Ce este SEO (Search Engine Optimization) ?

SEO este o metoda de a îmbunătăți și promova un site cu scopul de a-i mări numărul de vizite primite de la motoarele de căutare. SEO are mai multe aspecte de acoperit, începând cu denumirile și cuvintele de pe paginile siteului până la referințele de pe alte siteuri. Uneori, SEO se poate traduce prin simpla structurare a siteului astfel încât motoarele de căutare să îl înțeleagă.

SEO nu este doar despre a construi siteuri pe care motoarele de căutare să le favorizeze, ci despre a face siteul tău mai prietenos pentru utilizări.

 

De ce siteul meu are nevoie de SEO ?

Majoritatea traficului de pe web este condus spre siteuri de către motoarele de căutare, ca Google, Bing si Yahoo!.  Deși mediul social online și alte tipuri de navigări pot genera trafic către siteul tău, motoarele de căutare sunt sursa preferata a utilizatorilor de navigare. Această regulă se aplica indiferent dacă siteul tău este unul care oferă articole, servicii, produse, informații sau orice altceva.

Motoarele de căutare au avantajul de a-ți aduce pe site utilizatori care caută exact ceea ce oferă siteul tău. Motoarele de căutare sunt autostrada care livrează aceste vizite.  Dacă motoarele de căutare nu pot găsi siteul tău sau nu pot adăuga conținutul siteului tău în bazele lor de date, ratezi oportunități incredibile de a aduce trafic pe siteul tău.

Interogările pe motoarele de căutare – sunt cuvinte pe care utilizatorii le scriu în căsuța de căutare; ele au o valoare foarte mare. De-a lungul timpului s-a dovedit că traficul din motoarele de căutare poate să determine succesul unei organizații.Traficul targhetat spre un site poate oferi publicitate, profit, și vizibilitate mai mare decât orice altă metoda de marketing. Investiția în SEO poate avea o rată excepțională de fidelizare, comparativ cu alte metode de marketing și promovare.

 

 De ce motoarele de căutare nu pot găsi siteul meu?

Motoarele de căutare sunt inteligente, dar încă au nevoie de ajutor. Motoarele de căutare principale mereu își îmbunătățesc algoritmii de căutare pentru a reuși să returneze căutări cât mai relevante pentru utilizatori. Cu toate acestea există o limită pentru felul în care motoarele de căutare operează. În vreme ce o politica SEO corectă și eficientă poate să îți aducă mii de vizitatori și popularitate crescută, mișcările greșite îți pot îngropa siteul sau chiar elimina din rezultatele oferite de motoarele de căutare, deci o vizibilitate minima a siteului tău.

Pe lângă acestea,un SEO corect te poate ajuta să crească rangul siteului în căutari, astfel  încât conținutul să fie plasat în locuri mai vizibile pentru utilizatori. Internetul este din ce în ce mai competitiv, iar companiile care fac SEO beneficiază de un avantaj clar în ceea ce privește numărul vizitatorilor și clienților.

 

Citire și Indexare

Imaginează-ți WWWul ca o rețea de stații de autobuz într-o metropolă.

Fiecare stație este un document unic (de obicei o pagina web, dar poate fi și PDF, JPG, sau alte tipuri de fișiere). Un motor de căutare are nevoie de o metodă de citi și trece prin fiecare dintre aceste stații și mai ales să găsescă fiecare stație în parte folosind cea mai bună cale – linkurile.

 

Structura linkurilor a paginilor web are scopul de a uni toate paginile.

Linkurile permit roboțiilor motoarelor de căutare, denumiți ” crawlers”(en.) și „spiders”(en.) , pentru a ajunge la multele miliarde de documente interconectate de pe web.

O dată ce motoarele de căutare găsesc aceste pagini, ei descifrează codul din pagini și stochează anumite părți în baze de date masive pentru a le folosi la o căutare ulterioara. Pentru a reuși să îndeplinească sarcina monumentală de a păstra miliarde de pagini ce sunt accesibile într-o fracțiune de secundă, companiile motoarelor de căutare au construit centre de date în întreaga lume.

Aceste centre imense de stocare dețin mii de mașini ce procesează mari cantități de informație foarte rapid. Atunci când utilizatorii fac o căutare pe oricare dintre motoarele principale de căutare, ei au pretenția la un rezultat instantaneu; chiar și o întârziere de una sau doua secunde pot provoca o nemulțumire utilizatorului, așa că motoarele de căutare muncesc din greu să ofere răspunsuri cât mai rapide.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: