Greșeli comune care dăunează strategiei SEO în e-commerce

Greșeli comune care dăunează strategiei SEO în e-commerce distraction 2 4 15

Optimizarea SEO în e-commerce reprezintă cea mai bună tehnică pentru a obține și a păstra clienți. Cercetările arată că aproximativ jumătate dintre clienții online încep procesul de cumpărare cu ajutorul unui motor de căutare. Optimizarea SEO în e-commerce este esențială pentru a obține un trafic constant și targetat.

În încercarea de a obține caștiguri pe termen scurt, unele magazine online încearcă să păcălească sistemul cu tactici de black SEO. Afacerile e-commerce care folosesc aceste tehnici sfârșesc prin a fi penalizate de Google, oferă o imagine greșită vizitatorilor și ignoră beneficiile pe termen lung oferite de campaniile puternice de optimizare SEO în e-commerce. Însă tacticile de black SEO reprezintă doar una dintre modalitățile prin care îți poți distruge businessul e-commerce, iată încă 18 greșeli comune care dăunează strategiei de optimizare SEO în e-commerce și modalitățile prin care le poți repara.

  1. Lipsa review-urilor pentru produse:

În cazul în care magazinul tău online nu are review-uri pentru produse din partea clienților, s-ar putea să pierzi o cantitate valoroasă a traficului. Cercetările demonstrează faptul că aproximativ ¾ dintre clienții online citesc review-urile de la un anume produs înainte de a-l cumpăra. Review-urile reprezintă o modalitate simplă de a obține conținut nou pentru paginile tale de produs în mod constant. Poți să-ți crești pozițiile în motoarele de căutare pentru cuvintele cheie „review-uri pentru produsul X”, precum și pentru cuvintele cheie long tail din cadrul review-urilor.

Rezolvarea

Încearcă să adaugi review-uri în paginile tale de produse. Poți să adaugi review-uri din următoarele surse: www.facebook.com sau www.trustpilot.com.

2. Business-ul tău e-commerce are prea multe pagini

Unele magazine online au mult prea multe produse de vânzare. Deoarece fiecare dintre aceste produse are nevoie de o pagină unică, site-ul acumulează foarte multe pagini. În cazul în care ai foarte multe pagini în magazinul tău online, va fi foarte dificil să creezi conținut unic pentru fiecare dintre acestea. Dacă nu ai o strategie clară pentru optimizarea SEO e-commerce, paginile au mari șanse să ofere conținut duplicat.

Rezolvarea

În primul rând, identifică paginile care pot fi dezindexate sau chiar șterse, fără a afecta businessul tău. Fă o listă cu produsele care nu ți-au adus niciun venit și pe care te gândești să le ștergi sau să le dezindexezi. După ce ai îndepărtat paginile nenecesare, corectează și îmbunătățește paginile rămase.

3. Oferirea de conținut duplicat

Majoritatea proprietarilor de magazine online știu că oferirea de conținut duplicat va dăuna pozițiilor în motoarele de căutare.

Cu toate acestea, chiar și în prezent, majoritatea nu știu exact ce este conținutul duplicat și cum să abordeze această problemă.

Sfaturile oferite de Google în privința conținutului duplicat oferă o viziune clasă asupra celor mai bune practici pentru a rezolva problemele de conținut duplicat. În plus, lipsa rel canonical în cazul conținutului identic este o greșeala frecventă și o cauză ce generază conținutul duplicat.

Rezolvarea

În primul rând, testează-ți site-ul folosind tool-uri dedicate, precum www.semrush.com sau www.siteliner.com, apoi ocupă-te de problemele rezultate. Ar trebui să ai grijă în ceea ce privește următoarele aspecte:

  • Pagini goale
  • Sindicalizarea conținutului
  • Folosirea de domenii puternice, cu un conținut specific pentru țara respectivă
  • Folosirea redirect-ului 301.

4. Generarea de conținut slab

Conținutul slab se referă la posturile sau paginile care nu oferă informație de valoare pentru cititori. Cu toate că, în prezent, Google poate detecta conținutul slab mult mai rapid decât înainte, acesta reprezintă în continuare o problemă critică în domeniul SEO. Conform Google, conținutul slab este caracterizat de:

  • Conținut preluat din alte surse (guest-post-uri de calitate slabă sau conținut fragmentat)
  • Pagini afiliate slabe
  • Pagini doorway
  • Conținut generat automat

Adăugarea de conținut slab în site îți poate dăuna strategiei de optimizare SEO e-commerce, deoarece poți fi penalizat sau poți primi o înștiințare a Google Manual Action, care îți va afecta pozițiile în motorul de căutare.

Rezolvarea

Oferă informații relevante și formulează-l astfel încât Google să îl poată identifica ușor ca fiind o sursă credibilă de informație. Acest lucru include crearea de linkuri interne către și de la resurse de încredere, precum și linkuri externe către site-uri cu credibilitate. Pentru a simplifica lucrurile, începe cu o listă de întrebări și asigurâ-te că informația din conținutul tău răspunde la respectivele întrebări.

5. Viteza de încărcare a paginilor site-ului este redusă

Google a declarat public faptul că folosește viteza de încărcare a paginilor site-ului ca parte integrantă din algoritmul său. Viteza de încărcare nu este esențială numai pentru optimizarea SEO e-commerce, deoarece aceasta îți afectează în mod direct profitul. Un site e-commerce se poate încărca mai greu din cauza platformelor de e-commerce aglomerate, a imaginilor de dimensiuni mari sau a hosting-ului și serverelor cu viteză redusă.

Rezolvarea

  • Folosește o rețea de redare de conținut sau CDN (Content Delivery Network). Utilizarea CDN reprezintă o soluție rapidă și ieftină pentru a crește viteaza de încărcare a site-ului. De asemenea, CDN te protejează împotriva atacurilor și hacker-ilor
  • Optimizează dimensiunile imaginilor cu ajutorul redimensionării
  • Îmbunătățește-ți hosting-ul
  • Dacă nu ești sigur în privința problemelor site-ului tău, poți verifica acest lucru cu ajutorul Page Site Insights sau www.gtmetrix.com.

6. Ignori statisticile din Google Analytics.

Ignorarea statisticilor din Google Analytics este considerată o greșeală capitală de SEO, deoarece acesta reprezintă o resursă importantă în optimizarea SEO e-commerce. Google Analytics îți permite să măsori succesul înregistrat de site-ul tău cu ajutorul rezultatelor în timp real pentru campanii individuale și compara statisticile rezultate anterior.

Rezolvarea

Setează-ți contul de Google Analytics și familiarizează-te cu rapoartele SEO oferite de Google, pentru a putea stabili ce tactici de optimizare SEO e-commerce sunt potrivite pentru site-ul tău. În plus, Google Analytics este gratis, de ce să nu te folosești de el?

7. Lipsa optimizării pentru dispozitive mobile

Statisticile arată faptul că din ce în ce mai multe persoane caută și cumpără produse de pe dispozitive mobile. Un site care nu este responsive reprezintă o experiență îngrozitoare pentru utilizator, iar Google nu va recomanda site-ul tău persoanelor care folosesc dispozitive mobile pentru căutare.

Rezolvarea

  • În primul rând, verifică dacă site-ul tău e-commerce este optimizat pentru dispozitive mobile. Google are un tool special care te ajută să afli acest lucru. Dacă observi că site-ul tău nu optimizat pentru dispozitive mobile, există câteva modalități pentru a face acest lucru, în funcție de situația în care te afli.
  • Dacă site-ul tău este pe o platformă wordpress, caută o temă responsive pentru dispozitivele mobile
  • Lucrează cu un programator pentru a implementa un cod responsive în site.

8. Keyword stuffing și spam-urile

Dacă descrierile produselor, meta tagurile și URL-urile tale conțin o cantitate nenaturală de cuvinte cheie, acest lucru îți poate scădea pozițiile în motoarele de căutare. În plus, acest lucru nu este benefic nici pentru experiența utilizatorului. Chiar dacă ai suficiente cuvinte cheie în pagina care îți vor asigura poziții bune în motoarele de căutare, acest lucru nu-ți va influența clienții în mod pozitiv în procesul de cumpărare.

Rezolvarea

Întotdeauna creează conținut unic și valoros și evită să folosești prea multe cuvinte cheie în paragrafele pe care le scrii. Este recomandat să folosești cuvântul cheie principal o dată în titlu și de 2-3 ori în conținutul textului. Pentru restul textului, poți folosi cuvinte cheie secundare.

9. Crearea de link-uri nenaturale

Crearea de conținut valoros reprezintă o modalitate de a interacționa cu publicul țintă și de a stabili autoritatea site-ului, precum și o cale de a obține link-uri naturale. Cu cât va oferi conținut mai valoros, cu atât site-ul tău va avea șanse mai mari să genereze lead-uri și, eventual, link-uri din partea site-urilor relevante. Din păcate, majoritatea proprietarilor de magazine online încearcă să-și crească reputația online cu ajutorul creării de link-uri nenaturale. Două lucruri pot avea impact negativ asupra optimizării SEO e-commerce: post-urile agresive, care au ca scop obținerea de linkuri, nu construirea autorității, și textul ancoră care folosește cuvinte cheie exact match.

Rezolvarea

Dacă ai un site cu multe link-uri pentru care textul ancoră folosește cuvinte cheie exact match, trebuie să-ți diluezi mix-ul de link-uri. Poți să faci acest lucru prin construirea de URL-uri fără text ancoră, din surse citate sau din profilele din rețele sociale. Și comentariile făcute pe blog sunt o soluție eficientă de a dilua link-urile.

10. Descrieri de produse neclare

Ți s-a întâmplat vreodată să vizitezi un site și, după ce ai citit descrierea unui produs, să te întrebi: „Totuși, ce face acel produs?” Dacă vinzi un produs unic, trebuie să te obișnuiești să răspunzi întrebărilor potențialului client pentru a-l determina să cumpere de la tine. Există în continuare foarte multe site-uri care pierd din vedere acest lucru.

Rezolvarea

Adună informații de la echipa ta de vânzări, referitor la întrebările comune puse de clienți și încorporează răspunsurile la acestea în paginile tale de produse. Nu ai o echipă de vânzări? Atunci folosește-te de exemplul oferit de paginile cu produse similare pentru a-ți face o idee referitoare la informațiile pe care trebuie să le adaugi.

11. Neglijarea publicului țintă în căutarea de cuvinte cheie

Majoritatea proprietarilor de site-uri fac această greșeală. Atunci când ești în căutarea cuvintelor cheie, ai nevoie să le cauți pe cele targetate, care te vor ajuta să înțelegi felul în care gândesc utilizatorii. Caută informații? Sunt gata să cumpere? Sau compară brand-urile? Dacă nu știi care sunt intențiile utilizatorilor, cum le poți oferi informații de bună calitate?

Rezolvarea

Gândește-te la cuvinte cheie luând în calcul întrebările specifice pe care grupul tău țintă le-ar putea introduce la căutare. Aceste cuvinte cheie sunt de obicei long-tail, pentru care competiția este mai mică, și care te vor ajuta să-ți crești pozițiile în motoarele de căutare. Ubersuggest este un tool foarte bun care te poate ajuta să faci acest lucru.

12. Folosești prea multe imagini pe aceeași pagină

Pentru un design atractiv, folosirea imaginilor este necesară, însă acestea trebuie să fie optimizate corespunzător pentru a reduce viteza de încărcare a site-ului și a scădea rata de respingere. Site-urile cu o grafică în exces și imagini de mari dimensiuni au o viteză mai mare de încărcare.

Rezovarea

  • Folosirea eficientă a imaginilor pentru un site e-commerce poate să fie impulsul de care utilizatorul avea nevoie pentru a cumpăra.
  • Pentru a te asigura de acest lucru, observa dacă imaginile tale sunt încărcate în formatul și mărimea potrivită.

13. Folosirea unui numar excesiv de plugin-uri sau prea mult Javascript

Dacă folosești număr excesiv de plugin-uri wordpress sau prea mult Javascript, viteza de încărcare a site-ului tău va avea de suferit. Dacă este folosit incorect, Javascript-ul îți poate scădea pozițiile în motoarele de căutare.

Rezolvarea

Nu folosi plugin-uri sau limbaje de programare de care nu ai nevoie. Dacă vrei neapărat să folosești Javascript, citește JavaScript for Non-Developers pentru a-ți înțelege mai bine opțiunile.

14. Pe site nu este precizată o adresă fizică

Google prefera site-urile care se străduiesc să demonstreze că există și în realitate. Poți să pierzi un procent foarte mare din traficul generat de căutările locale, care includ produsul și orașul la interogare. De asemenea, poți să pierzi din încrederea pe care ți-o conferă menționarea adresei pe site.

Rezolvarea

Dacă ai un magazin fizic, include adresa acestuia în site. Iar în cazul în care nu ai, completează măcar orașul și țara în care operezi. Astfel, consumatorii vor avea mai multă încredere în afacerea ta.

15. Omiterea optimizării URL-urilor

Și aceasta este o greșeală des întâlnită în cazul magazinelor online. Dacă URL-urile nu beneficiază de optimizare SEO, este dificil pentru motoarele de căutare să știe despre ce este vorba în pagina respectivă, precum și pentru utilizatori.

Rezolvarea

Asigură-te că structura URL-urilor este simplă, descriptivă și că include principalul cuvânt cheie.

16. O structură a link-urilor deficitară

O structură a link-urilor deficitară are un impact negativ pentru optimizarea SEO e-commerce. Aceasta crește rata de respingere și îngreunează crawler-ele motoarelor de căutare în procesul de căutare a tuturor paginilor din site. Ambii factori au un impact negativ asupra pozițiilor tale în motoarele de căutare.

Rezolvarea

Asigură-te că ai o structură solidă pentru magazinul tău online, și crează link-uri interne către alte pagini sau produse, atunci când este posibil. Dacă ai construit singur site-ul, adaugă un link intern sau o navigare în plus, acolo unde crezi ca este necesar.

17. Blocarea procesului de indexare atunci când aceasta este în derulare

Această greșeala simplă se întâmplă frecvent. În totdeauna verifică site-ul, pentru a te asigura că nu este setat pe noindex sau nofollow.

Rezolvarea

După ce ți-ai lansat site-ul, deschide fișierul robots.txt și asigură-te că nu au fost eliminate tag-uri noindex sau nofollow în procesul de implementare.

18. Omiți să-ți actualizezi site-ul în mod frecvent

Nimeni nu apreciază un site plictisitor sau unul care nu a mai fost actualizat de 10 ani. Când un utilizator ajunge pe un site neactualizat, își formează o părere greșită despre companie și vor crede că aceasta este demodată.

Rezolvarea

Actualizează-ți site-ul în mod frecvent pentru a fi la zi cu schimbările din domeniu. Ia în calcul și actualizarea temei și conținutului. Folosește un test A/B precum cel de Experimente din Google Analytics pentru a testa schimbările realizate și a crește numărul de conversii.

E-commerce este un domeniu care evoluează rapid, iar dacă îți dorești să câștigi mai mult și să obții poziții superioare în motoarele de căutare, aceste 18 sfaturi de optimizare SEO e-commerce sunt un început bun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: