Cum să actualizezi în siguranță design-ul site-ului

Fiecare site are nevoie la un moment dat de o actualizare în ceea ce privește design-ul, însă acest proces îi neliniștește pe mulți antreprenori. Într-adevăr, nu sunt puține cazurile în care o astfel de actualizare a adus îmbunătățiri din punct de vedere al design-ului, însă a afectat prezența în motoarele de căutare, viteza de încărcare a paginilor sau alte elemente esențiale ale unui site de succes. Însă, dacă pornești de la o analiză completa a site-ului inițial și te concentrezi pe actualizarea acestuia astfel încât să nu fie afectată nici afacerea ta, dar nici clienții, rezultatele pozitive nu vor întârzia să apară (vei crește rata de conversie, vei îmbunătăți experiența de navigare a utilizatorilor etc.). Dacă nu ai actualizat de mult timp site-ul afacerii tale, din punct de vedere al design-ului, acum este timpul să o faci. Iată care sunt cei mai importanți pași pe care trebuie să îi urmezi pentru a te asigura că site-ul afacerii tale este în siguranță.

Stabilește obiective clare
Care sunt motivele care stau la baza actualizării site-ului? Aceasta este întrebarea la care trebuie să găsești răspuns pentru a putea stabili o listă completă a obiectivelor. Elaborează obiective SMART (specific, măsurabil, accesibil, relevant și încadrat în timp) pentru viitorul tău site. Pentru a înțelege exact care este forma unui obiectiv smart, ți-am pregătit un exemplu: să cresc numărul vizitatorilor pe site cu 500 pe săptămână în următoarele 3 luni pentru a putea genera 50 de comenzi noi în fiecare lună.” Așadar, un obiectiv smart vizează rezultate concrete și nu rezultate în general.

Analizează site-urile concurenței
O analiză complexă a site-urilor concurenței te va ajuta să înțelegi unde te poziționezi în raport cu acestea. Instrumentele online care măsoară performanța unui site îți sunt de folos pentru a determina care sunt punctele tari și punctele slabe ale site-ului tău. Creează o listă cu lucrurile care îți plac și cele care nu îți plac la competitorii tăi. Pornind de la această listă, îți va fi mult mai ușor să dezvolți un site complex și eficient. Ai grijă însă să îți pui amprenta personală asupra elementelor pe care le modifici.

Optimizează site-ul pentru motoarele de căutare (SEO)
În procesul de actualizare a design-ului site-ului, majoritatea antreprenorilor pierd din vedere impactul pe care îl poate avea această schimbare asupra optimizării pentru motoarele de căutare. Fără o identificare corecta a cuvintelor cheie, fără optimizarea titlurilor, a URL-urilor și a conținutului în jurul acestora, utilizatorii nu vor ajunge pe site, ceea ce înseamnă că nu vei înregistra vânzări. De asemenea, structura site-ului și viteza de încărcare a fiecărei pagini sunt elemente esențiale în procesul de SEO.

Integrează rețelele de socializare
Social media este o componentă esențială pentru orice afacere online sau offline. Prin actualizarea constantă a profile-lor din social media, cu imagini profesionale și informații interesante vei atrage un număr mare de clienți pe site. De asemenea, oferă-le utilizatorilor posibilitatea de a distribui conținut, de a lăsa comentarii sau de a aprecia o postare direct din interiorul site-ului. Nu este suficient însă doar să incluzi aceste butoane în cadrul paginilor de pe site, ci îndeamnă-i pe vizitatori să acționeze așa cum tu îți dorești (ex. urmărește-ne pe LinkedIn, Conectează-te cu Facebook, distribuie pe Twitter etc.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: