Remarketing pentru comerțul electronic

Salut! Știai că website-ul tău de comerț electronic poate urmări comportamentul cumpărătorilor? Și pe deasupra, poate reacționa cu publicitate dinamică special construită după fiecare comportament? Și știai că poți folosi acest tip de publicitate pentru a readuce cumpărătorii pe siteul tău chiar și după ce au navigat în altă parte? Aceasta este direcționarea repetată a produsului sau remarketing. Acum hai să explorăm în ce constă, cum funcționează și cum îți poți administra campaniile de remarketing.

Aproape cu toții am navigat pe un magazin online, am adăugat cel puțin un produs în coșul de cumpărături, iar apoi, din varii motive, ne-am hotărât să amânăm cumpărarea. Amintește-ți când ai făcut ultima oară treaba asta. Nu cumva ai început să întâlnești reclame pentru produsele necumpărate peste tot pe unde navigai pe net? Da? Ei bine, asta este remarketing.
Modul în care un vizitator se comportă pe siteul unui magazin electronic poate spune multe despre interesele sale. Poate evidenția acel moment când e foarte aproape de a cumpăra ceva. Este o informație extrem de utilă pentru afacerea ta. Îți permite sa creezi publicitate special direcționată către cei care și-au expimat interesul față de anumite produse. Despre asta este direcționarea repetată a produsului sau remarketingul.

Să presupunem că cineva caută online mobilă la comandă. Viziteaza siteul tău si se îndrăgostește de un șifonier pe care îl oferi. Dar la jumătatea procesului de cumpărare face un pas în spate și se decide să exploreze oferte mai bune și prin alte părți. Din fericire tu folosești o soluție pentru remarketing. E o mică secvență de cod plasată pe paginile websiteului tău. Acest cod urmărește ce produse l-au interesat pe vizitator. Procesul nu folosește datele personale ale vizitatorului. Websiteul tău tocmai a urmărit un comportament. Știe că acel vizitator și-a dorit șifonierul, dar nu l-a cumpărat. Informația îți este de mare preț.

Acum intră în joc soluțiile pentru direcționarea repetată a unui produs. Sunt multe instrumente pentru remarketing. Toate îți vor permite colectarea informațiilor despre o anumită audiență. Cu aceste informații poți direcționa anunțuri special croite pentru acea audiență. Să presupunem că vizitatorul nehotărât pleacă de pe siteul tău si se duce pe unul de știri. Începe să citească o știre și ghici ce va vedea în dreapta articolului? Exact! Reclama ta online, cu imaginea acelui șifonier de vis. Poți include chiar un discount de 20%. Poate fi impulsul de care avea nevoie pentru a cumpăra în acel moment.

Vei găsi multe servicii pentru remarketing. Două dintre ele sunt Google AdWords și Criteo. Ambele funcționează într-un mod similar. Totul începe cu acea sevență de cod care urmărește acțiunile vizitatorilor pe site. Această informație este transmisă serviciului tău pentru direcționarea repetată a unui produs. Poți seta singuri regulile și parametrii de funcționare ale acestor instrumente de remarketing. Când un vizitator va îndeplini criteriile respective, serviciul de remarketing va direcționa anunțuri către el. Anunțuri care vor fi afișate într-una sau mai multe rețele de publicitate. Deoarece serviciul de remarketing cunoaște produsul care îl interesează pe vizitator, anunțurile vor fi foarte specifice și dinamice.

Acum hai să ne uităm la câteva bune practici pentru managementul acestor campanii de direcționare repetată. În primul rând, nu te grăbi să oferi reduceri. Deși în exemplul cu șifonierul, prețul a fost factorul determinant, în realitate oamenii renunță la cumpărături dintr-o mulțime de alte motive. Așa că dacă te pripești cu reducerile, riști să te vinzi prea ieftin. Apoi, e bine să știi când să oprești afișarea acestor reclame. E foarte posibil ca vizitatorul să fi găsit produsul în altă parte și să-l fi cumpărat deja. Sau pur și simplu s-a răzgândit și nu-l va cumpăra deloc.
Multe soluții de remarketing îți vor permite să experimentezi. Poți alege de câte ori vei afișa același anunț, aceleiași persoane și pentru cât timp. La fel ca în cazul oricărei campanii publicitare e important să măsori și să optimizezi performanța campaniilor de direcționare repetată a produselor. Asta înseamna urmărirea ratelor de conversie, modificarea anunțurilor și a parametrilor, precum și folosirea instrumentelor analytics pentru managementul campaniilor. Direcționarea repetată în comerțul electronic poate fi o cale grozavă de a reintra în contact cu vizitatori care nu s-ar mai fi întors altfel pe siteul tău. Administrate și optimizate corect, aceste campanii pot fi o piesă de rezistență în planul tău de marketing online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: