Cum să creez un website cu conținut valoros

În cele ce urmează vei afla cum trebuie sa procedezi pentru a implementa un site valoros și al cărui conținut să poată fi ușor găsit de motoarele de căutare. Informațiile au la bază resursa Google Webmaster Academy și sunt prezentate pe scurt aici.
Iată un scurt ghid.

AI NEVOIE DE UN WEBSITE?

Există mai multe modalități prin care poți fi prezent în mediul online iar website-ul este una din ele. Înainte de a începe crearea unui website asigură-te că ai înțeles care este diferența dintre prezența online prin intermediul unui site web și celelalte modalități și cunoști care sunt avantajele și costurile asociate fiecărei modalități în parte.

Despre oricare tip de prezență web ar fi vorba acestea:

  • aduc vizitatori noi și existenți
  • interacționează cu vizitatorul / clientul (postare comentarii, poze, etc)
  • permit adăugarea recenziilor
  • pot fi găsite atât de pe desktop cât și de pe dispozitivele mobile
  • necesită întreținere permanentă (actualizare, protecție antispam, răspunsuri la comentarii, etc)

Având propriului website:

  • Deții controlul total asupra informațiilor, domeniului, design-ului, etc
  • Poți avea oricâte pagini dorești
  • Sunt mai dificil de configurat

Optând pentru altă modalitate de prezență online:

  • Sunt gratuite sau au costuri reduse
  • Ai acces rapid la ele și sunt ușor de configurat
  • Oferă control limitat asupra domeniului, design-ului, funcționalității, etc

În funcție de resursele, interesele și nevoile tale va trebui să decizi dacă ești pregătit pentru a avea propriul website. În caz afirmativ te pot interesa secțiunile de mai jos.

Configurarea website-ului

Pentru a avea un website în primul rând va trebui:

  • să-ți alegi un nume de domeniu (Ex: domeniulmeu.ro) pe care să-l înregistrezi la un registrar (Exp: rotld.ro),
  • să-ți achiziționezi un serviciu de găzduire (hosting) la o companie specializată.

Alegerea numelui de domeniu

De fapt numele de domeniu este adresa website-ului tău în spațiul online prin urmare trebuie să alegi un nume:

  • Descriptiv: Gândește-te la numele companiei sau la conținutul pe care-l vei posta pe website. Numele de domeniu este unul dintre primele lucruri pe care le observa un vizitator la un website.
  • Ușor de reținut: Încearcă să alegi un nume de domeniu scurt și ușor de ținut minte. Dacă este lung și complicat va fi greu ca cineva să-l rețina. Gândește-te ca o persoana, aflată într-un autovehicul în mers, aruncă o privire timp de o secundă. asupra unui banner publicitar pe care este inscripționat și numele domeniului tău. Dacă a reușit să-l rețină înseamnă că este un nume de domeniu bun.
  • Adaptabil: Ar fi bine să-ți alegi un nume de domeniu care să fie valabil chiar și în cazul în care conținutul site-ului se va modifica la un moment dat.

Alegerea registrar-ului și a companiei de hosting

În timp ce registrar-ul este organizația care înregistrează numele de domeniu pe care dorești să-l folosești pentru website, furnizorul de hosting este cel care închiriază spațiu pe servere pentru a stoca site-urile web și a le face accesibile pe Internet. Multe companii oferă atât servicii de înregistrare domenii cât și servicii de găzduire, prin urmare poți beneficia de ambele servicii într-un singur loc.

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere la alegerea furnizorului de hosting

  • Uptime: Este un parametru procentul care reflectă timpul în care serviciul de găzduire (serverul web) a fost activ și funcțional. (Ex: Uptime 99%)
  • Bandwidth (lațimea de banda): este un parametru care redă cantitatea de date ce poate fi transferată dinspre website în rețeaua de Internet. Unii furnizori de hosting limitează această lațime de banda iar alții o lasă „nelimitat”.
  • Securitate: Asigurați-vă cu garanții din partea furnizorului de hosting (servicii de găzduire) că depune toate eforturile pentru protecția website-ului în fața vulnerabilităților externe. Este important să cunoașteți dacă vă va oferi sau nu suport în cazul apariției unei probleme de securitate. (site piratat sau infectat malware).
  • Suport clienți: Este foarte important, ca în momentul în care apare o disfuncționalitate (o problemă de funcționare a site-ului), să ofere suport tehnic de calitate, într-un timp rezonabil, pentru soluționarea cât mai repede a problemei.
  • Prețul: Există pe piață foarte multe oferte de găzduire, unele chiar gratuite. Va trebui să iei în calcul cât de mult ești dispus să plătești pentru serviciile de care vei beneficia.

Odată alese numele de domeniu și serviciul de găzduire ești gata pentru crearea website-ului.

Identificarea audienței

Înainte de a crea conținutul ar trebui identificată audiența website-ului, aceasta fiind reprezentată de potențialii vizitatori ai acestuia. Odată determinată audiența poți crea conținut util și relevant pentru aceasta.

Identificarea audientei folosind instrumente Google

Pentru a explora cuvintele și tendințele de căutare ale utilizatorilor Internet-ului ai la indemână instrumente puternice gratuite precum Google Trends sau Planificatorul cuvintelor cheie (din Google Adwords). Poți determina astfel cele mai căutate cuvinte din domeniul în care dorești să încadrezi website-ul iar apoi le poți folosi pentru a scrie conținut relevant destinat publicului tău, ceea ce ar putea avea ca efect creșterea numărului de vizitatori ai site-ului.

Testează conținutul

Odată întocmit planul pentru website-ul tău îți poți întreba prietenii sau familia, ca potențiali vizitatori, ce părere au despre site-ul tău. Pune-le diverse întrebări de genul: Ce ar aștepta să găsească pe site? Lipsesc informații care ar putea fi utile pentru site?, etc. Adunând toate aceste detalii îți vei înțelege mai bine audiența și vei ști cum să-ți creezi conținutul.

snapchat_850

Creează conținut valoros

Cheia succesului pentru un website este de a oferi vizitatorilor cea mai bună posibil experiență, prin conținut original și de calitate. În cazul în care vor descoperi conținut unic, util, valoros, ei pot reveni oricând pe website, sau pot pune link-uri pe propriile site-uri către conținutul tău, ceea ce conduce de-a lungul timpului la un număr mai mare de vizitatori.

Un website valoros presupune conținut:

  • Util și informativ: Dacă lansezi spre exemplu un site pentru restaurant poți include locația, orele de funcționare, detaliile de contact, meniul, evenimentele viitoare;
  • Mai valoros și mai util decât pe alte site-uri: Dacă scrii spre exemplu un articol despre pisici atunci scrie-l astfel încât să fie mai bun decât orice alt articol scris vreodată despre pisici;
  • Credibil: Scoate în evidență credibilitatea website-ului făcând trimiteri la studii de cercetare, prin referințe biografice, comentarii, link-uri, mărturii, etc. Câteva păreri ale clienților reali pot ajuta la creșterea credibilității site-ului;
  • De înaltă calitate: Conținutul site-ului trebuie să fie unic, specific și de înaltă calitate. Trebuie să ții minte un singur lucru: creează conținut pentru a oferi o experință cât mai bună vizitatorilor și nu pentru „a da bine la motoarele de căutare”.
  • Practic: Dă culoare și viață conținutului prin adăugarea de imagini și/sau clipuri video. Asigură-te că site-ul nu are erori care pot distrage atenția vizitatorilor. Captivează-le atenția prin actualizări regulate, secțiuni de comentarii / recenzii, widget-uri social media.

Trebuie să fii atent la aspectele care ar putea induce neincredere asupra site-ului cum ar fi:

  • Erori, cum ar fi link-uri nefuncționale sau informații greșite
  • Greșeli gramaticale sau de ortografie
  • Un număr foarte mare de anunțuri
  • Spam-uri în secțiunea de comentarii

Organizarea structurii website-ului

Site-ul trebuie organizat astfel încât utilizatorii să navigheze și să găsească rapid și usor orice conținut pe care-l caută iar motoarele de căutare, prin intermediul crawler-elor, să acceseze și să înțeleagă conținutul.

Meniul de navigare – structură clară și logică

O bara de navigare bună va avea o structură clară, logică și intuitivă și va facilita accesul cât mai ușor al vizitatorilor în orice punct al site-ului. Poate fi amplasată în partea de sus sau laterală a fiecărei pagini.

Folosește URL-uri informative

De foarte multe ori URL-ul unei pagini (practic adresa web a paginii) poate ajuta vizitatorul în a determina dacă pagina are sau nu conținut relevant pentru el.
Spre exemplu:
1) URL-ul „http://www.siteulmeu.ro/articol452.htm” nu oferă nici un detaliu despre conținutul paginii 2) URL-ul „http://www.siteulmeu.ro/articole/cum-hranesc-pisicile.htm” îți va sugera că pagina în cauză este un articol care conține informații despre hrănirea pisicilor.

Cum funcționează sistemul de indexare și căutare Google

După realizarea website-ului vei dori ca acesta sa fie găsit de potențialii vizitatori în rezultatele căutarii Google.

Dacă te întrebi cum procedează Google pentru a afișa rezultatul căutărilor îți recomandăm să urmăresti filmulețul de mai jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.