentul dvs. de interacțiune nu trebuie să dezvăluie întreaga valoare a produsului dvs. clientului dvs. dintr-o dată.

Un chitarist nou nu trebuie să învețe întregul catalog al Beatles înainte de a găsi un motiv pentru a se menține.

Trebuie doar să aibă suficientă răbdare pentru a învăța un singur „Hello Goodbye”

sau „Yellow Submarine” pentru a vedea posibilitățile care se deschid odată cu practica lor continuă.

În mod similar, produsul dvs. este plin de funcții utile, dar procesul dvs. de integrare nu trebuie să atingă fiecare ritm.

În schimb, construiește-ți procesul de îmbarcare pentru a-ți conduce clientul la acel eveniment singular care dezvăluie posibilitățile pe care produsul tău le poate oferi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
%d blogeri au apreciat: