Greșeli în crearea unei campanii de promovare online

Greșeli în crearea unei campanii de promovare online Gre  eli   n crearea unei campanii de promovare online bursasite romania webdesign ramnicu sarat

Prețurile serviciilor / produselor

Aș spune că prețurile sunt elementul principal în atragerea clienților. Degeaba avem un site super și o campanie în care investim sute de lei dacă nu le dăm o motivație să ne aleagă pe noi. Da, știu, calitatea costă! Însă în momentul în care avem prețuri cu 20-30-50% mai mari decât ale concurenței (mai ales în cazul produselor) nu putem da vina nici pe website, nici pe campanie și nici pe client. Să nu uităm că pe website prețurile ar trebui să fie mai mici decât în magazinele fizice. Așa a fost și pe Emag la început însă acum vă asigur că în Media Galaxy / Flanco / Altex / Domo (magazinele fizice) veți găsi produse mai ieftine decât în website-ul Emag. Și logic că eu mă va voi duce să cumpăr produsul din magazinul fizic din 4 motive simple:

  1. E mai ieftin
  2. Pot să văd produsul fizic înainte să îl cumpăr
  3. Uneori pot să îl și testez puțin înainte
  4. Zero timp de așteptare pentru livrarea comenzii

Suportul tehnic

Chiar dacă unii clienți par că știu totul, e bine să fim calmi și să le expunem punctul de vedere al unui specialist pentru că noi suntem specialiștii, nu clientul. Asta nu înseamnă că un client nu poate avea dreptate, doar că e bine să le explicăm calm dacă se înșeală (și unde), dacă informația pe care o au este incompletă sau poate pur și simplu informația nu este de actualitate.

Reclama mincinoasă

Când vedeți o reclamă la o bancă „dobândă de doar 9%!” și mergeți fericiți în bancă pentru a constata că acea dobândă se adresează doar celor 0.01% clienți ai lor, nu vi se pare puțin incorect? Bat la pariu că da! Așa că aș recomanda să evităm asemenea practici.

Exemplu personal:

Am cumpărat de la o companie un pc refurbished și toate bune și frumose. Doar că ei promovează mereu „Refurbished nu e Second Hand” într-un mod atât de urât și neprofesional încât nu o să recomand nici dușmanilor mei: Ei compara cel mai PROST produs SH cu cel mai BUN produs refurbished. Ei bine, ce m-a disperat când am vorbit cu ei și le-am spus că deja mi s-a stricat pc-ul (după câteva luni de folosire, nu foarte intensă) este partea că ei insistă că produsul lor e mai bun decât unul SH. Și haideți să vă spun unde greșesc: eu pot să comand online un pc foarte performant și după 10 zile să îl returnez pentru că nu mi-a plăcut… designul carcasei. Ei bine, acel produs este deja SH și perfect funcțional. Cu ce este mai presus un pc refurbished folosit 3 ani în mod intens decât un produs SH returnat pentru că „nu mi-a plăcut carcasa”!?

Disponibilitatea

În momentul în care facem o campanie de promovare e bine să avem o persoana care să fie disponibilă să răspundă la email-urile, telefoanele sau mesajele clienților cât mai rapid. A răspunde rapid nu înseamnă a răspunde în 5 minute dar nici nu înseamnă să răspundem peste 24/48 de ore. E posibil ca acel client să caute un răspuns rapid și atunci disponibilitatea este crucială în a atrage acel client, mai ales că suntem în secolul vitezei.

Concluzie

Merg pe ideea ca un marketing „sănătos” este un marketing bazat pe obținerea unui client și nu pe vânzarea unui produs / serviciu. Ok, făcând reclama mincinoasă poți câștiga o comandă. Dar dacă acea comandă se transformă într-un review negativ, nu doar că nu ai câștigat un client, ba mai mult, ai pierdut alții din cauza review-ului negativ! Și pot fi multe asemenea review-uri!

Aștept să îmi lași în comentariu și părerea ta, chiar e bine venită!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: