În ianuarie 1996, acum exact douăzeci de ani, marele vizionar numit Bill Gates publica un articol intitulat, simplu, „Content is King”, tradus, la fel de simplu,„Conținutul este rege”. Nu numai că publicarea respectivului articol a făcut valuri în industria IT, ea a și modelat, într-un fel, viitorul, pe baza previziunilor șefului Microsoft. Mai mult, expresia „Content is King” a devenit un fel de mantra a web designer-ilor și companiilor care vor să își propulseze site-urile în vârful ierarhiei.
În 1996, Internetul era încă în germene, departe de boom-ul uluitor la care am asistat în ultimul deceniu. În anul precedent, punând o piatra importanta la temelia tehnologiei, Microsoft dăduse lovitura cu Windows 95, ediție care a vândut 1 milion de copii în 4 zile!
Și, pentru a vă face o idee despre clarviziunea lui Gates, Google apărea aproape doi ani mai târziu, în toamna lui 1997.
Să vedem însă cele mai importante idei din revoluționarul articol al șefului Microsoft, extrem de actuale și în 2013.
„Conținutul este elementul care mă aștept să producă cei mai mulți bani pe Internet, așa cum s-a întâmplat cu transmisiile TV. Revoluția TV care a început acum jumătate de secol a influențat mai multe industrii, inclusiv cea producătoare de televizoare, dar câștigătorii pe termen lung au fost cei care au folosit acest mediu pentru a furniza informație și distracție. Într-o rețea interactivă precum Internetul, definiția „conținutului” este extrem de largă. De pildă, software-ul este o formă de conținut, una extrem de importantă. Dar marile oportunități vin din livrarea informației. Nimeni nu este prea mic să participe.”, preconiza Gates în 1996.
„Internetul permite distribuirea informației, global, la practic zero costuri marginale pentru editor. Oportunitățile sunt remarcabile și multe companii fac planuri să creeze content pentru Internet.”
Geniul lui Gates este că, la acel moment, a anunțat ceea ce este extrem de evident acum: faptul că cineva produce cel mai relevant conținut pentru nevoile și interesele publicului online, va fi în topul Internetului, adică în topul rezultatelor Google. „Dacă cineva se așteaptă că oamenii să aprindă un computer și să citească de pe un ecran, ei trebuie recompensați cu o informație nu doar adânca ci și extrem de actuală, pe care să o poată explora după bunul plac. Oamenii au nevoie de o șansă de a se implica dincolo de ce oferă media tradițională, printată, care în viitor ar putea dispărea.”
Preconizând că „goana după aur” online care la timpul respectiv afecta SUA va cuprinde întreaga lume, iar informația pe Internet va deveni enormă, Gates conchide că în viitor informația și conținutul de calitate vor costa, iar „cei care vor reuși să atragă mari audiențe vor face din Internet o piață de idei, experiențe, și produse – o piață de conținut.”
Înapoi în viitor…
Poate vă întrebați ce legătură are Bill Gates cu Google și tehnicile SEO. În baza articolului anterior (mult simplificat), una foarte mare! Așa cum a preconizat Gates, contentul de calitate este cel care face diferența astăzi, în „ochii” marilor motoare de căutare, Google și Bing (produsul Microsoft). Am subliniat „de calitate”, pentru că a publica conținut robotic, fără o înțelegere a fenomenului și publicului țintă, este sinucidere profesională. Vorbind despre o piață, altfel spus despre locul unde se iau și se expun produse, unde informația circulă, Gates a anticipat oarecum și explozia rețelelor sociale. Sigur, era greu ca în 1996 să bănuiești apariția Facebook, Twitter sau Pinterest. Însă, alături de un conținut de calitate, aceste rețele care compun media sociala sunt ultima verigă în tentativa de a te remarca online. Media socială este și ea o tehnica SEO. Atunci când un articol de calitate primește un rating sau o recenzie pozitivă, comentarii, like-uri, share-uri, retweet-uri, și așa mai departe, înseamnă că el a fost util și a răspuns nevoilor unui anumit public. Când conținutul este distribuit, site-ul care l-a publicat urcă în ierarhia motoarelor de căutare, însinuându-se printre primele pagini de rezultate. Da, conținutul este regele, dar promovarea este regina. Și cei doi se condiționează reciproc.
Ce înseamnă content relevant?
Contentul relevant înseamnă lucruri diferite pentru diverși oameni. Pentru un webmaster / web designer / expert SEO, este ceea ce sporește vizibilitatea pe Google, de obicei prin optimizare site cu cuvinte cheie (keywords). Publicitării, evident, se axează pe conținutul care le vinde produsele.
Însă etalonul oricărui web designer sau producător de content trebuie să fie vizitatorul. Dacă acesta efectuează o căutare sau îți găsește web site-ul la recomandarea cuiva, iar conținutul pe care îl publici este exact ceea ce îi trebuia, vei fi tot mai recomandat / căutat / apreciat, iar banii nu vor întârzia să apară.
În condițiile în care Google se „rebrănduiește” din motor de căutare în „motor de cunoaștere”, content relevant înseamnă informație la obiect, una care îți ajută vizitatorul să afle exact ce îl interesa și / sau să ia o decizie. Este informație mereu nouă, mereu caldă, care se ține în pas cu timpurile. Un web site „de umplutură” se autocondamnă la obscuritate.
Rețelele sociale fac legea
Un conținut la modă va fi partajat pe rețelele sociale. Iată de ce, succesul și aprecierea pe Facebook sau Twitter înseamnă și un succes SEO care se va traduce într-un PageRank superior.
- Google include recomandările +1 în algoritmul de clasare a site-urilor
- Bing contorizează like-urile pe Facebook și ierarhizează în consecință
- Conținutul partajat pe Twitter este indexat mai bine de Google
- Rating-ul acordat unui articol pe WordPress îi cresc vizibilitatea în Google
Așadar, pentru a-ți menține site-ul vizibil, fă tot posibilul să oferi un conținut original, bine documentat, de calitate superioară, demn de distribuit, mereu actualizat.
Scopul este să devii o autoritate în materie, citată și respectată, la care lumea să se raporteze și la care să revină.
Au trecut 20 de ani, și viziunea lui Bill Gates s-a adeverit. Conținutul este rege, iar în viitor va fi cu siguranță imparat!
Salut!!! Sunt un blogger din anul 2004, fecioară, iubitor de grafică, Senior WebMaster și CEO la BursaSite.ro, Senior Graphic Designer, Senior Web Designer, Senior Web Commerce. Sunt un tip plin de viață și inovator în creativitate.