Cum faci ca blogul tău să arate ca un site elegant

Tot mai multe persoane aleg să-și lanseze propriul blog, fie pentru că au idei și gânduri pe care simt nevoia să le împărtășească lumii,

Tot mai multe persoane aleg să-și lanseze propriul blog, fie pentru că au idei și gânduri pe care simt nevoia să le împărtășească lumii, fie pentru ca au o pasiune și vor să o promoveze. Dacă și tu ai un blog, trebuie să știi că există câteva modalități prin care îl poți face să arate ca un website elegant și profesionist.

Imaginea unui site contează enorm pentru utilizatori. Gândește-te că și tu ai intrat de nenumărate ori pe unele site-uri și ai ieșit la fel de repede, când ai văzut ca au un design slab și dificil de utilizat. Iată ce poți face pentru ca blogul tău să arate ca un site.

1. Personalizează-ți domeniul

Primul lucru pe care trebuie să îl faci, dacă vrei să scapi de aspectul de blog-like, este să-ți cumperi un domeniu. Odată ce ai domeniul, URL-ul se va transforma din numeblog.gratisblog.domeniu sau numeblog.wordpress.com în numesite.ro (.com, .net, .org etc). În acest fel, site-ul tău va arăta mai profesionist și poate dobândi un plus de autoritate.

bursasite-romania-webdesign

2. Alege o temă elegantă

În general, temele gratuite sunt cele mai banale și nu ar fi de mirare dacă le-ai vedea și la alte bloguri. Dacă vrei să ieși în evidență și să dai blogului tău un aspect de site, încearcă să cauți o temă elegantă, cu un design mai apropiat de cel al unui website. Orientează-te spre teme în culori simple, plăcute ochiului. În ziua de azi temele cu o singură pagină sunt în trend.

3. Elimină elementele specifice unui blog

Anumite widget-uri și elemente sunt specifice unui blog, însă dacă vrei ca spațiul tău virtual să aibă un look mai profesionist, ai putea renunța la ele. Arhivă blog, calendarul, secțiunea de comentarii care apare sub fiecare postare, linkul “Abonați-vă la: Postări (Atom)” sunt câteva dintre elementele de care te poți lipsi când vrei ca blogul tău să arate ca un website.

4. Creează un meniu util

Pentru o imagine clară a activității pe care o promovezi pe blog, ar fi indicat să creezi un meniu specific unui website de prezentare. Acesta va ajuta utilizatorul să navigheze mai ușor pe blog și să găsească rapid informațiile de care are nevoie. Nu este nevoie să te complici cu un număr mare de pagini. Este suficient să ai butoanele “Despre noi”, “Servicii” și “Contact”. Suplimentar, poți adăuga “Portofoliu”, “Prețuri” sau “Sfaturi utile”.

bursasite-romania-webdesign-website-web-site

5. Customizează footerul (partea de jos)

În general, footer-ul conține o mulțime de detalii specifice blogului, detalii care au legătură cu postările și comentariile, printre altele. Dacă vrei să ai un blog cu aspect de website, este nevoie să modifici footer-ul, adică să elimini anumite widget-uri. De exemplu, poți renunța la “Recent Posts”, “Recent Comments” și “Archives” și poți adăuga “Pages”, pentru ca paginile din meniu să se regăsească și în footer.

6. Adaugă butoane de social media

Butoanele de social media sunt foarte importante, așadar adaugă-le la fiecare postare și pe homepage. De altfel, pe pagina de start poți pune și casuța de Facebook, așa cum vezi la multe website-uri.

Daca vrei să te ocupi singur de web designul blogului/site-ului tău, trebuie să ai răbdare și să experimentezi diferite stiluri. Tutorialele video îți pot fi de ajutor în acest caz. 🙂

Optimizare Google

Motorul de căutare Google are un impact mare în lume, dar și în România. Pentru optimizarea în Google, conținutul ar fi baza, dar oamenii uită de el. Un articol bun atrage oameni, dar și like-uri, share-uri sau backlink-uri. E important să scrii ceva de calitate! Deși îți va lua mai mult timp, un articol bine documentat te va ajuta să te faci remarcat.

Pe lângă articol este important să facem și o căutare prin cuvintele cheie, să observăm ce se caută și despre ce să scriem. Lipsa de inspirație nu ar trebui luată în considerare, web-ul este așa de mare, poți mereu să te inspiri din alte website-uri pentru că nu ducem lipsă de informații.

După ce stabilim titlul cât mai apropiat de ceva ce se caută, să ne asigurăm că el apare cel puțin odată prin conținutul articolului. Când am terminat cu acești mici pași urmează distribuirea prin rețelele de socializare, am observat că ele joacă un rol important mai ales când e vorba de indexare, dar sunt și un factor seo.

Important ar fi să avem sitemap-ul trimis către Webmaster Tools, tot din punctul de vedere al indexării.

Cu acești mici pași puteți optimiza pentru Google orice pagină, mai mult va dura să creezi articolul decât să îl promovezi.

Platforma WordPress, varianta cea mai performantă în 2016

În acest articol al dori să aruncăm o privire înapoi cptre istoria platformei WordPress pentru a vă putea arăta cum a evoluat de-a lungul timpului.

Proiectul WordPress este susținut de o comunitate dedicată dezvoltatorilor și utilizatorilor, pornind ca o dezvoltare a unui blog deja existent,

  • în 2003 Matt Mullenweg si Mike Little, au decis să construiască o noua platformă b2/cafelog;
  • în 27 Mai 2003, Matt a anunțat prima versiune de WordPress disponibilă, aceasta includea o noua interfață de administrare, noi șabloane și XHTML 1.1 template-uri compatibile generate;
  • în Mai 2004, versiunea WP 1.2 a venit cu o arhitectură plugin ce permitea utilizatorilor și dezvoltatorilor să extindă funcționabilitatea acestuia, prin scrierea propriilor plugin-uri și partajarea lor cu restul comunității;
  • în Decembrie 2005, WP a fost lansat cu un nou tablou de bord de administrare, unde s-a folosit JavaScript și DHTML pentru o bună interfață a utilizatorilor;
  • în 2008 o companie de web design numită „Happy Cog” s-a alăturat proiectului pentru a ajuta la noul design al interfaței de administrare. Diferitele modificări aducând de-a lungul anilor noi caracteristici precum ‘‘shortcodes’‘,”one-click updates’‘, and ”built-in plugin installation”;
  • în 2010, Automattic, compania fondată de co-fondatorul WordPress Matt Mullenweg, a transferat marca proprietății și logo-ul acesteia, către WordPress Foundation, asigurând ca aceasta nu va fi dependentă de nici o altă companie, ori grup de dezvoltare pentru a putea crește;

În 17 iunie 2010 a fost lansată platforma 3.0 având multiple caracteristici:

  • tipuri de postări personalizate;
  • taxonomii personalizate mai bune;
  • fundaluri personalizate;
  • antete, meniuri, ajutor contextual în ecranele adminilor;

bursasite-wordpress-bursasite-romania-wordpress-ramnicu-sarat-earth-website

Proiectul WordPress MU a fuzionat în WordPress Core pentru a crea ”Multisite networks”.

  • în 2012, au fost introduse teme personalizate și teme de previzualizare, ajutând noii utilizatori în crearea galeriilor de imagini și previzualizarea temelor înainte de salvare;
  • în 2013, WP 3.7 a apărut cu noi update-uri automate și personalizate ce permit ca acestea să se facă automat pentru site-ul tău, fiind foarte similare cu ce are browser-ul Google Chrome;
  • în același an, WP 3.8 a fost lansat cu o introducere MP6, noua interfață a platformei;
  • această interfață este sensibilă și vizează asigurarea unei experiențe mult mai bune a utilizatorului, pe orice dispozitiv sau dimensiune de ecran;
  • în 16 Aprilie 2014 a fost lansat WP 3.9, focusându-se pe îmbunătățirea vizuală a editărilor de postări, imaginile putând fi trase și așezate direct în secțiunea de editare a postărilor. Utilizatorii pot edita imaginile înăuntrul secțiunii de editing și pot vedea propriile galerii de imagini din interiorul secțiunii.

WordPress 3.9 a introdus și ”live widget previews”, playlist-urile audio și multe alte îmbunătățiri.

În acest timp, WordPress a devenit cel mai popular CMS din lume.

Cum să faci un research de cuvinte cheie în 2016

Identificarea corectă a cuvintelor cheie este piatra de temelie a unei strategii de optimizare SEO, al cărui scop final nu este numai creșterea traficului organic obținut din motoarele de căutare, ci și a ratei de conversie. Cuvintele cheie decid cine ajunge pe site-ul tău și de ce anume. Cu cât sunt mai relevante, au un volum mare de căutări și dificultăți scăzute, cu atât sunt mai mari șansele de a obține trafic targetat, care să te ajute să-ți crești afacerea online.

Însă research-ul de cuvinte cheie din 2016 nu mai este același de anul trecut (nici nu mai vorbim de cel de acum 2-3 ani!) și acest lucru se întâmplă deoarece și motoarele de căutare fac regulat update-uri de algoritm, care schimbă regulile jocului. Întreaga evoluție a lumii digitale afectează în mod constant procesul de optimizare SEO și implicit research-ul de cuvinte cheie în 2016, iar dacă vrei să ții pasul cu ceilalți sau chiar să ajungi înaintea competitorilor trebuie să ții cont de o serie de criterii, dictate atât de motoarelor de căutare, cât și de publicul țintă.

  1. Gândește-te cum caută publicul tău țintă

Înainte să te apuci să folosești un tool de identificare a cuvintelor cheie, gândește-te ce ar putea potențialii tăi clienți să caute pentru a-ți găsi site-ul. Ia în considerare vârsta și demografia lor și faptul că felul în care aceștia scriu este diferit față de felul în care vorbesc. În plus, trebuie să ții cont și de dispozitivul de pe care accesează cel mai des site-ul tău: desktop sau mobil. Pentru a identifica cuvinte cheie relevante gândește-te la produsele sau serviciile pe care le vinzi, la felul în care sunt descrise de utilizatori și la categoriile în care se încadrează. Folosește sinonime și articole relevante de pe Wikipedia, o sursă foarte bogată de conținut succint și bine scris, care te poate ajuta să identifici termenii pe care îi folosesc oamenii interesați de acel subiect.

  1. Caută subiecte relevante, în loc de cuvinte sau expresii cheie

Google a făcut progrese serioase în ceea ce privește capacitatea lui de a înțelege și de a analiza conținutul. El nu mai indexează un conținut sec și nu mai poate fi manipulat cu ajutorul unei multitudini de cuvinte cheie. Acum, acest motor de căutare poate înțelege calitatea și scopul unui text. Așa că este foarte important pentru cei care dețin afaceri online să producă conținut relevant, de calitate, care să fie considerat util și interesant de către utilizatori, și nu doar un text de minim 250 de cuvinte de dragul cuvintelor cheie. Dacă ai un conținut slab, chiar dacă reușești să te poziționezi în prima pagină din Google, bounce rate-ul mare te va trage în jos.

  1. Folosește Social Media să găsești subiecte populare și virale

Nu te limita la software pentru a face research de cuvinte cheie în 2016 deoarece există mult mai multe subiecte și idei pe care diverse instrumente nu le pot releva. Platformele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, Reddit, Pinterest, Google+, forumurile de nișă sau site-urile de întrebări și răspunsuri sunt locuri grozave pentru a găsi subiecte care pot atrage trafic bogat pentru site-ul tău. Ideea de bază este simplă: găsește conținut care a devenit viral și reutilizează subiectul principal.

  1. Monitorizează Google Trends

Google Trends îți poate da idei de cuvinte cheie care se pot contura în viitorul apropiat. Planificarea în avans a conținutului care se bazează pe aceste cuvinte cheie poate fi o strategie foarte bună, căci te poate ajuta să te poziționezi în fața competiției. Și rețelele sociale te pot ajuta să descoperi subiecte noi și atrăgătoare, despre care vorbește toată lumea. Tot ce trebuie să faci este să fii vigilent și să acționezi cu promptitudine.

  1. Cercetează cuvintele cheie ale competiției

Dacă competitorii tăi principalii se situează mai bine în rezultatele motoarelor de căutare, identificarea cuvintelor cheie folosite de aceștia te poate ajuta foarte mult, mai ales dacă ai o strategie mai bună de creare a backlink-urilor. Pentru a face acest lucru nu trebuie decât să introduci URL-ul fiecărui site concurent în Google Keyword Planner. Nu vei identifica exact cuvintele cheie care aduce trafic competiției, dar măcar îți vei face o idee. Dacă dorești totuși să știi exact care sunt acestea, poți folosi un tool cu plată ca Semrush.

  1. Identifică subiecte populare pe blogurile competitorilor

Aceasta este o modalitate foarte simplă și rapidă de a obține idei de subiecte pentru un conținut care îți poate genera mult trafic targetat. Pur și simplu caută categoria de posturi populare pe blogurile concurenților. Acestea sunt cele care atrag foarte mulți potențiali clienți, așa că sunt o sursă foarte bună de inspirație pentru un research de cuvinte cheie în 2016. Însă nu pierde din vedere că trebuie să produci un conținut superior acestora și să creezi și niște backlink-uri puternice pentru a devansa competiția. Altfel, concentrează-te pe niște cuvinte cheie cu o competiție mai mică, stabilește-ți o autoritate în domeniu și de-abia apoi folosește-te de această tehnică.

  1. Caută și targetează cuvinte cheie care denotă intenția

Pentru a face cum trebuie un research de cuvinte cheie în 2016, e bine să identifici termeni de căutare destul de descriptivi pentru a exprima intenția utilizatorului și să creezi conținut corespunzător. Google este capabil să interpreteze mesajul din spatele lor și să rafineze rezultatele în funcție de aceștia. În plus, astfel de termeni sugerează o puternică dorință de acțiune, ceea ce ajută la creșterea ratei de conversie.

  1. Concentrează-te pe cuvinte cheie long-tail

Acestea sunt cuvinte cheie care conțin 3-4 sau chiar mai multe cuvinte și care exprimă dorințe foarte specifice, prin urmare au un grad foarte mare de relevanță. În plus, acestea au parte de o competiție mică, așa că este mult mai ușor să te ridici în SERPs dacă le folosești.

  1. Analizează volumul de căutări pentru fiecare cuvânt cheie

După ce ai identificat numeroase cuvinte cheie, care ție ți se par relevante pentru site-ul tău, trebuie să apelezi la un software pentru a le tria în funcție de volumul de căutări. Nu are rost să creezi conținut pentru cele pe care aproape nimeni nu le vizează, așa că trebuie să renunți la ele. Pe de altă parte, nu poți să le alegi doar pe cele cu volum mare de căutare deoarece acestea presupun o competiție foarte mare, iar dacă ești nou pe piață vei avea nevoie de foarte multă muncă și timp să urci în SERPs pe acești termeni. Nu este ușor să faci un research de cuvinte cheie în 2016, însă dacă vei ține cont de sfaturile mele te vei descurca foarte bine.

  1. Identifică cuvintele cheie cu ajutorul cărora ești găsit

Pe măsură ce creezi conținut pe site, Google începe să îl poziționeze în rezultatele lui, pe o varietate de cuvinte cheie, inclusiv pe cele pe care nu le targetezi. Pentru a le afla, folosește Google Search Console. Ele constituie o nouă sursă de inspirație pentru a obține trafic, așa că nu le omite și folosește-le pentru a genera și mai multă expunere online.

  1. Fă research de cuvinte cheie în mod regulat

Research-ul de cuvinte cheie nu se termină niciodată. La fel ca și optimizarea SEO, este un proces continuu deoarece trebuie să-ți îmbogățești și să-ți diversifici mereu cuvintele cheie de bază, în funcție de evoluția afacerii, a industriei în care activezi, a publicului țintă și a update-urile de algoritm ale lui Google. Fii mereu cu ochii pe site-urile care au legătură cu domeniul tău, pe site-urile și blogurile competitorilor, pe portalurile de știri și pe oricare alte site-uri care te-ar putea ajuta să descoperi noi subiecte pentru conținutul pe care îl creezi.

Să faci un research de cuvinte cheie în 2016 necesită timp, indiferent de profilul afacerii pe care o conduci. Fiecare piață are un model diferit de interogări de căutare și identificarea acestor modele de bază permite specialiștilor de marketing online să înțeleagă mai bine piața. Cu ajutorul unui research de cuvinte cheie corespunzător, adaptat timpurilor, poți produce mereu conținut de calitate și să obții expunere mai bună în rezultatele motoarelor de căutare.

Dacă ai vre-o întrebare, poți să îmi lași jos în comentariu. Mulțumesc că ai citit aceasă postare, sper că ți-a fost utilă!

Greșeli comune care dăunează strategiei SEO în e-commerce

Optimizarea SEO în e-commerce reprezintă cea mai bună tehnică pentru a obține și a păstra clienți. Cercetările arată că aproximativ jumătate dintre clienții online încep procesul de cumpărare cu ajutorul unui motor de căutare. Optimizarea SEO în e-commerce este esențială pentru a obține un trafic constant și targetat.

În încercarea de a obține caștiguri pe termen scurt, unele magazine online încearcă să păcălească sistemul cu tactici de black SEO. Afacerile e-commerce care folosesc aceste tehnici sfârșesc prin a fi penalizate de Google, oferă o imagine greșită vizitatorilor și ignoră beneficiile pe termen lung oferite de campaniile puternice de optimizare SEO în e-commerce. Însă tacticile de black SEO reprezintă doar una dintre modalitățile prin care îți poți distruge businessul e-commerce, iată încă 18 greșeli comune care dăunează strategiei de optimizare SEO în e-commerce și modalitățile prin care le poți repara.

  1. Lipsa review-urilor pentru produse:

În cazul în care magazinul tău online nu are review-uri pentru produse din partea clienților, s-ar putea să pierzi o cantitate valoroasă a traficului. Cercetările demonstrează faptul că aproximativ ¾ dintre clienții online citesc review-urile de la un anume produs înainte de a-l cumpăra. Review-urile reprezintă o modalitate simplă de a obține conținut nou pentru paginile tale de produs în mod constant. Poți să-ți crești pozițiile în motoarele de căutare pentru cuvintele cheie „review-uri pentru produsul X”, precum și pentru cuvintele cheie long tail din cadrul review-urilor.

Rezolvarea

Încearcă să adaugi review-uri în paginile tale de produse. Poți să adaugi review-uri din următoarele surse: www.facebook.com sau www.trustpilot.com.

2. Business-ul tău e-commerce are prea multe pagini

Unele magazine online au mult prea multe produse de vânzare. Deoarece fiecare dintre aceste produse are nevoie de o pagină unică, site-ul acumulează foarte multe pagini. În cazul în care ai foarte multe pagini în magazinul tău online, va fi foarte dificil să creezi conținut unic pentru fiecare dintre acestea. Dacă nu ai o strategie clară pentru optimizarea SEO e-commerce, paginile au mari șanse să ofere conținut duplicat.

Rezolvarea

În primul rând, identifică paginile care pot fi dezindexate sau chiar șterse, fără a afecta businessul tău. Fă o listă cu produsele care nu ți-au adus niciun venit și pe care te gândești să le ștergi sau să le dezindexezi. După ce ai îndepărtat paginile nenecesare, corectează și îmbunătățește paginile rămase.

3. Oferirea de conținut duplicat

Majoritatea proprietarilor de magazine online știu că oferirea de conținut duplicat va dăuna pozițiilor în motoarele de căutare.

Cu toate acestea, chiar și în prezent, majoritatea nu știu exact ce este conținutul duplicat și cum să abordeze această problemă.

Sfaturile oferite de Google în privința conținutului duplicat oferă o viziune clasă asupra celor mai bune practici pentru a rezolva problemele de conținut duplicat. În plus, lipsa rel canonical în cazul conținutului identic este o greșeala frecventă și o cauză ce generază conținutul duplicat.

Rezolvarea

În primul rând, testează-ți site-ul folosind tool-uri dedicate, precum www.semrush.com sau www.siteliner.com, apoi ocupă-te de problemele rezultate. Ar trebui să ai grijă în ceea ce privește următoarele aspecte:

  • Pagini goale
  • Sindicalizarea conținutului
  • Folosirea de domenii puternice, cu un conținut specific pentru țara respectivă
  • Folosirea redirect-ului 301.

4. Generarea de conținut slab

Conținutul slab se referă la posturile sau paginile care nu oferă informație de valoare pentru cititori. Cu toate că, în prezent, Google poate detecta conținutul slab mult mai rapid decât înainte, acesta reprezintă în continuare o problemă critică în domeniul SEO. Conform Google, conținutul slab este caracterizat de:

  • Conținut preluat din alte surse (guest-post-uri de calitate slabă sau conținut fragmentat)
  • Pagini afiliate slabe
  • Pagini doorway
  • Conținut generat automat

Adăugarea de conținut slab în site îți poate dăuna strategiei de optimizare SEO e-commerce, deoarece poți fi penalizat sau poți primi o înștiințare a Google Manual Action, care îți va afecta pozițiile în motorul de căutare.

Rezolvarea

Oferă informații relevante și formulează-l astfel încât Google să îl poată identifica ușor ca fiind o sursă credibilă de informație. Acest lucru include crearea de linkuri interne către și de la resurse de încredere, precum și linkuri externe către site-uri cu credibilitate. Pentru a simplifica lucrurile, începe cu o listă de întrebări și asigurâ-te că informația din conținutul tău răspunde la respectivele întrebări.

5. Viteza de încărcare a paginilor site-ului este redusă

Google a declarat public faptul că folosește viteza de încărcare a paginilor site-ului ca parte integrantă din algoritmul său. Viteza de încărcare nu este esențială numai pentru optimizarea SEO e-commerce, deoarece aceasta îți afectează în mod direct profitul. Un site e-commerce se poate încărca mai greu din cauza platformelor de e-commerce aglomerate, a imaginilor de dimensiuni mari sau a hosting-ului și serverelor cu viteză redusă.

Rezolvarea

  • Folosește o rețea de redare de conținut sau CDN (Content Delivery Network). Utilizarea CDN reprezintă o soluție rapidă și ieftină pentru a crește viteaza de încărcare a site-ului. De asemenea, CDN te protejează împotriva atacurilor și hacker-ilor
  • Optimizează dimensiunile imaginilor cu ajutorul redimensionării
  • Îmbunătățește-ți hosting-ul
  • Dacă nu ești sigur în privința problemelor site-ului tău, poți verifica acest lucru cu ajutorul Page Site Insights sau www.gtmetrix.com.

6. Ignori statisticile din Google Analytics.

Ignorarea statisticilor din Google Analytics este considerată o greșeală capitală de SEO, deoarece acesta reprezintă o resursă importantă în optimizarea SEO e-commerce. Google Analytics îți permite să măsori succesul înregistrat de site-ul tău cu ajutorul rezultatelor în timp real pentru campanii individuale și compara statisticile rezultate anterior.

Rezolvarea

Setează-ți contul de Google Analytics și familiarizează-te cu rapoartele SEO oferite de Google, pentru a putea stabili ce tactici de optimizare SEO e-commerce sunt potrivite pentru site-ul tău. În plus, Google Analytics este gratis, de ce să nu te folosești de el?

7. Lipsa optimizării pentru dispozitive mobile

Statisticile arată faptul că din ce în ce mai multe persoane caută și cumpără produse de pe dispozitive mobile. Un site care nu este responsive reprezintă o experiență îngrozitoare pentru utilizator, iar Google nu va recomanda site-ul tău persoanelor care folosesc dispozitive mobile pentru căutare.

Rezolvarea

  • În primul rând, verifică dacă site-ul tău e-commerce este optimizat pentru dispozitive mobile. Google are un tool special care te ajută să afli acest lucru. Dacă observi că site-ul tău nu optimizat pentru dispozitive mobile, există câteva modalități pentru a face acest lucru, în funcție de situația în care te afli.
  • Dacă site-ul tău este pe o platformă wordpress, caută o temă responsive pentru dispozitivele mobile
  • Lucrează cu un programator pentru a implementa un cod responsive în site.

8. Keyword stuffing și spam-urile

Dacă descrierile produselor, meta tagurile și URL-urile tale conțin o cantitate nenaturală de cuvinte cheie, acest lucru îți poate scădea pozițiile în motoarele de căutare. În plus, acest lucru nu este benefic nici pentru experiența utilizatorului. Chiar dacă ai suficiente cuvinte cheie în pagina care îți vor asigura poziții bune în motoarele de căutare, acest lucru nu-ți va influența clienții în mod pozitiv în procesul de cumpărare.

Rezolvarea

Întotdeauna creează conținut unic și valoros și evită să folosești prea multe cuvinte cheie în paragrafele pe care le scrii. Este recomandat să folosești cuvântul cheie principal o dată în titlu și de 2-3 ori în conținutul textului. Pentru restul textului, poți folosi cuvinte cheie secundare.

9. Crearea de link-uri nenaturale

Crearea de conținut valoros reprezintă o modalitate de a interacționa cu publicul țintă și de a stabili autoritatea site-ului, precum și o cale de a obține link-uri naturale. Cu cât va oferi conținut mai valoros, cu atât site-ul tău va avea șanse mai mari să genereze lead-uri și, eventual, link-uri din partea site-urilor relevante. Din păcate, majoritatea proprietarilor de magazine online încearcă să-și crească reputația online cu ajutorul creării de link-uri nenaturale. Două lucruri pot avea impact negativ asupra optimizării SEO e-commerce: post-urile agresive, care au ca scop obținerea de linkuri, nu construirea autorității, și textul ancoră care folosește cuvinte cheie exact match.

Rezolvarea

Dacă ai un site cu multe link-uri pentru care textul ancoră folosește cuvinte cheie exact match, trebuie să-ți diluezi mix-ul de link-uri. Poți să faci acest lucru prin construirea de URL-uri fără text ancoră, din surse citate sau din profilele din rețele sociale. Și comentariile făcute pe blog sunt o soluție eficientă de a dilua link-urile.

10. Descrieri de produse neclare

Ți s-a întâmplat vreodată să vizitezi un site și, după ce ai citit descrierea unui produs, să te întrebi: „Totuși, ce face acel produs?” Dacă vinzi un produs unic, trebuie să te obișnuiești să răspunzi întrebărilor potențialului client pentru a-l determina să cumpere de la tine. Există în continuare foarte multe site-uri care pierd din vedere acest lucru.

Rezolvarea

Adună informații de la echipa ta de vânzări, referitor la întrebările comune puse de clienți și încorporează răspunsurile la acestea în paginile tale de produse. Nu ai o echipă de vânzări? Atunci folosește-te de exemplul oferit de paginile cu produse similare pentru a-ți face o idee referitoare la informațiile pe care trebuie să le adaugi.

11. Neglijarea publicului țintă în căutarea de cuvinte cheie

Majoritatea proprietarilor de site-uri fac această greșeală. Atunci când ești în căutarea cuvintelor cheie, ai nevoie să le cauți pe cele targetate, care te vor ajuta să înțelegi felul în care gândesc utilizatorii. Caută informații? Sunt gata să cumpere? Sau compară brand-urile? Dacă nu știi care sunt intențiile utilizatorilor, cum le poți oferi informații de bună calitate?

Rezolvarea

Gândește-te la cuvinte cheie luând în calcul întrebările specifice pe care grupul tău țintă le-ar putea introduce la căutare. Aceste cuvinte cheie sunt de obicei long-tail, pentru care competiția este mai mică, și care te vor ajuta să-ți crești pozițiile în motoarele de căutare. Ubersuggest este un tool foarte bun care te poate ajuta să faci acest lucru.

12. Folosești prea multe imagini pe aceeași pagină

Pentru un design atractiv, folosirea imaginilor este necesară, însă acestea trebuie să fie optimizate corespunzător pentru a reduce viteza de încărcare a site-ului și a scădea rata de respingere. Site-urile cu o grafică în exces și imagini de mari dimensiuni au o viteză mai mare de încărcare.

Rezovarea

  • Folosirea eficientă a imaginilor pentru un site e-commerce poate să fie impulsul de care utilizatorul avea nevoie pentru a cumpăra.
  • Pentru a te asigura de acest lucru, observa dacă imaginile tale sunt încărcate în formatul și mărimea potrivită.

13. Folosirea unui numar excesiv de plugin-uri sau prea mult Javascript

Dacă folosești număr excesiv de plugin-uri wordpress sau prea mult Javascript, viteza de încărcare a site-ului tău va avea de suferit. Dacă este folosit incorect, Javascript-ul îți poate scădea pozițiile în motoarele de căutare.

Rezolvarea

Nu folosi plugin-uri sau limbaje de programare de care nu ai nevoie. Dacă vrei neapărat să folosești Javascript, citește JavaScript for Non-Developers pentru a-ți înțelege mai bine opțiunile.

14. Pe site nu este precizată o adresă fizică

Google prefera site-urile care se străduiesc să demonstreze că există și în realitate. Poți să pierzi un procent foarte mare din traficul generat de căutările locale, care includ produsul și orașul la interogare. De asemenea, poți să pierzi din încrederea pe care ți-o conferă menționarea adresei pe site.

Rezolvarea

Dacă ai un magazin fizic, include adresa acestuia în site. Iar în cazul în care nu ai, completează măcar orașul și țara în care operezi. Astfel, consumatorii vor avea mai multă încredere în afacerea ta.

15. Omiterea optimizării URL-urilor

Și aceasta este o greșeală des întâlnită în cazul magazinelor online. Dacă URL-urile nu beneficiază de optimizare SEO, este dificil pentru motoarele de căutare să știe despre ce este vorba în pagina respectivă, precum și pentru utilizatori.

Rezolvarea

Asigură-te că structura URL-urilor este simplă, descriptivă și că include principalul cuvânt cheie.

16. O structură a link-urilor deficitară

O structură a link-urilor deficitară are un impact negativ pentru optimizarea SEO e-commerce. Aceasta crește rata de respingere și îngreunează crawler-ele motoarelor de căutare în procesul de căutare a tuturor paginilor din site. Ambii factori au un impact negativ asupra pozițiilor tale în motoarele de căutare.

Rezolvarea

Asigură-te că ai o structură solidă pentru magazinul tău online, și crează link-uri interne către alte pagini sau produse, atunci când este posibil. Dacă ai construit singur site-ul, adaugă un link intern sau o navigare în plus, acolo unde crezi ca este necesar.

17. Blocarea procesului de indexare atunci când aceasta este în derulare

Această greșeala simplă se întâmplă frecvent. În totdeauna verifică site-ul, pentru a te asigura că nu este setat pe noindex sau nofollow.

Rezolvarea

După ce ți-ai lansat site-ul, deschide fișierul robots.txt și asigură-te că nu au fost eliminate tag-uri noindex sau nofollow în procesul de implementare.

18. Omiți să-ți actualizezi site-ul în mod frecvent

Nimeni nu apreciază un site plictisitor sau unul care nu a mai fost actualizat de 10 ani. Când un utilizator ajunge pe un site neactualizat, își formează o părere greșită despre companie și vor crede că aceasta este demodată.

Rezolvarea

Actualizează-ți site-ul în mod frecvent pentru a fi la zi cu schimbările din domeniu. Ia în calcul și actualizarea temei și conținutului. Folosește un test A/B precum cel de Experimente din Google Analytics pentru a testa schimbările realizate și a crește numărul de conversii.

E-commerce este un domeniu care evoluează rapid, iar dacă îți dorești să câștigi mai mult și să obții poziții superioare în motoarele de căutare, aceste 18 sfaturi de optimizare SEO e-commerce sunt un început bun.

Contentul cheia succesului online

În ianuarie 1996, acum exact douăzeci de ani, marele vizionar numit Bill Gates publica un articol intitulat, simplu, „Content is King”, tradus, la fel de simplu,„Conținutul este rege”. Nu numai că publicarea respectivului articol a făcut valuri în industria IT, ea a și modelat, într-un fel, viitorul, pe baza previziunilor șefului Microsoft. Mai mult, expresia „Content is King” a devenit un fel de mantra a web designer-ilor și companiilor care vor să își propulseze site-urile în vârful ierarhiei.

În 1996, Internetul era încă în germene, departe de boom-ul uluitor la care am asistat în ultimul deceniu. În anul precedent, punând o piatra importanta la temelia tehnologiei, Microsoft dăduse lovitura cu Windows 95, ediție care a vândut 1 milion de copii în 4 zile!
Și, pentru a vă face o idee despre clarviziunea lui Gates, Google apărea aproape doi ani mai târziu, în toamna lui 1997.

Să vedem însă cele mai importante idei din revoluționarul articol al șefului Microsoft, extrem de actuale și în 2013.

„Conținutul este elementul care mă aștept să producă cei mai mulți bani pe Internet, așa cum s-a întâmplat cu transmisiile TV. Revoluția TV care a început acum jumătate de secol a influențat mai multe industrii, inclusiv cea producătoare de televizoare, dar câștigătorii pe termen lung au fost cei care au folosit acest mediu pentru a furniza informație și distracție. Într-o rețea interactivă precum Internetul, definiția „conținutului” este extrem de largă. De pildă, software-ul este o formă de conținut, una extrem de importantă. Dar marile oportunități vin din livrarea informației. Nimeni nu este prea mic să participe.”, preconiza Gates în 1996.

„Internetul permite distribuirea informației, global, la practic zero costuri marginale pentru editor. Oportunitățile sunt remarcabile și multe companii fac planuri să creeze content pentru Internet.”

Geniul lui Gates este că, la acel moment, a anunțat ceea ce este extrem de evident acum: faptul că cineva produce cel mai relevant conținut pentru nevoile și interesele publicului online, va fi în topul Internetului, adică în topul rezultatelor Google. „Dacă cineva se așteaptă că oamenii să aprindă un computer și să citească de pe un ecran, ei trebuie recompensați cu o informație nu doar adânca ci și extrem de actuală, pe care să o poată explora după bunul plac. Oamenii au nevoie de o șansă de a se implica dincolo de ce oferă media tradițională, printată, care în viitor ar putea dispărea.”

Preconizând că „goana după aur” online care la timpul respectiv afecta SUA va cuprinde întreaga lume, iar informația pe Internet va deveni enormă, Gates conchide că în viitor informația și conținutul de calitate vor costa, iar „cei care vor reuși să atragă mari audiențe vor face din Internet o piață de idei, experiențe, și produse – o piață de conținut.”

Înapoi în viitor…

Poate vă întrebați ce legătură are Bill Gates cu Google și tehnicile SEO. În baza articolului anterior (mult simplificat), una foarte mare! Așa cum a preconizat Gates, contentul de calitate este cel care face diferența astăzi, în „ochii” marilor motoare de căutare, Google și Bing (produsul Microsoft). Am subliniat „de calitate”, pentru că a publica conținut robotic, fără o înțelegere a fenomenului și publicului țintă, este sinucidere profesională. Vorbind despre o piață, altfel spus despre locul unde se iau și se expun produse, unde informația circulă, Gates a anticipat oarecum și explozia rețelelor sociale. Sigur, era greu ca în 1996 să bănuiești apariția Facebook, Twitter sau Pinterest. Însă, alături de un conținut de calitate, aceste rețele care compun media sociala sunt ultima verigă în tentativa de a te remarca online. Media socială este și ea o tehnica SEO. Atunci când un articol de calitate primește un rating sau o recenzie pozitivă, comentarii, like-uri, share-uri, retweet-uri, și așa mai departe, înseamnă că el a fost util și a răspuns nevoilor unui anumit public. Când conținutul este distribuit, site-ul care l-a publicat urcă în ierarhia motoarelor de căutare, însinuându-se printre primele pagini de rezultate. Da, conținutul este regele, dar promovarea este regina. Și cei doi se condiționează reciproc.

Ce înseamnă content relevant?

content-website

Contentul relevant înseamnă lucruri diferite pentru diverși oameni. Pentru un webmaster / web designer / expert SEO, este ceea ce sporește vizibilitatea pe Google, de obicei prin optimizare site cu cuvinte cheie (keywords). Publicitării, evident, se axează pe conținutul care le vinde produsele.

Însă etalonul oricărui web designer sau producător de content trebuie să fie vizitatorul. Dacă acesta efectuează o căutare sau îți găsește web site-ul la recomandarea cuiva, iar conținutul pe care îl publici este exact ceea ce îi trebuia, vei fi tot mai recomandat / căutat / apreciat, iar banii nu vor întârzia să apară.

În condițiile în care Google se „rebrănduiește” din motor de căutare în „motor de cunoaștere”, content relevant înseamnă informație la obiect, una care îți ajută vizitatorul să afle exact ce îl interesa și / sau să ia o decizie. Este informație mereu nouă, mereu caldă, care se ține în pas cu timpurile. Un web site „de umplutură” se autocondamnă la obscuritate.

Rețelele sociale fac legea

Un conținut la modă va fi partajat pe rețelele sociale. Iată de ce, succesul și aprecierea pe Facebook sau Twitter înseamnă și un succes SEO care se va traduce într-un PageRank superior.

  • Google include recomandările +1 în algoritmul de clasare a site-urilor
  • Bing contorizează like-urile pe Facebook și ierarhizează în consecință
  • Conținutul partajat pe Twitter este indexat mai bine de Google
  • Rating-ul acordat unui articol pe WordPress îi cresc vizibilitatea în Google

Așadar, pentru a-ți menține site-ul vizibil, fă tot posibilul să oferi un conținut original, bine documentat, de calitate superioară, demn de distribuit, mereu actualizat.

Scopul este să devii o autoritate în materie, citată și respectată, la care lumea să se raporteze și la care să revină.

Au trecut 20 de ani, și viziunea lui Bill Gates s-a adeverit. Conținutul este rege, iar în viitor va fi cu siguranță imparat!

Detalierea datelor pentru statistici

Salut! Hai să ne uităm la o tehnică foarte utilă în web analytics numită segmentare. Segmentarea îți grupează datele din analytics în calupuri mici pentru a extrage noi perspective și a-ți îmbunătăți performanța website-ului.
Să revenim la cazul nostru ipotetic cu hotel-ul. Unul dintre obiectivele tale este să-i faci pe oameni să rezerve o cameră, așa-i? Dacă te uiți în analytics poți afla că doar 3% dintre vizitatorii site-ului fac o rezervare.
Pentru a înțelege mai bine fenomenul, te poți folosi de segmentare pentru a împărți vizitatorii în mai multe grupuri. Hai să începem printr-o segmentare în funcție de locația geografică, mai exact țara de origine. Se pare că aceasta influențează puternic rezervarea unei camere în hotel-ul tău. De exemplu, majoritatea vizitatorilor tăi sunt din Marea Britanie și convertesc cu o rată de 6%, dublu față de medie. Când te uiți la cei din SUA, ai ceva trafic, dar conversia e mică, de 1%. Aici e loc de mai bine. Poți începe prin a adăuga conținut pe site special pentru oaspeții tăi americani. O idee ar fi să detaliezi cel mai bun drum de la aeroport la hotel.
Hai acum să mergem mai departe și să segmentăm publicul din Marea Britanie după orașe. Aici Londra și Leeds sunt pe primul loc. Probabilitatea ca vizitatorii din aceste orașe să facă o rezervare este mai mare. Atunci ar fi o idee bună să lansezi câteva campanii de advertising targetate pe acele locații.
Deci, de ce așa mare vâlvă cu această segmentare? Segmentarea îți dă noi perspective pe baza cărora poți acționa imediat.
Hai să mai explorăm posibilitățile. Cum ar fi dacă am segmenta în funcție de modul în care oamenii ajung la tine pe site? Ne va ajuta să vedem care vizitatori sunt mai înclinați spre a face o rezervare. Vei vedea diferențele dintre traficul organic, cel plătit, cel din rețelele sociale și cel din alte canale. Cu aceste informații o să-ți organizezi mai bine resursele când planifici campanii de marketing digital pe canale multiple.
Hai să ne mai jucăm cu o segmentare. De această dată vom împărți vizitatorii în funcție de device-urile pe care le folosesc. Vom vedea care sunt diferențele între desktop-uri, tablete și smartphones. Rata de conversie a vizitatorilor de pe desktopuri și tablete este de 4%. Cei de pe smartphone-uri nu fac niciodată rezervări. Dacă vrei să schimbi situația, trebuie să modifici conținutul și sistemul de rezervare, să le faci cât mai mobile-friendly. Asta poate mări numărul rezervărilor pe care le primești și poate oferi noi perspective.
Așa stau lucrurile în privința segmentării. Poți grupa informațiile în funcție de orice îți trece prin cap. Dar ideea e să segmentezi datele în grupe mici și să cauți noi insight-uri pentru website. Curaj! Segmentează și descoperă noi răspunsuri. Lasă un comentariu dacă dorești mai multe detalii!

Sistemele de asistență de care vei avea nevoie

Hei! Indiferent de locația afacerii tale, te poți extinde către noi regiuni printr-un simplu clic. Acum că marketingul digital a făcut posibile campaniile de publicitate internaționale e foarte tentant să te grăbești în a intra pe diferitele piețe externe. Dar hai să ne oprim puțin și să ne gândim cum poți deservi mai bine potențialii tăi clienți. În acest clip vom analiza capacitățile tehnice de care ai nevoie, managementul lanțului de furnizori și cum va trebui să te raportezi la regulile și reglementările piețelor. Dacă adresezi aceste aspecte în timp util, vei reduce riscul înainte să fie prea târziu.
În primul rând vei vrea să verifici cum funcționează websiteul tău în țările în care vrei să-ți vinzi produsele. Unele regiuni pot avea conexiuni mai slabe la internet. Asigură-te că siteul tău se încarcă repede și funcționează optim în zonele în care vrei să vinzi.
Apoi uită-te la lanțul de furnizori și asigură-te că poți livra în toate locațiile în care vrei să vinzi. Nu uita să te pui la curent cu taxele și legile din piețele respective. Agențiile lor guvernamentale îți pot furniza aceste informații. În mod normal ele îți oferă consultanță pentru a te ajuta să știi ce este necesar pentru a exporta în piețele respective.
Tine minte că vei dori ca clienții tăi să poată lua legătura cu tine indiferent de locație. Oferă suport prin e-mail și pune formulare de contact pe siteul tău. De la un anumit punct vei vrea să comunici mai personal. Prin telefon, de exemplu. Asigură-te că numărul de telefon e corect formatat încât cei din alte țări să te contacteze cu ușurință.
Acum gândește-te cum va interacționa un client cu afacerea ta, din momentul în care te descoperă până când plasează o comandă. E nevoie de modificări în procesele tale pentru ca experiența clientului să fie plăcută? Revizuirea permanentă a operațiunilor tale, în special a managementului lanțului de furnizori va juca un rol important în succesul tău.
Să zicem că ai un magazin de discuri din vinil în România și vrei să vinzi în Portugalia. Managementul lanțului de furnizori presupune găsirea unor producători locali, producerea și transportul discurilor și găsirea modului cel mai eficient de a transporta produsul până la Lisabona.
Hai să ne imaginăm că tocmai ai primit o comandă din Portugalia pentru 2000 de discuri din vinil care trebuie livrată în 2 săptămâni. Din păcate nu ai toată cantitatea în inventar. Ţinând cont de timpii de livrare pare o propunere destul de riscantă. În cazul ăsta, te decizi să apelezi la un furnizor local.
Pe măsură ce îți vei dori extinderea afacerii peste graniță, trebuie să cunoști legile și reglementările fiecărei piețe. Uită-te la taxele și la restricțiile de import/export aplicate în cazul produselor tale. Unele țări au acorduri care pot impacta colectarea taxelor. Iar plățile vamale și taxele adiționale îți pot afecta marja de profit.
Organizarea juridică a afacerii tale îți poate influența modul în care operezi peste granițe. În unele țări vei avea nevoie de aprobarea autorităților locale pentru a vinde acolo.
Să reluăm. Asigură-te că afacerea ta e accesibilă noilor clienți. Examinează-ți procesele operaționale și modul lor de funcționare peste granițe. Cercetează aspectele legale și reglementările care afectează derularea afacerilor în țările respective. Extinderea afacerii către noi piețe internaționale poate părea complicată, dar dacă o vei lua pas cu pas și vei avea grijă de aspectele menționate, sunt șanse mari să ai succes.

Ce înseamnă un cuvânt cheie bun

Azi vom vorbi despre marketing prin intermediul motoarelor de căutare. Mai exact vom afla cum se găsește un cuvânt cheie bun. Vom discuta despre trei aspecte importante de avut în vedere la alegerea cuvintelor cheie: relevanța, traficul si competiția. În SEM plătești de fiecare dată când cineva dă clic pe anunțul tău, deci trebuie să cheltuiești inteligent.
Hai să ne întoarcem la fotografia de nuntă din Brașov. Ai o astfel de afacere. Tocmai ai terminat de construit site-ul și vrei vizitatori. Descoperi că cuvintele cheie “fotograf nuntă Brașov” te costă în jur de 2 lei per clic. Apropo, cuvintele cheie pot presupune și expresii, nu doar cuvinte individuale. Fără a știi ce valoare aduc aceste cuvinte cheie afacerii tale, nu prea știi dacă faci o investiție bună ori ba. Dacă descoperi că aduc o valoare de 40 de lei, cu siguranță sunt cuvintele cheie potrivite. Pe de altă parte, dacă valorează doar 1 leu, e bine să reconsideri.
Dar cum poți afla ce valoare aduc cuvintele cheie ÎNAINTE de a începe campania? În primă instanță te poți întreba: sunt aceste cuvinte cheie relevante? Descriu ele îndeaproape activitatea mea? Concentrează-te pe cuvintele cheie relevante afacerii tale.
Te poate ghida și traficul pe care îl poate avea un cuvânt cheie. Să luăm de exemplu cuvintele cheie “Fotograf de nuntă din Brașov specializat în nunți în aer liber”. Poate descrie afacerea ta în detaliu, dar e foarte puțin probabil ca cineva să caute exact așa. Bid-ul pe un astfel de cuvânt cheie nu-i cel mai potrivit. Dar “fotograf nuntă Brașov” are destul de mult trafic relevant pentru afacerea ta. Există și instrumente de analiză și estimare a traficului per cuvinte cheie. Dar în cele din urmă trebuie să determini prin încercări succesive care cuvinte sunt cele mai potrivite.
Acum că știi cum că știi cum să alegi un cuvânt cheie după relevanță si trafic, să trecem la ultimul aspect: competiția. Dacă ne uităm la “fotograf nuntă Brașov”, e foarte probabil ca toți fotografii de nuntă din Brașov să liciteze pe acesta. Nu înseamnă că trebuie să-l ignori. Trebuie să cauți cuvinte cheie cu relevanță și trafic mare, dar competiție scăzută. Cum ar fi “fotografie nuntă pe film Brașov ”. Poate fi mai specific afacerii tale.
Când cauți cuvinte cheie pentru a le include în campania SEM, amintește-ți: relevanță, trafic și competiție. Balansarea acestor ingrediente îți va pune campania pe drumul cel bun. Și încă ceva! Monitorizează și ajustează cuvintele cheie în permanență.

Cum să scoți anunțurile în evidență?

Hei! Ai constatat că atunci când cauți online, multe dintre reclamele de pe pagina de rezultate seamănă între ele? În acesă postare te vom ajuta să îți promovezi afacerea prin reclame care captează atenția și care conving.
Hai să începem prin a face o căutare după termenii “Închiriere fotograf nuntă”. Vei descoperi mulți fotografi online cu multe reclame asemănătoare. Asta pentru că o parte din ele poate nu sunt relevante căutării noastre și nu oferă nimic ieșit din comun. Mai sunt și rezultatele organice din centrul paginii. E foarte ușor ca reclama ta să se piardă într-un astfel de context. Deci, e timpul să creezi ceva unic care să te diferențieze de competiție.
Deci, cum să faci ca anunțurile tale să sară în ochi? Sunt câteva principii după care te poți ghida.
Relevanța. Acesta este cuvântul de ordine în marketingul prin motoare de căutare. Scrie titlul reclamei astfel încât să se potrivească cu căutările oamenilor. În cazul nostru titlul reclamei poate fi “Închiriere fotograf nuntă”. Dacă cineva caută după aceste cuvinte cheie, reclama ta se va potrivi perfect.
Cum altfel îți poți face oferta să iasă în evidență? Ce ai zice despre o promoție limitată? Dacă am lua prima linie de descriere din reclamă care spune “Fotografii pentru toate nunțile” și am transforma-o în “25% reducere pentru primul album foto”? E deja mai interesant și îi dă clientului un motiv clar pentru a-ți vizita site-ul.
Vei vrea un call-to-action limpede și convingător în reclama ta. Spune-le oamenilor ce îți dorești să facă odată ajunși pe site-ul tău. Poți spune “explorează-ne portofoliul” sau “cumpără” ori “Fă o programare!”. Cercetările arată că oamenii reacționează atunci când îi îndemni spre o acțiune specifică. E bine ca acest call-to-action să fie introdus în a doua linie a anunțului. Oamenii vor știi ce să facă după ce vor da clic pe reclama ta. Să revenim la exemplul nostru. Dacă în loc de “Sună acum!” vei scrie “vizitează-ne galeria foto” va fi mai bine. Îi spui clientului ce ar trebui să facă odată ajuns pe site-ul tău și îi dai de înțeles că afacerea ta e foarte relevantă pentru nevoile lui.
Câteva simple modificări pot face ca anunțul tău să iasă în evidență. Hai să recapitulăm: modifică titlul încât să corespundă căutărilor, include o ofertă specială și scrie un call-to-action convingător. Scrierea reclamelor eficiente este un proces continuu, la fel ca cercetarea cuvintelor cheie sau monitorizarea prețurilor licitațiilor. Folosește aceste sfaturi pe termen lung și cu siguranță vei avea succes.

Crearea unei experiențe facile pentru utilizator în magazinul tău online

Salut! Ai început să vinzi online și clienții tăi cumpără direct de pe site. Grozav! Dar sunt clienții tăi pe deplin mulțumiți? Au parte de cea mai bună experiență de shopping și pot plăti online pe site-ul tău? Vom discuta despre cum poți folosi instrumentul Google Analytics pentru a îmbunătăți în permanență experiența clienților tăi pe site. Vom acoperi optimizarea pentru diferitele device-uri, îmbunătățirea navigării și a căutării, optimizarea paginilor de produs și folosirea conturilor de utilizator pentru a îmbunătăți procesul de plată.
Primul pas în optimizarea unei experiențe e-commerce este să te asiguri că procesul de cumpărare funcționează perfect pe orice dispozitiv folosit de clienți. Să presupunem că te uiți pe rapoartele Analytics si descoperi că ai multi vizitatori de pe mobile. Dar rareori acești vizitatori fac cumpărături. Poate fi un indiciu că pe tablete și telefoane mobile, paginile cu produse nu se afișează corespunzător. Sau poate sunt probleme cu procesul de plată. Deci ai ceva treabă. O soluție poate fi implementarea unui design de tip responsive pentru siteul tău. Acest tip de design se poate adapta la diferitele mărimi ale ecranelor pe care este afișat. În caz ca preferi rezultate mai consistente poți crea o versiune a siteului special pentru telefoane mobile.
Ok, acum că ai rezolvat problema dispozitivelor mobile, hai sa vedem cum mai poți îmbunătăți experiența vizitatorilor pe site-ul tău. Să presupunem că descoperi în Analytics că oamenii ajung pe pagina ta principală, dar nu fac următorul pas către paginile de produs. Vei vrea să le ușurezi clienților procesul de căutare și găsire a produselor care îi interesează. Asta începe cu un proces de navigare intuitivă pe site. În mod normal vei utiliza categorii și subcategorii pentru a-ți organiza produsele din ofertă. Hai sa folosim exemplul producătorului de mobilă. Poți începe cu categorii mai largi precum “camerele casei”. Apoi poți adăuga subcategorii de piese de mobilier pentru fiecare cameră, cum ar fi “paturi” sau “birouri” sau “mese de sufragerie”. Și care e soluția de organizare perfectă? Cea care e pe placul clientului tău. Poți face experimente pentru a vedea cum reacționează clienții la diferite aranjări în pagină. Sau poți trimite chiar chestionare celor apropiați pentru a le cunoaște preferințele.
Indiferent cum îți vei organiza conținutul siteului, vor fi mereu oameni care vor căuta produse specifice. Vizitatori care nu au răbdare să se uite prin toată oferta ta. De aceea e bine să răspunzi ambelor tipuri de nevoi și să incluzi si o funcționalitate de căutare pe website.
Poți optimiza experiența cumpărăturilor online prin paginile de produs. Ce faci dacă oamenii vizitează paginile de produs, dar nu adaugă nimic în coșul cu cumpărături? Ai putea adăuga un clip video cu procesul de fabricație. Sau poate o galerie foto pentru a ajuta clientul să se conecteze emoțional la respectiva piesă de mobilier. Asigură-te că fotografiile sunt profi și se încarcă repede. Poți adăuga descrieri captivante și detalii cu dimensiunile produselor. Practic poti adăuga orice sporește confortul vizitatorilor de a cumpăra.
Ultimul lucru spre care ne vom îndrepta atenția este optimizarea experienței de e-commerce cu ajutorul conturilor clienților. Poți descoperi în datele analytics că vizitatorii navighează pe paginile de produs, adaugă produsele în coș, dar pleacă fără să cumpere nimic. Încurajarea clienților spre crearea unui cont poate simplifica procesul de cumpărare. Odată ce un vizitator face o primă comandă, îi poți oferi opțiunea de a-și stoca detaliile de plată (adresa de livrare, numărul de telefon, numărul cardului) în contul său. Îi va ușura foarte mult viitoarele comenzi.
Dacă ești gata să faci pasul căre un nivel avansat, te poti folosi de istoricul cumpărăturilor unui client, de preferințele sale în căutări sau produsele văzute recent pentru a-i face recomandări relevante. Dacă a cumpărat o masă pentru sufragerie de exemplu, i-ai putea recomanda un set de scaune care să se potrivească cu tipul de design. Și bineînțeles, îti poti răsplăti clienții cu oferte și discount-uri special create pentru ei. Multe solțtii de gestionare a “coșului de cumpărături” oferă din start astfel de opțiuni.
Hai să recapitulăm. Optimizarea unui magazin online este un proces continuu care necesită o experientă consecventă și consistentă pe toate dispozitivele, o organizare inteligentă a conținutului de pe website și plăți simplificate cu ajutorul contului utilizatorului pe site. O astfel de abordare te va ajuta să oferi cele mai bune servicii clienților actuali și viitori.

Promovarea și comercializarea produselor

Hei! Pe măsură ce îți construiești magazinul online, promovarea întregii game de produse poate fi o provocare. În această lecție vom discuta despre cele mai bune metode de promovare a produselor și a ofertelor speciale. Îți vom arăta cum poți previziona ce produse ar putea fi pe placul clienților și te vom ajuta să scoți în evidență produsele pe care vizitatorii nu le-ar vedea în mod normal.

Primul pas este crearea magazinului online. Acum vizitatorilor le va fi mai ușor să vadă toată gama ta de produse. Vei vrea să organizezi produsele într-o ierarhie de categorii și subcategorii care le va face viața mai ușoară vizitatorilor.

Promovarea produselor într-un magazin online nu e diferită de cea într-un magazin fizic, cu vitrină. Gândește-te la ultima ta vizită într-un magazin de mobilă. Probabil n-ai găsit o hartă cu locația fiecărui produs la intrare. Mai degrabă ai descoperit acea canapea de lângă intrare în care te-ai putut cufunda fără nicio grijă. La fel ca orice magazin fizic, un magazin online expune produse. Dacă e sfârșitul verii și e perioada “back to school”, magazinul de mobilă poate avea oferte speciale pentru birouri și etajere. Acesta este un exemplu de comercializare a unui produs – merchandising. Poți proceda la fel și online, prin promovarea unor produse specifice direct pe pagina principală. Promoția te poate ajuta în lichidări de stoc sau în lansarea unui nou produs. Poți face merchandising eficient în online prin promovarea produselor pe pagina principală sau prin lansarea campaniilor digitale care duc către pagini dedicate.

Și asta e doar începutul. Imaginează-ți că vizitezi un magazin offline de mobila. Brusc, vitrina se transformă într-un display care îți afișează oferte special pentru tine, în funcție de produsele la care te-ai uitat în trecut. Magazinele online pot face asta. Pe măsură ce vizitatorii navighează pe paginile siteului tău, vei colecta informații despre interesele lor. Acum poți folosi aceste date pentru a previziona ce i-ar putea interesa în viitorul apropiat. Amintește-ți de ultima dată când ai cumpărat online. Foarte probabil să ți se fi recomandat anumite produse după ce te-ai uitat la altele. De exemplu, dacă ai vizitat un magazin online de mobilă și te-ai uitat la mese de bucătărie, foarte probabil să ți se fi sugerat un set de scaune sau jaluzele care să se potrivească. Multe soluții de e-commerce ca Magento, Velusion, Presta Shop și Shopify oferă aceste module pentru recomandări de produse.

Următorul pas în merchandising este afișarea produselor la care vizitatorii tăi nu s-ar fi uitat în mod normal. Poate fi o metodă eficientă pentru vânzări încrucișate. Deci, cum funcționează? Să presupunem că un office manager caută un birou pentru șeful cel mare. Ceva grandios, impunător. Dar probabil nu s-a gândit la etajere sau uși care să se potrivească acestui birou. Acum e momentul perfect pentru a-i aminti. Promovarea produselor asociate poate duce la creșterea vânzărilor. Lumea comerțulu electronic îți pune la dispoziție o multitudine de metode prin care te poți asigura că vizitatorii văd si interacționează cu produse relevante pe websiteul tău. Poți crea o vitrină virtuală special pentru fiecare. Sau te poți folosi de date pentru a le sugera care ar putea fi următoarea cumpărătură. Așa că du-te online și pune-te pe vânzări!

Remarketing pentru comerțul electronic

Salut! Știai că website-ul tău de comerț electronic poate urmări comportamentul cumpărătorilor? Și pe deasupra, poate reacționa cu publicitate dinamică special construită după fiecare comportament? Și știai că poți folosi acest tip de publicitate pentru a readuce cumpărătorii pe siteul tău chiar și după ce au navigat în altă parte? Aceasta este direcționarea repetată a produsului sau remarketing. Acum hai să explorăm în ce constă, cum funcționează și cum îți poți administra campaniile de remarketing.

Aproape cu toții am navigat pe un magazin online, am adăugat cel puțin un produs în coșul de cumpărături, iar apoi, din varii motive, ne-am hotărât să amânăm cumpărarea. Amintește-ți când ai făcut ultima oară treaba asta. Nu cumva ai început să întâlnești reclame pentru produsele necumpărate peste tot pe unde navigai pe net? Da? Ei bine, asta este remarketing.
Modul în care un vizitator se comportă pe siteul unui magazin electronic poate spune multe despre interesele sale. Poate evidenția acel moment când e foarte aproape de a cumpăra ceva. Este o informație extrem de utilă pentru afacerea ta. Îți permite sa creezi publicitate special direcționată către cei care și-au expimat interesul față de anumite produse. Despre asta este direcționarea repetată a produsului sau remarketingul.

Să presupunem că cineva caută online mobilă la comandă. Viziteaza siteul tău si se îndrăgostește de un șifonier pe care îl oferi. Dar la jumătatea procesului de cumpărare face un pas în spate și se decide să exploreze oferte mai bune și prin alte părți. Din fericire tu folosești o soluție pentru remarketing. E o mică secvență de cod plasată pe paginile websiteului tău. Acest cod urmărește ce produse l-au interesat pe vizitator. Procesul nu folosește datele personale ale vizitatorului. Websiteul tău tocmai a urmărit un comportament. Știe că acel vizitator și-a dorit șifonierul, dar nu l-a cumpărat. Informația îți este de mare preț.

Acum intră în joc soluțiile pentru direcționarea repetată a unui produs. Sunt multe instrumente pentru remarketing. Toate îți vor permite colectarea informațiilor despre o anumită audiență. Cu aceste informații poți direcționa anunțuri special croite pentru acea audiență. Să presupunem că vizitatorul nehotărât pleacă de pe siteul tău si se duce pe unul de știri. Începe să citească o știre și ghici ce va vedea în dreapta articolului? Exact! Reclama ta online, cu imaginea acelui șifonier de vis. Poți include chiar un discount de 20%. Poate fi impulsul de care avea nevoie pentru a cumpăra în acel moment.

Vei găsi multe servicii pentru remarketing. Două dintre ele sunt Google AdWords și Criteo. Ambele funcționează într-un mod similar. Totul începe cu acea sevență de cod care urmărește acțiunile vizitatorilor pe site. Această informație este transmisă serviciului tău pentru direcționarea repetată a unui produs. Poți seta singuri regulile și parametrii de funcționare ale acestor instrumente de remarketing. Când un vizitator va îndeplini criteriile respective, serviciul de remarketing va direcționa anunțuri către el. Anunțuri care vor fi afișate într-una sau mai multe rețele de publicitate. Deoarece serviciul de remarketing cunoaște produsul care îl interesează pe vizitator, anunțurile vor fi foarte specifice și dinamice.

Acum hai să ne uităm la câteva bune practici pentru managementul acestor campanii de direcționare repetată. În primul rând, nu te grăbi să oferi reduceri. Deși în exemplul cu șifonierul, prețul a fost factorul determinant, în realitate oamenii renunță la cumpărături dintr-o mulțime de alte motive. Așa că dacă te pripești cu reducerile, riști să te vinzi prea ieftin. Apoi, e bine să știi când să oprești afișarea acestor reclame. E foarte posibil ca vizitatorul să fi găsit produsul în altă parte și să-l fi cumpărat deja. Sau pur și simplu s-a răzgândit și nu-l va cumpăra deloc.
Multe soluții de remarketing îți vor permite să experimentezi. Poți alege de câte ori vei afișa același anunț, aceleiași persoane și pentru cât timp. La fel ca în cazul oricărei campanii publicitare e important să măsori și să optimizezi performanța campaniilor de direcționare repetată a produselor. Asta înseamna urmărirea ratelor de conversie, modificarea anunțurilor și a parametrilor, precum și folosirea instrumentelor analytics pentru managementul campaniilor. Direcționarea repetată în comerțul electronic poate fi o cale grozavă de a reintra în contact cu vizitatori care nu s-ar mai fi întors altfel pe siteul tău. Administrate și optimizate corect, aceste campanii pot fi o piesă de rezistență în planul tău de marketing online.

Cum să folosești comerțul electronic ca să vinzi

Hai să vorbim despre e-commerce sau comerțul electronic. Vom afla ce presupune mai exact și ce opțiuni se potrivesc afacerii tale. Ce este acest comerț electronic? E un altfel de a spune că vinzi produse online. Oamenii fac cumpărături de pe website-uri și aplicații mobile de ceva vreme. Toate tipurile de afaceri au început să găsească modalități de a implementa soluții de e-commerce pentru a-și atinge obiectivele online. Obectivele pot varia în funcție de natura afacerii. Poți începe cu lucruri simple precum plăți online. Sau poate vrei mai mult. Poate ai nevoie de un site care să le permită oamenilor să îți verifice inventarul, să își facă un cont și să-și seteze plăți recurente. Posibilitățile sunt nelimitate.

Deci cum începi cu comerțul electronic? Primul pas este să le oferi clienților opțiunea de a plăti online. Poți adăuga servicii de plăți electronice ca PayPal care simplifică foarte mult lucrurile. În multe cazuri nici nu e nevoie de un cont PayPal. Clienții pot plăti direct cu cardul. Dacă începi de la zero un site de comerț electronic, ai vrea să arunci un ochi peste instrumente care includ soluții de e-commerce ca Squarespace sau WordPress. Aceste soluții nu doar că procesează plăți electronice, dar au șabloane care pot fi implementate cu ușurință pe website-ul tău.
În caz că vrei mai mult, poți alege o soluție integrată de e-commerce ca Magento sau Shopify. Ai multe din care poți alege. Aceste instrumente conțin funcționalități precum căutarea de produse, inventariere, managementul conturilor clienților, managementul comenzilor, etc.

Comerțul electronic ne duce cu gândul la retail, ceva care seamănă cu o experiență din magazin. Orice afacere care vinde produse într-un magazin fizic, își poate vinde produsele online. Clienții magazinului tău de mobilă pot intra înăuntru, pot vedea și atinge canapelele, șifonierele, noptierele expuse. Experiența digitala ar trebui să fie similară. Vizitatorii ar trebui să vadă aceleași produse pe paginile magazinului tău online. Chiar dacă nu se pot așeza pe canapele sau simți texturile pieselor de mobilier dintr-un browser web, magazinul tău online poate aduce produsele la viață. E bine să incluzi multe fotografii, descrieri ale produselor, testimoniale și chiar clipuri video. Acest conținut de calitate va fi vitrina ta. Dacă ai un conținut de calitate, poți micșora diferențele dintre experiențele de retail offline și cele online.

După ce ai descoperit cum să vinzi produse pe propriul site, vei vrea să vinzi mai multe produse în mai multe locații. Deci, următorul pas ar fi să te uiți către alte locuri în care poți face vânzări online. De exemplu îți poți vinde mobila pe siteuri ca Amazon sau E-bay. Dacă ăsta e obiectivul tău si nu ai ales încă o soluție de e-commerce, asigură-te că vei alege pe cea care îți va suporta strategia de vânzări pe mai multe canale.

Fie că vrei să oferi o variantă virtuală a magazinului tău fizic sau vrei doar să poți primi plăti online, comerțul electronic poate fi un instrument puternic pentru afacerea ta. Mai departe te vom asista în primii pași către e-commerce. Vom examina mai multe opțiuni în detaliu, pentru a ști care se potrivește mai bine afacerii tale. Îți vom arăta și cum să te reconectezi cu clienții tăi după primul contact. Rămâi alături de BursaSite România!

Acceptarea plăților și gestionarea comenzilor

Bună! Acum vom discuta despre acceptarea plăților și administrarea comenzilor, ca parte a planului tău de comerț electronic. Ai multe opțiuni la dispozitie, cu grade diferite de complexitate.
Să spunem că produci mobilier la comandă; etajere, mese și scaune. Ai un site care îți afișează întreaga ofertă. Dar pentru a cumpăra, clienții trebuie să sune și să-ți facă o vizită la magazin. Să presupunem că vrei să le faci viața mai ușoară și te decizi să accepți plăți online. Poți face asta folosind una dintre multele soluții de procesare a plăților online. Servicii ca PayPal sau NoChecks îți permit adăugarea unui buton pe care vizitatorii siteului îl pot folosi de fiecare dată când vor să cumpere. Acesta îi va trimite pe un alt site de procesare a plăților care va intermedia tranzacțiile tale. După finalizarea comenzii, clientul e trimis înapoi pe siteul tau. Această abordare îți permite să te concentrezi pe afacerea ta, în timp ce o altă companie se ocupă de procesul complex de procesare a plăților electronice.

La un moment dat, poate vei dori integrarea plății chiar în siteul tău. Poți adauga opțiuni de plăți online și “coșuri” virtuale care permit cumpărarea mai multor produse într-o singură sesiune. În ciuda costurilor care pot fi mai ridicate, această integrare aduce multe beneficii. Un mod bun de a începe este folosirea unei soluții “la cheie”, ca Squarespace. Astfel de soluții îți pot oferi mai mult control asupra proceselor de cumpărare. Mai mult, te lasă să faci schimbări și îmbunătățiri. De exemplu, poți să-ti personalizezi pagina cu mulțumiri, adăugând oferte. Sau poți promova piese de mobilier care au legătură cu cele pe care clientul tocmai le-a cumpărat.

Un alt beneficiu este că poți urmări tot ce se intâmplă pe site. Poți vedea și ce campanii de digital marketing ți-au adus clienții pe site. Poți aduna mai multe informații despre acești oameni și poti vedea cu ce fel de conținut online au interacționat. Mai poți și învăța despre obiceiurile pe care și le-au format când îti vizitează websiteul.

Acum hai să presupunem că afacerea ta cu producție de mobilier a cresut. Vrei sa te extinzi și să oferi tipuri de mobilă pentru orice cameră, din mai multe tipuri de lemn, pentru clienți din toată țara. Când ai o gamă largă de produse pe care vrei să o vinzi unei audiențe mari, e timpul să te gândești la o soluție e-commerce mai complexă. Sunt multe pe piață. Shopify, Volusion sau Magento sunt câteva dintre ele. Unele sunt gratuite, altele costă și oferă o gamă largă de funcționalități. Dar în principal, toate îți dau posibilitatea de a administra un magazin online funcțional.

Un astfel de magazin vine cu multe beneficii și cu propriul sistem de management. Vei putea administra mai simplu comenzile. Hai să vedem cum. În primul rând, clienții își pot face conturi unde adaugă informații personale (preferințele de plată si adresa de livrare). Le poti oferi cupoane, poti integra optiuni pentru plăți multiple și poti personaliza chiar procesul de plată. Astfel, decât să te apuci să creezi o soluție de la 0, poți folosi aceste soluții deja existente pentru a te ajuta într-o mulțime de sarcini: administrarea inventarului, crearea categoriilor și subcategoriilor pentru paginile de produse sau o căutare avansată. Multe soluții de e-commerce urmăresc comenzile, detaliile de livrare și se integrează cu sistemele tale financiare și contabile.

Hai să reluăm pe scurt. Dacă vrei să vinzi online, vei avea nevoie de instrumentele corespunzătoare pentru a accepta plăți si administra comenzile. În funcție de nevoile tale, ai o varietate de opțiuni la îndemână. De la servicii externe de procesare a plăților până la platforme mari de comerț electronic. Orice opțiune alegi, vânzările online vor fi o bună oportunitate pentru a-ți crește afacerea

Ce este SEO (Search Engine Optimization) ?

SEO este o metoda de a îmbunătăți și promova un site cu scopul de a-i mări numărul de vizite primite de la motoarele de căutare. SEO are mai multe aspecte de acoperit, începând cu denumirile și cuvintele de pe paginile siteului până la referințele de pe alte siteuri. Uneori, SEO se poate traduce prin simpla structurare a siteului astfel încât motoarele de căutare să îl înțeleagă.

SEO nu este doar despre a construi siteuri pe care motoarele de căutare să le favorizeze, ci despre a face siteul tău mai prietenos pentru utilizări.

 

De ce siteul meu are nevoie de SEO ?

Majoritatea traficului de pe web este condus spre siteuri de către motoarele de căutare, ca Google, Bing si Yahoo!.  Deși mediul social online și alte tipuri de navigări pot genera trafic către siteul tău, motoarele de căutare sunt sursa preferata a utilizatorilor de navigare. Această regulă se aplica indiferent dacă siteul tău este unul care oferă articole, servicii, produse, informații sau orice altceva.

Motoarele de căutare au avantajul de a-ți aduce pe site utilizatori care caută exact ceea ce oferă siteul tău. Motoarele de căutare sunt autostrada care livrează aceste vizite.  Dacă motoarele de căutare nu pot găsi siteul tău sau nu pot adăuga conținutul siteului tău în bazele lor de date, ratezi oportunități incredibile de a aduce trafic pe siteul tău.

Interogările pe motoarele de căutare – sunt cuvinte pe care utilizatorii le scriu în căsuța de căutare; ele au o valoare foarte mare. De-a lungul timpului s-a dovedit că traficul din motoarele de căutare poate să determine succesul unei organizații.Traficul targhetat spre un site poate oferi publicitate, profit, și vizibilitate mai mare decât orice altă metoda de marketing. Investiția în SEO poate avea o rată excepțională de fidelizare, comparativ cu alte metode de marketing și promovare.

 

 De ce motoarele de căutare nu pot găsi siteul meu?

Motoarele de căutare sunt inteligente, dar încă au nevoie de ajutor. Motoarele de căutare principale mereu își îmbunătățesc algoritmii de căutare pentru a reuși să returneze căutări cât mai relevante pentru utilizatori. Cu toate acestea există o limită pentru felul în care motoarele de căutare operează. În vreme ce o politica SEO corectă și eficientă poate să îți aducă mii de vizitatori și popularitate crescută, mișcările greșite îți pot îngropa siteul sau chiar elimina din rezultatele oferite de motoarele de căutare, deci o vizibilitate minima a siteului tău.

Pe lângă acestea,un SEO corect te poate ajuta să crească rangul siteului în căutari, astfel  încât conținutul să fie plasat în locuri mai vizibile pentru utilizatori. Internetul este din ce în ce mai competitiv, iar companiile care fac SEO beneficiază de un avantaj clar în ceea ce privește numărul vizitatorilor și clienților.

 

Citire și Indexare

Imaginează-ți WWWul ca o rețea de stații de autobuz într-o metropolă.

Fiecare stație este un document unic (de obicei o pagina web, dar poate fi și PDF, JPG, sau alte tipuri de fișiere). Un motor de căutare are nevoie de o metodă de citi și trece prin fiecare dintre aceste stații și mai ales să găsescă fiecare stație în parte folosind cea mai bună cale – linkurile.

 

Structura linkurilor a paginilor web are scopul de a uni toate paginile.

Linkurile permit roboțiilor motoarelor de căutare, denumiți ” crawlers”(en.) și „spiders”(en.) , pentru a ajunge la multele miliarde de documente interconectate de pe web.

O dată ce motoarele de căutare găsesc aceste pagini, ei descifrează codul din pagini și stochează anumite părți în baze de date masive pentru a le folosi la o căutare ulterioara. Pentru a reuși să îndeplinească sarcina monumentală de a păstra miliarde de pagini ce sunt accesibile într-o fracțiune de secundă, companiile motoarelor de căutare au construit centre de date în întreaga lume.

Aceste centre imense de stocare dețin mii de mașini ce procesează mari cantități de informație foarte rapid. Atunci când utilizatorii fac o căutare pe oricare dintre motoarele principale de căutare, ei au pretenția la un rezultat instantaneu; chiar și o întârziere de una sau doua secunde pot provoca o nemulțumire utilizatorului, așa că motoarele de căutare muncesc din greu să ofere răspunsuri cât mai rapide.

De ce să alegi PHP și MySQL pentru realizarea website-urilor dinamice?

PHP si MYSQL Dinamicitate

Pentru implementarea unui website dinamic pot fi folosite diverse limbaje de programare și diverse sisteme de gestiune a bazelor de date. Vom prezenta în continuare câteva argumente în favoarea folosirii limbajului PHP și a sistemului MySQL.

De ce să alegi PHP?

PHP (limbaj de programare server-side) este o tehnologie open source folosită pentru dezvoltarea aplicațiilor web dinamice. Dintre criteriile pentru care am alege acestă tehnologie amintim:

  • PHP este o tehnologie gratuită
  • Comunitatea PHP este foarte dinamică, pe internet găsindu-se cu ușurință soluții la o diversitate mare de probleme
  • PHP rulează fără probleme pe o varietate mare de servere și sisteme de operare (Unix, Windows, Mac OS)
  • Este cel mai folosit limbaj de programare pentru dezvoltarea aplicațiilor web dinamice.

De ce să alegi MySQL?

În cazul unui website dinamic, informațiile vizualizate de vizitatori trebuiesc preluate pentru afișare dintr-o bază de date relațională. Un sistem relațional de baze de date (RDBMS – Relational DataBase Management System) este un software complex care are ca scop înmagazinarea, gestiunea și returnarea cât mai rapidă a informațiilor solicitate. Sunt multe astfel de sisteme care pot conlucra cu PHP, amintind aici MySQL, PostgreSQL, Oracle, etc.  Totuși studiile teoretice și practica arată că sistemul MySQL este lider detașat pentru implementarea proiectelor care folosesc ca limbaj de scripting PHP-ul.

Criteriile care conduc la alegerea acestei tehnologii sunt:

  • MySQL este cel mai popular RDBMS
  • Este o tehnologie open source, gratuită (pentru uz noncomercial)
  • Cele mai multe servicii de găzduire web oferă acces la MySQL
  • Este foarte rapid
  • Documentație online bogată și bine structurată
  • În rețeaua Internet se găsesc ușor soluții la o diversitate mare de probleme.

Ce este o aplicație web?

Aplicațiile web sunt programe web-based, executate într-un browser web și implementate folosind tehnologii precum: PHP, ASP, PEARL, PYTHON,HTML, CSS, JAVASCRIPT, etc. Popularitatea acestora se află  într-un trend ascendent, tot mai mulți utilizatori îndreptându-se spre acest tip de aplicații datorită avantajelor pe care le oferă comparativ cu programele clasice (instalate și rulate).

Avantaje

Sunt independente de sistemul de operare. Pot fi rulate aproape de pe orice sistem de operare prin intermediul unui browser web

  • Nu necesită instalare, fiind necesară doar existența unui browser web
  • Actualizări / upgrade foarte ușor de făcut. Practic modificările se fac într-un singur loc (pe server), ele propagându-se automat către toți utilizatorii, nemaifiind necesară instalarea/reinstalarea aplicației pe computerul acestora.
  • În cazul aplicațiilor client-server clasice interfața cu utilizatorul este asigurată prin intermediul unui program client instalat pe computerul fiecărui utilizator. Un upgrade la codul server de obicei presupune și un upgrade la codul de client, caz în care este necesară reinstalarea aplicației client pe fiecare computer utilizator.
  • Backup-ul este foarte simplu de realizat, datele fiind stocate centralizat.
  • Pot fi rulate de pe orice computer care dispune de un browser web. Practic poate fi accesată din orice punct de pe glob.
  • De regulă marea majoritate a prelucrărilor se face pe server, prin urmare necesarul de resurse ale dispozitivului/computerului de pe care se accesează aplicația este minim.
  • Programarea aplicațiilor web este simplificată de existența software-ului Open Souce precum: Symfony, CodeIgniter, Zend Framework, etc.
  • Pot fi folosite și de pe tabletă și smartphone întrucât acestea au browser încorporat.
Dezavantaje

1) Poate fi dificil sau chiar imposibil de realizat o conexiune cu hardware-ul local al clientului (imprimante, scanner, etc)

SCHEMĂ DE PRINCIPIU A UNEI APLICAȚII WEB

În figura de mai jos este redată schema de principiu a unei aplicații web. Browserul utilizatorului trimite o cerere http/https către serverul web iar acesta trimite clientului un răspuns prin cod html, css, javascript, etc. După cum se observă este același principiu de funcționare ca în cazul afișarii unei pagini web oarecare.

app web constructii

PRINCIPII ÎN IMPLEMENTAREA APLICAȚIILOR WEB

Iată mai jos câteva principii pe care le poți urma atunci când proiectezi o aplicație web:

1) Viteza mare de execuție

Scrie cod optimizat, optimizează-ți interogările și folosește tehnici de cache-ing pentru a asigura o rulare a aplicației la viteze cât mai mari.

2) Interfața cât mai simplă, intuitivă

O interfață simplă, folosirea fonturilor mari, spațiile generoase, nu prea multe informații pe o singura pagină vor face aplicația mult mai prietenoasă pentru utilizatori.

3) Instrumente utile la vedere

Afișează undeva în dreapta paginii, cât mai vizibil, link-uri de service sau instrumente de lucru care pot fi folositoare utilizatorilor în procesul de operare.

4) Elemente media

Insufla software-ului tău personalitate, dinamism, utilitate folosind în cadrul aplicației elemente media (video, audio, etc)

5) Personalizare

Oferă utilizatorului posibilitatea de a-și personaliza contul, aspect care poate induce acestuia un sentiment de proprietate asupra aplicației, prin urmare o susținere mai mare a acesteia.

Trei reguli importante pentru actualizarea corectă a unui Blog

Importanta

În general, orice blog pus la dispoziția clienților de către realizatorii de website-uri dispune și de un sistem de administrare a conținutului, numit în termeni tehnici „Content Management System”. Fie că este un sistem cunoscut pe piață precum WordPress, fie că este un CMS special conceput și implementat pentru blog, rolul acestuia este foarte concret, acela de a facilita proaspătului proprietar actualizarea „cu succes” a conținutului postărilor.

Așadar, înconjurat de idei geniale și  înarmat cu un instrument de editare puternic, purcede cu elan tineresc la înregistrarea postărilor.  Și da-i și Copy și da-i și Paste, și da-i iar Copy și iar Paste, și încă un Copy și iar un Paste … mai dă un ENTER,  mai inserează câteodată și o poza, doua și …. gata postarea !!! Și tot așa până la … 500 de postari ! Ba mult mai multe chiar !

Sunt multe aspecte care trebuiesc luate în seamă pentru a da valoare unui blog, pentru a contribui la creșterea numărului de vizitatori, însă în cazul de față mă voi opri doar la unul dintre ele, modul de editare a postărilor.

De-a lungul timpului am văzut o groază de “minunătii” legate de editarea articolelor, dar ultima dintre ele m-a determinat să scriu câteva cuvinte despre acest aspect. Socul a fost maxim, când într-un blog “cu pretenții” am descoperit că, niciuna dintre cele aproximativ 1500 de poze, de altfel toate originale și excepțional de frumoase, nu avea descriere “alt”. Iar oamenii se mai și plângeau că “nu a indexat Google pozele”. Minunat, nu? Probabil această situație nu ar fi existat dacă, cel care a realizat blogul le-ar fi oferit “niscăiva” indicații despre modul în care trebuie procedat pentru înregistarea corectă a unui articol.

În cele ce urmează voi prezenta trei reguli simple, foarte importante, despre felul în care trebuie făcută editarea postărilor în cadrul unui blog și în general a oricărui articol dintr-un website. Desigur, există multe reguli ce ar trebui luate în seamă însă voi prezenta doar trei dintre ele, cele mai importante zic eu.

REGULI DE EDITARE A BLOGULUI

1) Scrie continut original si consistent

În esență Blog-ul este un jurnal personal și fără discuție trebuie să aibă postări originale. Dacă copiezi din altă parte și apoi “dai un Paste” în propria postare, atunci crede-mă nu ai rezolvat nimic! În primul rând trebuie să ai în vedere că motorul de căutare Google dezaprobă asemenea tehnici,  încurajând fără doar și poate originalitatea, aspect concretizat de altfel în afișarea “corespunzătoare” a articolului tău în rezultatul căutarilor. Cu alte cuvinte dacă ai copiat, și dacă ai puțin noroc, vei fi pe undeva prin coada listei, iar website-ul “nu crește”. În al doilea rând plagiatul nu-ți oferă personalitate!

Dacă îți dorești ca blog-ul tău “să crescă”, să fie bine indexat / clasat de motoarele de căutare, atunci conținutul fiecărei postări trebuie să fie unul consistent, orientat către vizitator, bogat în text și elemente media. Trebuie să ții cont că o postare cu doar 2,3 propoziții nu are valoare.

2) Folosește în textul postărilor titluri formatate prin tag-urile h1…h6

În multe blog-uri am observat că, în cadrul postărilor, cel mai probabil din neștiință, titlurile au fost evidențiate prin expresii  îngroșate cu ajutorul tag-urilor b sau strong (clasicul bold). Și ce e în neregulă cu asta, se vor întreba unii? Păi să vedem:

  • Imposibilitatea ierarhizării titlurilor doar prin folosirea tag-urilor b sau strong (în cazul unui utilizator obișnuit). Pentru o editare profesională este necesară în unele situații folosirea ierarhică a titlurilor (titlu, subtitlu, sub-subtitlu, etc). De regulă stilurile de afișare pentru tag-urile H1, H2 .. H6 (Heading1, Heading2 … Heading6) sunt setate “de la mai mare la mai mic” astfel încât permit o asemenea afișare (ierarhică).
  • Este afectată estetica articolului
  • Indexare necorespunzătoare
  • Un articol editat corect, folosindu-se pentru titluri formatarea ierarhică prin tag-uri H1…H6 “va fi mult mai bine văzut de motoarele de căutare”. Majoritatea editoarelor WYSIWYG pentru web (exemplificând aici TinyMCE, CKEditor, elRTE s.a) permit acest lucru, prin urmare de ce să nu evidențiem titlurile astfel?

3) Asociază o descriere fiecărei poze inserate în cadrul postării

Cea mai frecventă greșeală, întâlnită chiar și în multe site-uri editate de profesioniști, este ignorarea atributului “alt” (alternate text) pentru imaginile inserate în articol. Pentru cei care nu știu, acest atribut se recomandă a fi setat pentru fiecare poză din cadrul postării și trebuie să conțină o descriere obiectivă a acesteia, descriere care va fi folosită de motoarele de căutare pentru includerea ei în indexul lor. A ignora acest atribut înseamnă practic șanse mai mici de afișare a articolului în lista de rezultate a motoarelor de căutare.

Cum să creez un website cu conținut valoros

În cele ce urmează vei afla cum trebuie sa procedezi pentru a implementa un site valoros și al cărui conținut să poată fi ușor găsit de motoarele de căutare. Informațiile au la bază resursa Google Webmaster Academy și sunt prezentate pe scurt aici.
Iată un scurt ghid.

AI NEVOIE DE UN WEBSITE?

Există mai multe modalități prin care poți fi prezent în mediul online iar website-ul este una din ele. Înainte de a începe crearea unui website asigură-te că ai înțeles care este diferența dintre prezența online prin intermediul unui site web și celelalte modalități și cunoști care sunt avantajele și costurile asociate fiecărei modalități în parte.

Despre oricare tip de prezență web ar fi vorba acestea:

  • aduc vizitatori noi și existenți
  • interacționează cu vizitatorul / clientul (postare comentarii, poze, etc)
  • permit adăugarea recenziilor
  • pot fi găsite atât de pe desktop cât și de pe dispozitivele mobile
  • necesită întreținere permanentă (actualizare, protecție antispam, răspunsuri la comentarii, etc)

Având propriului website:

  • Deții controlul total asupra informațiilor, domeniului, design-ului, etc
  • Poți avea oricâte pagini dorești
  • Sunt mai dificil de configurat

Optând pentru altă modalitate de prezență online:

  • Sunt gratuite sau au costuri reduse
  • Ai acces rapid la ele și sunt ușor de configurat
  • Oferă control limitat asupra domeniului, design-ului, funcționalității, etc

În funcție de resursele, interesele și nevoile tale va trebui să decizi dacă ești pregătit pentru a avea propriul website. În caz afirmativ te pot interesa secțiunile de mai jos.

Configurarea website-ului

Pentru a avea un website în primul rând va trebui:

  • să-ți alegi un nume de domeniu (Ex: domeniulmeu.ro) pe care să-l înregistrezi la un registrar (Exp: rotld.ro),
  • să-ți achiziționezi un serviciu de găzduire (hosting) la o companie specializată.

Alegerea numelui de domeniu

De fapt numele de domeniu este adresa website-ului tău în spațiul online prin urmare trebuie să alegi un nume:

  • Descriptiv: Gândește-te la numele companiei sau la conținutul pe care-l vei posta pe website. Numele de domeniu este unul dintre primele lucruri pe care le observa un vizitator la un website.
  • Ușor de reținut: Încearcă să alegi un nume de domeniu scurt și ușor de ținut minte. Dacă este lung și complicat va fi greu ca cineva să-l rețina. Gândește-te ca o persoana, aflată într-un autovehicul în mers, aruncă o privire timp de o secundă. asupra unui banner publicitar pe care este inscripționat și numele domeniului tău. Dacă a reușit să-l rețină înseamnă că este un nume de domeniu bun.
  • Adaptabil: Ar fi bine să-ți alegi un nume de domeniu care să fie valabil chiar și în cazul în care conținutul site-ului se va modifica la un moment dat.

Alegerea registrar-ului și a companiei de hosting

În timp ce registrar-ul este organizația care înregistrează numele de domeniu pe care dorești să-l folosești pentru website, furnizorul de hosting este cel care închiriază spațiu pe servere pentru a stoca site-urile web și a le face accesibile pe Internet. Multe companii oferă atât servicii de înregistrare domenii cât și servicii de găzduire, prin urmare poți beneficia de ambele servicii într-un singur loc.

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere la alegerea furnizorului de hosting

  • Uptime: Este un parametru procentul care reflectă timpul în care serviciul de găzduire (serverul web) a fost activ și funcțional. (Ex: Uptime 99%)
  • Bandwidth (lațimea de banda): este un parametru care redă cantitatea de date ce poate fi transferată dinspre website în rețeaua de Internet. Unii furnizori de hosting limitează această lațime de banda iar alții o lasă „nelimitat”.
  • Securitate: Asigurați-vă cu garanții din partea furnizorului de hosting (servicii de găzduire) că depune toate eforturile pentru protecția website-ului în fața vulnerabilităților externe. Este important să cunoașteți dacă vă va oferi sau nu suport în cazul apariției unei probleme de securitate. (site piratat sau infectat malware).
  • Suport clienți: Este foarte important, ca în momentul în care apare o disfuncționalitate (o problemă de funcționare a site-ului), să ofere suport tehnic de calitate, într-un timp rezonabil, pentru soluționarea cât mai repede a problemei.
  • Prețul: Există pe piață foarte multe oferte de găzduire, unele chiar gratuite. Va trebui să iei în calcul cât de mult ești dispus să plătești pentru serviciile de care vei beneficia.

Odată alese numele de domeniu și serviciul de găzduire ești gata pentru crearea website-ului.

Identificarea audienței

Înainte de a crea conținutul ar trebui identificată audiența website-ului, aceasta fiind reprezentată de potențialii vizitatori ai acestuia. Odată determinată audiența poți crea conținut util și relevant pentru aceasta.

Identificarea audientei folosind instrumente Google

Pentru a explora cuvintele și tendințele de căutare ale utilizatorilor Internet-ului ai la indemână instrumente puternice gratuite precum Google Trends sau Planificatorul cuvintelor cheie (din Google Adwords). Poți determina astfel cele mai căutate cuvinte din domeniul în care dorești să încadrezi website-ul iar apoi le poți folosi pentru a scrie conținut relevant destinat publicului tău, ceea ce ar putea avea ca efect creșterea numărului de vizitatori ai site-ului.

Testează conținutul

Odată întocmit planul pentru website-ul tău îți poți întreba prietenii sau familia, ca potențiali vizitatori, ce părere au despre site-ul tău. Pune-le diverse întrebări de genul: Ce ar aștepta să găsească pe site? Lipsesc informații care ar putea fi utile pentru site?, etc. Adunând toate aceste detalii îți vei înțelege mai bine audiența și vei ști cum să-ți creezi conținutul.

snapchat_850

Creează conținut valoros

Cheia succesului pentru un website este de a oferi vizitatorilor cea mai bună posibil experiență, prin conținut original și de calitate. În cazul în care vor descoperi conținut unic, util, valoros, ei pot reveni oricând pe website, sau pot pune link-uri pe propriile site-uri către conținutul tău, ceea ce conduce de-a lungul timpului la un număr mai mare de vizitatori.

Un website valoros presupune conținut:

  • Util și informativ: Dacă lansezi spre exemplu un site pentru restaurant poți include locația, orele de funcționare, detaliile de contact, meniul, evenimentele viitoare;
  • Mai valoros și mai util decât pe alte site-uri: Dacă scrii spre exemplu un articol despre pisici atunci scrie-l astfel încât să fie mai bun decât orice alt articol scris vreodată despre pisici;
  • Credibil: Scoate în evidență credibilitatea website-ului făcând trimiteri la studii de cercetare, prin referințe biografice, comentarii, link-uri, mărturii, etc. Câteva păreri ale clienților reali pot ajuta la creșterea credibilității site-ului;
  • De înaltă calitate: Conținutul site-ului trebuie să fie unic, specific și de înaltă calitate. Trebuie să ții minte un singur lucru: creează conținut pentru a oferi o experință cât mai bună vizitatorilor și nu pentru „a da bine la motoarele de căutare”.
  • Practic: Dă culoare și viață conținutului prin adăugarea de imagini și/sau clipuri video. Asigură-te că site-ul nu are erori care pot distrage atenția vizitatorilor. Captivează-le atenția prin actualizări regulate, secțiuni de comentarii / recenzii, widget-uri social media.

Trebuie să fii atent la aspectele care ar putea induce neincredere asupra site-ului cum ar fi:

  • Erori, cum ar fi link-uri nefuncționale sau informații greșite
  • Greșeli gramaticale sau de ortografie
  • Un număr foarte mare de anunțuri
  • Spam-uri în secțiunea de comentarii

Organizarea structurii website-ului

Site-ul trebuie organizat astfel încât utilizatorii să navigheze și să găsească rapid și usor orice conținut pe care-l caută iar motoarele de căutare, prin intermediul crawler-elor, să acceseze și să înțeleagă conținutul.

Meniul de navigare – structură clară și logică

O bara de navigare bună va avea o structură clară, logică și intuitivă și va facilita accesul cât mai ușor al vizitatorilor în orice punct al site-ului. Poate fi amplasată în partea de sus sau laterală a fiecărei pagini.

Folosește URL-uri informative

De foarte multe ori URL-ul unei pagini (practic adresa web a paginii) poate ajuta vizitatorul în a determina dacă pagina are sau nu conținut relevant pentru el.
Spre exemplu:
1) URL-ul „http://www.siteulmeu.ro/articol452.htm” nu oferă nici un detaliu despre conținutul paginii 2) URL-ul „http://www.siteulmeu.ro/articole/cum-hranesc-pisicile.htm” îți va sugera că pagina în cauză este un articol care conține informații despre hrănirea pisicilor.

Cum funcționează sistemul de indexare și căutare Google

După realizarea website-ului vei dori ca acesta sa fie găsit de potențialii vizitatori în rezultatele căutarii Google.

Dacă te întrebi cum procedează Google pentru a afișa rezultatul căutărilor îți recomandăm să urmăresti filmulețul de mai jos.

Ce înseamnă RETINA DISPLAY

home-image-1

Sunt sigur ca ați auzit de multe ori sintagma ‘RETINA DISPLAY’ atunci când vine vorba de tablete, telefoane sau laptopuri. Fiindcă numele acestei tehnologii nu este foarte sugestiv haideți să încercăm să vedem pe scurt ce înseamnă RETINA DISPLAY și cu ce ne ajută.

RETINA DISPLAY este numele dat de către Apple tehnologiei pe care o folosesc ecranele lor începând cu modelul iPhone 4. Așadar, începând cu iPhone 4 și cu iPad 3 în rîndul tabletelor, produsele Apple beneficiază de această tehnologie minune. Conform spuselor Apple, numele de retina display provine de la faptul că atunci când utilizatorul privește ecranul de la o distanță normală, ochiul nu este capabil să observe pixeli individuali care alcătuiesc imaginea afișată. Cu alte cuvinte, imaginea are o rezoluție suficient de mare astfel încât pixelii să fie foarte mici.
ipad-retina-display

Pentru aceia dintre voi care nu știu, un pixel este un punct de lumina. Ecranele LCD sunt formate din mulți pixeli, iar cu cât pixeli afișați sunt mai multi cu atât imaginea este mai clară. Rezoluția rezultă din numărul de pixeli de pe lungimea ecranului înmulțit cu numărul de pixeli de pe lățimea ecranului. Astfel ajungem la rezoluții de cum ar fi 800 x 480, 1024 x 800 și așa mai departe. Uneori, rezoluția mai este exprimată și ca pixels per inch (ppi), caz în care se ține cont și de diagonala ecranului. Spre exemplu, în cazul tabletelor iPad, ppi-ul este 264.

Tehnologia RETINA DISPLAY se folosește de ecrane LCD cu IPS (în plane switching) ceea ce permite unghiuri de vizualizare foarte bune și oferă o calitate a imaginii foarte bună. De fapt, RETINA DISPLAY ține mai mult de rezoluția afișată pe ecran decât de tipul ecranului folosit. LCD-uri IPS am mai văzut și pe tablete mai ieftine decât iPad, însă cu rezoluți mult mai mici, ceea ce se resimte în calitatea imaginii afișate de tabletă.

Spre exemplu, un iPad 4 are o rezoluție de 2048 x 1536 pe un ecran LCD IPS, pe când alte modele ce folosesc tot LCD IPS au rezoluții de 1366 x 768 sau mai mici.

Sper că v-au fost de folos infomațiile de mai sus, RETINA DISPLAY o asimilăm și noi în realizarea de website-uri.

Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.