Cele mai frecvente greșeli în proiectarea unui Logo

Unul dintre cele mai simple moduri de a distinge o companie de alta este de a avea un logo unic și memorabil.

Cu toate acestea, proiectarea lui nu este la fel de ușor pe cât pare, mai ales când există capcane în care designerii cad deseori victime. Dacă doriți să creați un logo de succes și profesional, trebuie evitate cele mai comune greșeli.

Vă recomand acești pași:

1. Alegerea fontului

Alegerea fontului poate crea un logo sau îl poate distruge. Atunci când vine vorba de proiectarea unui logo, alegerea fontului este cea mai importantă decizie care poate fi luată de un designer. Un logo trebuie să fie cât mai simplu posibil și să portretizeze în același timp mesajul dorit. Fonturile nepotrivite sunt de cele mai multe ori alese pur și simplu, deoarece această decizie nu este luată suficient în serios.

2. Fonturi limitate

Alegerea unui font corect poate dura până la finalizarea logo-ului și trebuie să nu fie ales în grabă. Un logo funcționează cel mai bine cu un maximum de două fonturi diferite. Limitarea numărului de fonturi, îmbunătățește lizibilitatea unui logo și recunoașterea brandului.

3. Prea complex, prea abstract

Logo-urile vor fi mult mai memorabile dacă permit recunoașterea lor mai rapid. Desenele foarte detaliate, nu arată bine atunci când sunt vizualizate în dimensiuni mai mici. Logo-urile foarte detaliate, atunci când sunt tipărite în dimensiuni foarte mici, cu un design complex  își vor pierde detaliile și vor arăta ca și o greșeală. Un logo ar trebui să fie memorabil și unul dintre cele mai bune moduri de a-l face să fie așa este prin a menține lucrurile simple și unice.

4. Efectele speciale sau culorile

În cazul în care un logo necesită culoare sau efecte speciale pentru a deveni mai puternic, el nu-și va atinge scopul final. Alegerea culorii trebuie să fie ultima decizie, astfel munca în alb și negru este cea mai potrivită.

5. Folosirea imaginilor raster

Un logo trebuie să fie conceput într-un program de grafică vectorială, cum ar fi Adobe Illustrator sau Corel Draw, pentru a vă putea asigura că logo-ul poate fi scalat la orice dimensiune, fără a pierde din calitate și să fie reprodus cu ușurință la alte mijloace media. O imagine raster (compusa din pixeli, cum ar fi cea regăsită în Photoshop) nu poate fi scalată la orice dimensiune, ceea ce înseamnă că la dimensiuni mari logo-ul ar deveni inutil. Utilizați, așadar, un program de grafică vectorială la crearea logo-urilor.

6. Detașarea de monograme

Una dintre cele mai frecvente greșeli ale design-urilor amatori de logo-uri constă în încercarea de a crea o monogramă din inițialele afacerii. Deși, acest lucru este văzut ca o soluție inteligentă la început, este destul de dificil să devii credibil sau să transmiți mesajul companiei folosindu-te doar de inițialele acesteia. Puteți alege această soluție, dacă nu aveți una originală, creativă și memorabilă pentru a reflecta obiectivele afacerii.

7. Utilizarea clișeelor vizuale

Folosirea becurilor pentru idei, bule de vorbire pentru un dialog sunt idei care vin prima data în mintea cuiva. Tocmai din acest motiv, acestea trebuie să fie primele eliminate când se face un brainstorming. Pentru un design unic este nevoie de o idee originală.

8. Copierea, furtul sau designul împrumutat

Este trist că acest lucru trebuie să fie spus, însă este o practică mult prea comună în aceste zile la multe agenții de publicitate. Nu numai că este lipsit de etică și ilegal, dar un logo trebuie să fie unic și original.

9. Implicarea prea mare a clientului

Un client te plătește ca pe un designer profesionist pentru a veni cu un proiect. Deci îți revine responsabilitatea de a-ți orienta clientul spre cea mai bună soluție posibilă. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a-i oferi expertiza și nu de a le permite să conducă proiectul în întregime. Dacă un client îți cere o schimbare, explică-i din ce motive această idee nu este cea mai potrivită și oferă-i o alternativă mai bună. Nu vă impuneți, în schimb, propria personalitate în munca unui client. Trebuie să rămâneți concentrați pe cerințele clientului.

10. Asigurarea prea multor concepte

Legat de punctul de mai sus este furnizarea clientului a prea multor opțiuni. Acest lucru înseamnă că, din nou, clientul va avea multe de spus pe direcția de design a proiectului. Tocmai de aceea unul sau trei concepte care să ilustreze afacerea lor este numărul optim.

Sper că ți-a fost de folos acest articol al meu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: