Salut!!! Sunt un blogger din anul 2004, fecioară, iubitor de grafică, Senior WebMaster și CEO la BursaSite.ro, Senior Graphic Designer, Senior Web Designer, Senior Web Commerce. Sunt un tip plin de viață și inovator în creativitate.
Design grafic,Utile
Cele mai importante caracteristici ale unui buton call-to-action
Detaliile fac diferența. Acest lucru este valabil în orice domeniu, de la modă până la afaceri. Atunci când construiesc un nou site, o campanie de email marketing sau o strategie în social media, majoritatea antreprenorilor se concentrează pe planificarea și dezvoltarea acestuia, însă pierd din vedere elemente esențiale care fac diferența între o companie și alta. Aici se încadrează perfect și butoanele call-to-action. Oricine știe cât de importante sunt acestea pentru a-i determina pe clienți și potențialii clienți să se înscrie la newsletter, să descarce cel mai nou e-book sau să cumpere produsele tale aflate la promoție, însă adesea uităm faptul că acestea necesită eforturi suplimentare pentru a ne ajuta să ne îndeplinim scopurile. Ținând cont de aceste lucruri, haideți să descoperim împreună care sunt cele mai importante caracteristici ale unui buton call-to-action eficient.
1. Scurt și clar
Un buton call-to-action trebuie să fie scurt și clar, astfel încât utilizatorul să știe imediat ce are de făcut. Specialiștii recomandă ca un call-to-action să nu conțină mai mult de 5 cuvinte, dintre care unul trebuie neapărat sa fie un verb. Cele mai comune texte sunt: „descarcă aici”, „dă click aici”, „adaugă în coș”, „înregistrează-te”, însă acestea nu sunt personale și nu îi îndeamnă pe vizitatorii site-ului să acționeze urgent.
2. Design modern și unic
Ne-am obișnuit atât de mult cu butoanele call-to-action, încât de multe ori le ignorăm. Încearcă întotdeauna să adaugi elemente grafice interesante, care atrag atenția vizitatorilor.
3. Poziționarea în pagină
Poziția butonului în pagină poate crește considerabil numărul comenzilor înregistrate. Acesta trebuie să fie vizibil deoarece este posibil ca utilizatorul să nu citească întregul conținut de pe pagina web sau întregul e-mail. Poziționează-l astfel încât să fie vizibil, dar să nu îi distragă atenția vizitatorului de la informațiile prezentate.
4. Culoarea butonului
Prin alegerea unei culori nepotrivite, îi poți îndepărta pe clienți în loc să îi atragi să îți cumpere produsele. Bineînțeles, că între culoarea butonului call-to-action și culorile utilizate în design-ul site-ului trebuie să fie o legătura clară. Cea mai simpla soluție este să alegi culori contrastante, însă ai grijă ca acestea să nu fie foarte deschise.
5. Forma butonului call-to-action
La fel ca în cazul culorilor, forma butonului îl influențează pe utilizator și poate fi elementul decisiv care îl determină pe utilizator să dea click pe el sau să părăsească pagina. Elementele dreptunghiulare le inspiră oamenilor stabilitate și echilibru, în timp ce cele circulare le oferă o stare de bine, calmă și prietenoasă.