Ce înseamnă un cuvânt cheie bun

Azi vom vorbi despre marketing prin intermediul motoarelor de căutare. Mai exact vom afla cum se găsește un cuvânt cheie bun. Vom discuta despre trei aspecte importante de avut în vedere la alegerea cuvintelor cheie: relevanța, traficul si competiția. În SEM plătești de fiecare dată când cineva dă clic pe anunțul tău, deci trebuie să cheltuiești inteligent.
Hai să ne întoarcem la fotografia de nuntă din Brașov. Ai o astfel de afacere. Tocmai ai terminat de construit site-ul și vrei vizitatori. Descoperi că cuvintele cheie “fotograf nuntă Brașov” te costă în jur de 2 lei per clic. Apropo, cuvintele cheie pot presupune și expresii, nu doar cuvinte individuale. Fără a știi ce valoare aduc aceste cuvinte cheie afacerii tale, nu prea știi dacă faci o investiție bună ori ba. Dacă descoperi că aduc o valoare de 40 de lei, cu siguranță sunt cuvintele cheie potrivite. Pe de altă parte, dacă valorează doar 1 leu, e bine să reconsideri.
Dar cum poți afla ce valoare aduc cuvintele cheie ÎNAINTE de a începe campania? În primă instanță te poți întreba: sunt aceste cuvinte cheie relevante? Descriu ele îndeaproape activitatea mea? Concentrează-te pe cuvintele cheie relevante afacerii tale.
Te poate ghida și traficul pe care îl poate avea un cuvânt cheie. Să luăm de exemplu cuvintele cheie “Fotograf de nuntă din Brașov specializat în nunți în aer liber”. Poate descrie afacerea ta în detaliu, dar e foarte puțin probabil ca cineva să caute exact așa. Bid-ul pe un astfel de cuvânt cheie nu-i cel mai potrivit. Dar “fotograf nuntă Brașov” are destul de mult trafic relevant pentru afacerea ta. Există și instrumente de analiză și estimare a traficului per cuvinte cheie. Dar în cele din urmă trebuie să determini prin încercări succesive care cuvinte sunt cele mai potrivite.
Acum că știi cum că știi cum să alegi un cuvânt cheie după relevanță si trafic, să trecem la ultimul aspect: competiția. Dacă ne uităm la “fotograf nuntă Brașov”, e foarte probabil ca toți fotografii de nuntă din Brașov să liciteze pe acesta. Nu înseamnă că trebuie să-l ignori. Trebuie să cauți cuvinte cheie cu relevanță și trafic mare, dar competiție scăzută. Cum ar fi “fotografie nuntă pe film Brașov ”. Poate fi mai specific afacerii tale.
Când cauți cuvinte cheie pentru a le include în campania SEM, amintește-ți: relevanță, trafic și competiție. Balansarea acestor ingrediente îți va pune campania pe drumul cel bun. Și încă ceva! Monitorizează și ajustează cuvintele cheie în permanență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: