Strategia de link building joacă un rol extrem de important în optimizarea unui site pentru motoarele de căutare, cu atât mai mult cu cât Google a creat algoritmi speciali care identifică și elimină link-urile „rele”. Dacă pe site-ul tău sunt mai multe astfel de link-uri, te poți alege cu o penalizare de la Google care presupune scăderea poziției în rezultatele motorului de căutare sau chiar eliminarea în totalitate a site-ului din index. Mulți specialiști web își pun întrebarea cum identifici un link care afectează procesul de optimizare pentru motoarele de căutare și cum poți fi sigur că un link pe care l-ai construit nu se încadrează în categoria „Black Hat Seo”? Răspunsul este simplu: atunci când cunoști caracteristicile unui link de calitate, îți va fi mult mai ușor să identifici dacă link-ul pe care l-ai creat te va ajuta sau îți va afecta procesul SEO. Acestea fiind spuse, care sunt elementele prin care descoperim un link „rău”?
Link-ul tău apare pe un site care nu este de încredere
Cu cât afacerea ta este asociată cu alte companii de succes, cu atât autoritatea ta în domeniu și încrederea clienților crește. Dacă link-urile tale apar pe site-uri cu o reputație proastă, acest lucru va atrage atenția celui mai mare motor de căutare, Google, ceea ce te poate costa penalizarea site-ului. Cu toate acestea, nu trebuie însă să te sperii dacă din când în când link-ul tău apare pe unele site-uri care nu sunt tocmai de cea mai bună calitate.
Prea multe link-uri de pe același domeniu
În ceea ce privește link-urile, cantitatea acestora este importantă, însă nu la fel de importantă precum calitatea acestora. În momentul în care pe un site apar foarte multe link-uri către site-ul tău, atunci google își va pune un semn de întrebare. În loc să îți concentrezi atenția să primești cât mai multe link-uri de la aceleași surse, încearcă să obții cât mai multe link-uri de pe site-uri diferite.
Schimb de link-uri
Google apreciază tehnicile SEO care par naturale, chiar dacă în spatele lor există o strategie foarte bine pusă la punct. Chiar dacă schimbul de link-uri cu o persoană care deține un site similar cu al tău pare o idee bună, acest lucru îți poate afecta afacerea pe termen lung.
Un link care nu este inclus în context
Un link care nu este inclus într-un text reprezintă un semnal de alarmă pentru Google. De asemenea, evită să postezi comentarii formate doar din link pe forumuri, bloguri sau rețelele de socializare.
Salut!!! Sunt un blogger din anul 2004, fecioară, iubitor de grafică, Senior WebMaster și CEO la BursaSite.ro, Senior Graphic Designer, Senior Web Designer, Senior Web Commerce. Sunt un tip plin de viață și inovator în creativitate.