Tehnologia și cunoștințele din spatele promovării online se înmulțesc, se îmbogățesc și devin din ce în ce mai complexe. Un exemplu concludent este recenta actualizare a algoritmului Google Panda 4.2, care are scopul de a elimina vechile tehnici prin care orice pagină web putea primi un indicator de ranking, și de a clasifica website-urile în funcție de calitatea conținutului lor. Ei bine, întâlnim multe modificări ca și aceasta în rutina zilnică a unei agenții de marketing online. De aceea, consider că este mai mult decât normal ca deținătorii paginilor web să se simtă copleșiți în momentul în care vor să pună în aplicare tehnici de optimizare SEO.
Am nevoie cu adevarat de tehnici de optimizare site?
Răspunsul este: categoric da. Indiferent de potențialul pe care crezi că îl are website-ul, blog-ul, forumul sau pagina ta de prezentare, competiția este atât de mare în mediul online, încât vei fi uimit să vezi că serviciile tale de calitate sunt invizibile, comparativ cu ale acelora care investesc în servicii SEO.
Atunci când îți propui să reușești să atragi un public numeros în mediul online, trebuie să ai în vedere o mulțime de elemente fără de care poziția ta în motoarele de căutare nu se va îmbunătăți. Câteva dintre acestea sunt design-ul user-friendly, structura logică și ușor de navigat a site-ului, conținutul original, conținutul constant, introducerea elementelor vizuale, optimizarea întregului website pentru motoarele de căutare, optimizarea SEO în afara paginii, promovarea prin diferite canale externe, menținerea calității website-ului și multe altele. Aceste acțiuni nu doar se înmulțesc în fiecare an, dar trebuie să fie efectuate în mod constant, pe toată durata existenței unei afaceri online. De aceea, răspunsul la întrebare nu poate fi altul decat „da”.
Ce poate să îmi ofere o agenție de marketing online și ce trebuie să cer?
Agenția online poate să îți ofere servicii de optimizare de la A-Z, dar și de creare de conținut original, web marketing și web development. Studiile efectuate până în prezent arată că agențiile de marketing online oferă în procent de 94% servicii de SEO, în procent de 83% servicii SEM (search engine marketing), în procent de 79% servicii de SMM (social media marketing), în procent de 75% servicii de creare de conținut (content writing, content management) și în procent de 70% servicii de web development. Acest studiu a fost realizat în anul 2014 cu ajutorul a 3600 de participanți. Așadar, observ că o astfel de agenție îți poate oferi tot ce ai nevoie pentru a plasa afacerea ta online în topul căutărilor.
La capitolul „ce să ceri” de la o agenție de marketing online, discuția devine mai complicată pentru că fiecare afacere are un alt domeniu de activitate, care poate necesită acțiuni de promovare diferite. Analiza SEO este cea care permite unui agent să determine nevoile pe care le are pagina ta web. Cu toate acestea, perioada de timp în care vei avea nevoie de servicii de promovare online nu este niciodată fixă. Competiția, cerințele mediului online, sezonul, factorii socio-politici și financiari, bugetul tău și nișa din care face parte afacerea ta, sunt cu toții factori care pot influența durata necesară promovării.
În concluzie, oricine poate ghici viitorul. Un website care nu este promovat nu are șanse să se ridice în mediul online, din cauza concurenței acerbe.
Salut!!! Sunt un blogger din anul 2004, fecioară, iubitor de grafică, Senior WebMaster și CEO la BursaSite.ro, Senior Graphic Designer, Senior Web Designer, Senior Web Commerce. Sunt un tip plin de viață și inovator în creativitate.