Avantajele marketing-ului externalizat

Marketing-ul externalizat sau outsource marketing, în limba engleză, este una dintre cele mai bune variante pentru companiile mici și mijlocii care nu dețin un departament de marketing. Înființarea unuia, dotarea lui cu tehnologiile necesare, angajarea unei echipe și instructajul acesteia sunt doar câteva dintre necesitățile cu care se confruntă o companie care dorește să aibă propriul departament de marketing. Această decizie s-a dovedit a fi neprofitabile în numeroase rânduri, motiv pentru care s-a trecut la externalizarea acestor servicii. Marketing-ul externalizat înseamnă angajarea unei echipe de marketing care nu necesită îmbunătățiri, pentru realizarea proiectelor, a task-urilor zilnice și a activităților de promovare. Astfel de echipe se dovedesc a fi mult mai puțin costisitoare decât înființarea propriului departament. Mai mult decât atât, acestea au la dispoziție cele mai noi informații din domeniu, actualizate și personalizate pentru fiecare arie de activitate în parte.

Marketing-ul externalizat se practică și în țara noastră în mod constant, chiar și de companii cu rang înalt. Reducerea cheltuielilor este importantă indiferent de situația economică, iar aceasta reprezintă o soluție profitabilă pentru majoritatea întreprinderilor. Această colaborare se realizează pe baza unui contract în care sunt specificate activitățile care urmează să fie efectuate. Principalele avantaje aduse de o firmă de marketing externă sunt promptitudinea, personalul creativ, reducerea cheltuielilor, găsirea noilor metode de promovare potrivite afacerii într-un timp foarte scurt, obținerea unor rezultate rapide, etc.

Astfel de companii care oferă servicii de marketing externalizat sunt în general parteneri de încredere care caută colaborări pe termen lung, riscul asumat în acest domeniu este infim. Cel mai frecvent întâlnite activități pe care le realizează o echipă de marketing sunt:

  • Activități de promovare (outdoor, print, online, etc.)
  • Strategii de pătrundere a pieței
  • Gestionarea profilelor din Social Media
  • Exploatarea oportunităților de atragere a publicului
  • Optimizarea SEO în mediul online
  • Organizarea unui sistem de vânzări
  • Promovarea vânzărilor
  • Gestiunea stocurilor (opțional)
  • Urmărirea rezultatelor
  • Analiza rezultatelor
  • Detectarea celor mai noi metode de promovare și menținere pe piață
  • Efectuarea unor cercetări de marketing
  • Stabilirea unor canale permanente de comunicație cu publicul în mod direct și indirect
  • Construirea brand-ului

Există echipe de marketing care oferă servicii complete sau parțiale, precum și cele care efectuează numai activități de marketing online. De aceea, este recomandat ca primele discuții să includă task-urile posibil de realizat, pentru evitarea confuziilor. Externalizarea acestui serviciu asigură companiei fluiditatea de care are nevoie și ajută la evitarea investițiilor inutile. Aceasta poate aduce unei companii un succes neașteptat, în condițiile în care dorințele companiei sunt expuse în mod concret.

În acest moment, accentul se pune pe marketing-ul online care pare să fie mult mai profitabil. Totuși, regulile și necesitățile mediului online se înmulțesc rapid, iar cunoștințele de care o persoană, respectiv o echipă are nevoie, sunt din ce în ce mai numeroase. Echipele specializate din domeniu sunt formate de obicei din persoane pasionate de online, motiv pentru care rezultatele sunt obținute într-un timp scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: