Sistemele de asistență de care vei avea nevoie

Hei! Indiferent de locația afacerii tale, te poți extinde către noi regiuni printr-un simplu clic. Acum că marketingul digital a făcut posibile campaniile de publicitate internaționale e foarte tentant să te grăbești în a intra pe diferitele piețe externe. Dar hai să ne oprim puțin și să ne gândim cum poți deservi mai bine potențialii tăi clienți. În acest clip vom analiza capacitățile tehnice de care ai nevoie, managementul lanțului de furnizori și cum va trebui să te raportezi la regulile și reglementările piețelor. Dacă adresezi aceste aspecte în timp util, vei reduce riscul înainte să fie prea târziu.
În primul rând vei vrea să verifici cum funcționează websiteul tău în țările în care vrei să-ți vinzi produsele. Unele regiuni pot avea conexiuni mai slabe la internet. Asigură-te că siteul tău se încarcă repede și funcționează optim în zonele în care vrei să vinzi.
Apoi uită-te la lanțul de furnizori și asigură-te că poți livra în toate locațiile în care vrei să vinzi. Nu uita să te pui la curent cu taxele și legile din piețele respective. Agențiile lor guvernamentale îți pot furniza aceste informații. În mod normal ele îți oferă consultanță pentru a te ajuta să știi ce este necesar pentru a exporta în piețele respective.
Tine minte că vei dori ca clienții tăi să poată lua legătura cu tine indiferent de locație. Oferă suport prin e-mail și pune formulare de contact pe siteul tău. De la un anumit punct vei vrea să comunici mai personal. Prin telefon, de exemplu. Asigură-te că numărul de telefon e corect formatat încât cei din alte țări să te contacteze cu ușurință.
Acum gândește-te cum va interacționa un client cu afacerea ta, din momentul în care te descoperă până când plasează o comandă. E nevoie de modificări în procesele tale pentru ca experiența clientului să fie plăcută? Revizuirea permanentă a operațiunilor tale, în special a managementului lanțului de furnizori va juca un rol important în succesul tău.
Să zicem că ai un magazin de discuri din vinil în România și vrei să vinzi în Portugalia. Managementul lanțului de furnizori presupune găsirea unor producători locali, producerea și transportul discurilor și găsirea modului cel mai eficient de a transporta produsul până la Lisabona.
Hai să ne imaginăm că tocmai ai primit o comandă din Portugalia pentru 2000 de discuri din vinil care trebuie livrată în 2 săptămâni. Din păcate nu ai toată cantitatea în inventar. Ţinând cont de timpii de livrare pare o propunere destul de riscantă. În cazul ăsta, te decizi să apelezi la un furnizor local.
Pe măsură ce îți vei dori extinderea afacerii peste graniță, trebuie să cunoști legile și reglementările fiecărei piețe. Uită-te la taxele și la restricțiile de import/export aplicate în cazul produselor tale. Unele țări au acorduri care pot impacta colectarea taxelor. Iar plățile vamale și taxele adiționale îți pot afecta marja de profit.
Organizarea juridică a afacerii tale îți poate influența modul în care operezi peste granițe. În unele țări vei avea nevoie de aprobarea autorităților locale pentru a vinde acolo.
Să reluăm. Asigură-te că afacerea ta e accesibilă noilor clienți. Examinează-ți procesele operaționale și modul lor de funcționare peste granițe. Cercetează aspectele legale și reglementările care afectează derularea afacerilor în țările respective. Extinderea afacerii către noi piețe internaționale poate părea complicată, dar dacă o vei lua pas cu pas și vei avea grijă de aspectele menționate, sunt șanse mari să ai succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.