Cum să faci un research de cuvinte cheie în 2016

Identificarea corectă a cuvintelor cheie este piatra de temelie a unei strategii de optimizare SEO, al cărui scop final nu este numai creșterea traficului organic obținut din motoarele de căutare, ci și a ratei de conversie. Cuvintele cheie decid cine ajunge pe site-ul tău și de ce anume. Cu cât sunt mai relevante, au un volum mare de căutări și dificultăți scăzute, cu atât sunt mai mari șansele de a obține trafic targetat, care să te ajute să-ți crești afacerea online.

Însă research-ul de cuvinte cheie din 2016 nu mai este același de anul trecut (nici nu mai vorbim de cel de acum 2-3 ani!) și acest lucru se întâmplă deoarece și motoarele de căutare fac regulat update-uri de algoritm, care schimbă regulile jocului. Întreaga evoluție a lumii digitale afectează în mod constant procesul de optimizare SEO și implicit research-ul de cuvinte cheie în 2016, iar dacă vrei să ții pasul cu ceilalți sau chiar să ajungi înaintea competitorilor trebuie să ții cont de o serie de criterii, dictate atât de motoarelor de căutare, cât și de publicul țintă.

  1. Gândește-te cum caută publicul tău țintă

Înainte să te apuci să folosești un tool de identificare a cuvintelor cheie, gândește-te ce ar putea potențialii tăi clienți să caute pentru a-ți găsi site-ul. Ia în considerare vârsta și demografia lor și faptul că felul în care aceștia scriu este diferit față de felul în care vorbesc. În plus, trebuie să ții cont și de dispozitivul de pe care accesează cel mai des site-ul tău: desktop sau mobil. Pentru a identifica cuvinte cheie relevante gândește-te la produsele sau serviciile pe care le vinzi, la felul în care sunt descrise de utilizatori și la categoriile în care se încadrează. Folosește sinonime și articole relevante de pe Wikipedia, o sursă foarte bogată de conținut succint și bine scris, care te poate ajuta să identifici termenii pe care îi folosesc oamenii interesați de acel subiect.

  1. Caută subiecte relevante, în loc de cuvinte sau expresii cheie

Google a făcut progrese serioase în ceea ce privește capacitatea lui de a înțelege și de a analiza conținutul. El nu mai indexează un conținut sec și nu mai poate fi manipulat cu ajutorul unei multitudini de cuvinte cheie. Acum, acest motor de căutare poate înțelege calitatea și scopul unui text. Așa că este foarte important pentru cei care dețin afaceri online să producă conținut relevant, de calitate, care să fie considerat util și interesant de către utilizatori, și nu doar un text de minim 250 de cuvinte de dragul cuvintelor cheie. Dacă ai un conținut slab, chiar dacă reușești să te poziționezi în prima pagină din Google, bounce rate-ul mare te va trage în jos.

  1. Folosește Social Media să găsești subiecte populare și virale

Nu te limita la software pentru a face research de cuvinte cheie în 2016 deoarece există mult mai multe subiecte și idei pe care diverse instrumente nu le pot releva. Platformele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, Reddit, Pinterest, Google+, forumurile de nișă sau site-urile de întrebări și răspunsuri sunt locuri grozave pentru a găsi subiecte care pot atrage trafic bogat pentru site-ul tău. Ideea de bază este simplă: găsește conținut care a devenit viral și reutilizează subiectul principal.

  1. Monitorizează Google Trends

Google Trends îți poate da idei de cuvinte cheie care se pot contura în viitorul apropiat. Planificarea în avans a conținutului care se bazează pe aceste cuvinte cheie poate fi o strategie foarte bună, căci te poate ajuta să te poziționezi în fața competiției. Și rețelele sociale te pot ajuta să descoperi subiecte noi și atrăgătoare, despre care vorbește toată lumea. Tot ce trebuie să faci este să fii vigilent și să acționezi cu promptitudine.

  1. Cercetează cuvintele cheie ale competiției

Dacă competitorii tăi principalii se situează mai bine în rezultatele motoarelor de căutare, identificarea cuvintelor cheie folosite de aceștia te poate ajuta foarte mult, mai ales dacă ai o strategie mai bună de creare a backlink-urilor. Pentru a face acest lucru nu trebuie decât să introduci URL-ul fiecărui site concurent în Google Keyword Planner. Nu vei identifica exact cuvintele cheie care aduce trafic competiției, dar măcar îți vei face o idee. Dacă dorești totuși să știi exact care sunt acestea, poți folosi un tool cu plată ca Semrush.

  1. Identifică subiecte populare pe blogurile competitorilor

Aceasta este o modalitate foarte simplă și rapidă de a obține idei de subiecte pentru un conținut care îți poate genera mult trafic targetat. Pur și simplu caută categoria de posturi populare pe blogurile concurenților. Acestea sunt cele care atrag foarte mulți potențiali clienți, așa că sunt o sursă foarte bună de inspirație pentru un research de cuvinte cheie în 2016. Însă nu pierde din vedere că trebuie să produci un conținut superior acestora și să creezi și niște backlink-uri puternice pentru a devansa competiția. Altfel, concentrează-te pe niște cuvinte cheie cu o competiție mai mică, stabilește-ți o autoritate în domeniu și de-abia apoi folosește-te de această tehnică.

  1. Caută și targetează cuvinte cheie care denotă intenția

Pentru a face cum trebuie un research de cuvinte cheie în 2016, e bine să identifici termeni de căutare destul de descriptivi pentru a exprima intenția utilizatorului și să creezi conținut corespunzător. Google este capabil să interpreteze mesajul din spatele lor și să rafineze rezultatele în funcție de aceștia. În plus, astfel de termeni sugerează o puternică dorință de acțiune, ceea ce ajută la creșterea ratei de conversie.

  1. Concentrează-te pe cuvinte cheie long-tail

Acestea sunt cuvinte cheie care conțin 3-4 sau chiar mai multe cuvinte și care exprimă dorințe foarte specifice, prin urmare au un grad foarte mare de relevanță. În plus, acestea au parte de o competiție mică, așa că este mult mai ușor să te ridici în SERPs dacă le folosești.

  1. Analizează volumul de căutări pentru fiecare cuvânt cheie

După ce ai identificat numeroase cuvinte cheie, care ție ți se par relevante pentru site-ul tău, trebuie să apelezi la un software pentru a le tria în funcție de volumul de căutări. Nu are rost să creezi conținut pentru cele pe care aproape nimeni nu le vizează, așa că trebuie să renunți la ele. Pe de altă parte, nu poți să le alegi doar pe cele cu volum mare de căutare deoarece acestea presupun o competiție foarte mare, iar dacă ești nou pe piață vei avea nevoie de foarte multă muncă și timp să urci în SERPs pe acești termeni. Nu este ușor să faci un research de cuvinte cheie în 2016, însă dacă vei ține cont de sfaturile mele te vei descurca foarte bine.

  1. Identifică cuvintele cheie cu ajutorul cărora ești găsit

Pe măsură ce creezi conținut pe site, Google începe să îl poziționeze în rezultatele lui, pe o varietate de cuvinte cheie, inclusiv pe cele pe care nu le targetezi. Pentru a le afla, folosește Google Search Console. Ele constituie o nouă sursă de inspirație pentru a obține trafic, așa că nu le omite și folosește-le pentru a genera și mai multă expunere online.

  1. Fă research de cuvinte cheie în mod regulat

Research-ul de cuvinte cheie nu se termină niciodată. La fel ca și optimizarea SEO, este un proces continuu deoarece trebuie să-ți îmbogățești și să-ți diversifici mereu cuvintele cheie de bază, în funcție de evoluția afacerii, a industriei în care activezi, a publicului țintă și a update-urile de algoritm ale lui Google. Fii mereu cu ochii pe site-urile care au legătură cu domeniul tău, pe site-urile și blogurile competitorilor, pe portalurile de știri și pe oricare alte site-uri care te-ar putea ajuta să descoperi noi subiecte pentru conținutul pe care îl creezi.

Să faci un research de cuvinte cheie în 2016 necesită timp, indiferent de profilul afacerii pe care o conduci. Fiecare piață are un model diferit de interogări de căutare și identificarea acestor modele de bază permite specialiștilor de marketing online să înțeleagă mai bine piața. Cu ajutorul unui research de cuvinte cheie corespunzător, adaptat timpurilor, poți produce mereu conținut de calitate și să obții expunere mai bună în rezultatele motoarelor de căutare.

Dacă ai vre-o întrebare, poți să îmi lași jos în comentariu. Mulțumesc că ai citit aceasă postare, sper că ți-a fost utilă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.