Crearea unei experiențe facile pentru utilizator în magazinul tău online

Crearea unei experiențe facile pentru utilizator în magazinul tău online Responsive design

Salut! Ai început să vinzi online și clienții tăi cumpără direct de pe site. Grozav! Dar sunt clienții tăi pe deplin mulțumiți? Au parte de cea mai bună experiență de shopping și pot plăti online pe site-ul tău? Vom discuta despre cum poți folosi instrumentul Google Analytics pentru a îmbunătăți în permanență experiența clienților tăi pe site. Vom acoperi optimizarea pentru diferitele device-uri, îmbunătățirea navigării și a căutării, optimizarea paginilor de produs și folosirea conturilor de utilizator pentru a îmbunătăți procesul de plată.
Primul pas în optimizarea unei experiențe e-commerce este să te asiguri că procesul de cumpărare funcționează perfect pe orice dispozitiv folosit de clienți. Să presupunem că te uiți pe rapoartele Analytics si descoperi că ai multi vizitatori de pe mobile. Dar rareori acești vizitatori fac cumpărături. Poate fi un indiciu că pe tablete și telefoane mobile, paginile cu produse nu se afișează corespunzător. Sau poate sunt probleme cu procesul de plată. Deci ai ceva treabă. O soluție poate fi implementarea unui design de tip responsive pentru siteul tău. Acest tip de design se poate adapta la diferitele mărimi ale ecranelor pe care este afișat. În caz ca preferi rezultate mai consistente poți crea o versiune a siteului special pentru telefoane mobile.
Ok, acum că ai rezolvat problema dispozitivelor mobile, hai sa vedem cum mai poți îmbunătăți experiența vizitatorilor pe site-ul tău. Să presupunem că descoperi în Analytics că oamenii ajung pe pagina ta principală, dar nu fac următorul pas către paginile de produs. Vei vrea să le ușurezi clienților procesul de căutare și găsire a produselor care îi interesează. Asta începe cu un proces de navigare intuitivă pe site. În mod normal vei utiliza categorii și subcategorii pentru a-ți organiza produsele din ofertă. Hai sa folosim exemplul producătorului de mobilă. Poți începe cu categorii mai largi precum “camerele casei”. Apoi poți adăuga subcategorii de piese de mobilier pentru fiecare cameră, cum ar fi “paturi” sau “birouri” sau “mese de sufragerie”. Și care e soluția de organizare perfectă? Cea care e pe placul clientului tău. Poți face experimente pentru a vedea cum reacționează clienții la diferite aranjări în pagină. Sau poți trimite chiar chestionare celor apropiați pentru a le cunoaște preferințele.
Indiferent cum îți vei organiza conținutul siteului, vor fi mereu oameni care vor căuta produse specifice. Vizitatori care nu au răbdare să se uite prin toată oferta ta. De aceea e bine să răspunzi ambelor tipuri de nevoi și să incluzi si o funcționalitate de căutare pe website.
Poți optimiza experiența cumpărăturilor online prin paginile de produs. Ce faci dacă oamenii vizitează paginile de produs, dar nu adaugă nimic în coșul cu cumpărături? Ai putea adăuga un clip video cu procesul de fabricație. Sau poate o galerie foto pentru a ajuta clientul să se conecteze emoțional la respectiva piesă de mobilier. Asigură-te că fotografiile sunt profi și se încarcă repede. Poți adăuga descrieri captivante și detalii cu dimensiunile produselor. Practic poti adăuga orice sporește confortul vizitatorilor de a cumpăra.
Ultimul lucru spre care ne vom îndrepta atenția este optimizarea experienței de e-commerce cu ajutorul conturilor clienților. Poți descoperi în datele analytics că vizitatorii navighează pe paginile de produs, adaugă produsele în coș, dar pleacă fără să cumpere nimic. Încurajarea clienților spre crearea unui cont poate simplifica procesul de cumpărare. Odată ce un vizitator face o primă comandă, îi poți oferi opțiunea de a-și stoca detaliile de plată (adresa de livrare, numărul de telefon, numărul cardului) în contul său. Îi va ușura foarte mult viitoarele comenzi.
Dacă ești gata să faci pasul căre un nivel avansat, te poti folosi de istoricul cumpărăturilor unui client, de preferințele sale în căutări sau produsele văzute recent pentru a-i face recomandări relevante. Dacă a cumpărat o masă pentru sufragerie de exemplu, i-ai putea recomanda un set de scaune care să se potrivească cu tipul de design. Și bineînțeles, îti poti răsplăti clienții cu oferte și discount-uri special create pentru ei. Multe solțtii de gestionare a “coșului de cumpărături” oferă din start astfel de opțiuni.
Hai să recapitulăm. Optimizarea unui magazin online este un proces continuu care necesită o experientă consecventă și consistentă pe toate dispozitivele, o organizare inteligentă a conținutului de pe website și plăți simplificate cu ajutorul contului utilizatorului pe site. O astfel de abordare te va ajuta să oferi cele mai bune servicii clienților actuali și viitori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: