De ce să te promovezi printr-un landing page?

Indiferent dacă deții un magazin online sau un site prin intermediul căruia îți prezinți serviciile, vor exista întotdeauna persoane care nu sunt încă pregătite să cumpere de la tine sau să ceară o ofertă.

Este posibil că printr-un blog, un sistem de newsletter și o pagină de Facebook să ții aproape și să informezi constant o parte din potențialii tăi clienți, însă există mulți alți consumatori pe piață care poate ar avea nevoie de produsele sau serviciile tale dar încă nu te cunosc.

De aceea, este nevoie să îi atragi pe acești oameni printr-o metodă diferită de cele menționate până acum, oferindu-le un motiv bine întemeiat ca să apeleze la tine. Această metodă se numește: landing page.

Ce este și ce scop are un landing page?

Imaginează-ți că ai intrat pe ușa unui magazin pentru că te-a atras foarte mult anunțul postat afară, la intrare. În anunț scria că vei primi ceva gratis în doar câteva secunde.

Ai intrat și ai descoperit o cameră simplă, în care se află o singură persoană cu un scurt formular și te roagă să îl completezi ca să primești acel ceva gratuit.

Formularul poate fi mai lung sau mai scurt, depinde de cât de mare e valoare a ceea ce se oferă. De exemplu, cel mai scurt formular posibil îți cere doar adresa de email; altele îți cer și prenumele și altele îți pot cere informații precum în ce domeniu lucrezi, ce funcție ai, cu ce provocări de întâlnești zi de zi etc.

Completezi formularul și primești bonus-ul pe loc, după care nu ai altă opțiune decât să părăsești încăperea.

Acesta este felul cum funcționează și un landing page.

Este o pagină „de aterizare” unde se promovează un singur lucru și nu există link-uri către alte pagini sau alte „distrageri de atenție”. Singurul scop al acestei pagini este să transforme vizitatorii în lead-uri.

Un lead este un potențial client care ar avea nevoie de produsul/serviciul tău dar încă nu e pregătit să cumpere de la tine, însă vrea să se convingă că ești un furnizor de încredere. Un lead trebuie să îți ofere cel puțin o informație de contact despre el, iar de obicei informația care este cel mai ușor de oferit este adresa de email.

Iată un exemplu:

Ce oferte se pot pune pe un landing page?

Ai la dispoziție o gamă întreagă de posibilități, în funcție de ce poți oferi tu gratuit. În funcție de tipul afacerii tale, iată câteva idei de bonusuri:

Pentru magazine online:

  • un cupon de reducere;
  • oportunitatea de a câștiga un premiu (înscrierea la un concurs);
  • un ghid gratuit în format pdf cu sfaturi practice din domeniul tău;
  • un produs sau accesoriu gratuit sau o mostră gratuită;
  • service gratuit sau garanție extinsă.

Pentru site-uri de prezentare de servicii:

  • un subserviciu gratuit (consultanță, audit, plan de promovare, recomandări, prima ședință etc)
  • o carte, un ghid gratuit în format pdf cu sfaturi practice din domeniu;
  • orice fel de material gratuit relevant pentru publicul tău;
  • un webinar gratuit sau un mini-curs online gratuit;
  • un demo gratuit al programului software oferit de tine;
  • o reducere specială.

Acestea sunt doar câteva idei și, după cum poți observa, o parte din ele sunt motive să cumpere de la tine și o parte sunt motive să apeleze la tine ca specialist.

O audiență care încă nu te cunoaște, formată din potențiali clienți, ar putea fi publicul țintă ideal care să fie informat referitor la acest landing page. Implicit, îți poți crește numărul de clienți dar și bazele de date cu potențiali clienți.

Cum se creează un landing page

Un landing page trebuie să fie o pagină individuală, separată de site-ul tău, care să nu cuprindă meniul site-ului și link-uri către alte pagini din acesta. În mare parte, un landing page este văzut ca un site diferit, alcătuit dintr-o singură pagină. Recomand să fie pus pe un subdomeniu (landingpage.site.ro).

Există mai multe metode disponibile pe piață pentru crearea unui landing page, însă eu le voi menționa pe cele mai eficiente:

  1. Să apelezi la o agenție

    Ca să fii sigur că vei avea o pagină bine realizată, recomandăm să apelezi la aceeași agenție de web design care ți-a realizat site-ul inițial. Ei au deja toate noțiunile referitoare la design-ul site-ului tău și e recomandat ca landing page-ul să arate similar.

    Dacă ai deja toate informațiile și structura pentru pagina ta, costul creării acestei pagini dar și durata realizării ei vor fi reduse.
    În momentul în care apelezi la agenție, este bine să știi exact ce îți dorești să oferi pe acea pagină și ce dorești să obții.

  2. Să folosești un serviciu online

    Există numeroase instrumente online care te ajută să-ți creezi un landing page. De exemplu, instapage.com. Însă, toate aceste instrumente sunt contra cost și au variante gratuite cu funcționalități limitate.

    Nu recomand să apelezi la soluții gratuite deoarece sunt instabile și pot să nu funcționeze corespunzător.

Mult succes în folosirea unui landing page pentru business-ul tău! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Confidențialitate și cookie-uri: Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Dacă continui să folosești acest website ești de acord cu utilizarea lor.