Detalierea datelor pentru statistici

Salut! Hai să ne uităm la o tehnică foarte utilă în web analytics numită segmentare. Segmentarea îți grupează datele din analytics în calupuri mici pentru a extrage noi perspective și a-ți îmbunătăți performanța website-ului.
Să revenim la cazul nostru ipotetic cu hotel-ul. Unul dintre obiectivele tale este să-i faci pe oameni să rezerve o cameră, așa-i? Dacă te uiți în analytics poți afla că doar 3% dintre vizitatorii site-ului fac o rezervare.
Pentru a înțelege mai bine fenomenul, te poți folosi de segmentare pentru a împărți vizitatorii în mai multe grupuri. Hai să începem printr-o segmentare în funcție de locația geografică, mai exact țara de origine. Se pare că aceasta influențează puternic rezervarea unei camere în hotel-ul tău. De exemplu, majoritatea vizitatorilor tăi sunt din Marea Britanie și convertesc cu o rată de 6%, dublu față de medie. Când te uiți la cei din SUA, ai ceva trafic, dar conversia e mică, de 1%. Aici e loc de mai bine. Poți începe prin a adăuga conținut pe site special pentru oaspeții tăi americani. O idee ar fi să detaliezi cel mai bun drum de la aeroport la hotel.
Hai acum să mergem mai departe și să segmentăm publicul din Marea Britanie după orașe. Aici Londra și Leeds sunt pe primul loc. Probabilitatea ca vizitatorii din aceste orașe să facă o rezervare este mai mare. Atunci ar fi o idee bună să lansezi câteva campanii de advertising targetate pe acele locații.
Deci, de ce așa mare vâlvă cu această segmentare? Segmentarea îți dă noi perspective pe baza cărora poți acționa imediat.
Hai să mai explorăm posibilitățile. Cum ar fi dacă am segmenta în funcție de modul în care oamenii ajung la tine pe site? Ne va ajuta să vedem care vizitatori sunt mai înclinați spre a face o rezervare. Vei vedea diferențele dintre traficul organic, cel plătit, cel din rețelele sociale și cel din alte canale. Cu aceste informații o să-ți organizezi mai bine resursele când planifici campanii de marketing digital pe canale multiple.
Hai să ne mai jucăm cu o segmentare. De această dată vom împărți vizitatorii în funcție de device-urile pe care le folosesc. Vom vedea care sunt diferențele între desktop-uri, tablete și smartphones. Rata de conversie a vizitatorilor de pe desktopuri și tablete este de 4%. Cei de pe smartphone-uri nu fac niciodată rezervări. Dacă vrei să schimbi situația, trebuie să modifici conținutul și sistemul de rezervare, să le faci cât mai mobile-friendly. Asta poate mări numărul rezervărilor pe care le primești și poate oferi noi perspective.
Așa stau lucrurile în privința segmentării. Poți grupa informațiile în funcție de orice îți trece prin cap. Dar ideea e să segmentezi datele în grupe mici și să cauți noi insight-uri pentru website. Curaj! Segmentează și descoperă noi răspunsuri. Lasă un comentariu dacă dorești mai multe detalii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: