Trimiți newslettere? Iată ce trebuie să știi!

Trimiterea de newslettere este una dintre cele mai eficiente metode de promovare și vânzare online. Însă, din păcate, mulți antreprenori și administratori de magazine online încă achiziționează baze de date de la diverse companii care le vând online și trimit email-uri la persoane care nu s-au abonat de bună voie la site-urile lor.

Din acest motiv, căsuțele noastre de email sunt invadate zilnic cu zeci de spam-uri pe care deseori le ignorăm sau le ștergem. Aceste newslettere nedorite pe care le primim, uneori, ne fac să ștergem din greșeală și email-uri importante din căsuța noastră sau newslettere din partea unor site-uri la care ne-am abonat. Din cauza acestor email-uri nedorite, newsletter-ul și-a pierdut din credibilitate în România în ultimii ani.

Însă, odată cu scăderea reach-ului organic din social media și cu creșterea concurenței pentru anunțurile plătite de pe Google AdWords, multe companii s-au reorientat pe strângerea de baze de date de abonați proprii, aceasta fiind metoda cea mai rapidă, non-intruzivă și personală de a comunica cu ei.

De aceea, astăzi vom vorbi despre pașii pe care trebuie să îi parcurgi dacă dorești să îți crești baza de date de abonați și să trimiți newslettere către aceștia, cu scopul de a îți crește numărul de clienți.

Ce trebuie sa faci inainte sa trimiti newslettere

Pasul 1: Integrează un sistem de trimitere de newslettere pe site

Înainte să începi trimiterea de newslettere, trebuie să te asiguri că ai infrastructura necesară. Prin urmare, dacă încă lucrezi cu o agentie de web design care îți administrează site-ul, ei te vor ajuta să îți integrezi un sistem de email marketing în platforma site-ului tău.

Dacă agenția nu are posibilitatea să integreze un sistem propriu de trimitere de newslettere, poți alege un serviciu plătit de email marketing. Noi recomandăm platformele românești cum sunt SendMachine.com sau Conectoo.ro.

Aceste servicii sunt gratuite pentru baze de date mai mici de 2000 de adrese de email; așadar, la început, poți testa sistemul lor gratuit, înainte să îți crești baza de date.

Pasul 2: Oferă un bonus noilor abonați la newsletter

Spuneam mai sus că suntem invadați zilnic cu newslettere nedorite. Ca să nu fie și newsletter-ul tău unul din ele, recomandăm să le câștigi încrederea abonaților tăi încă de la început și să le dai un motiv întemeiat să se aboneze.

În fond, ca să le ceri adresa de email și, eventual, prenumele, trebuie să le oferi ceva în schimb. Prin urmare, poți să creezi un bonus pentru ei pe care să îl promovezi prin widget-uri, pop-up-uri, landing page-uri sau orice altă metodă îți este la îndemână ca să strângi mai mulți abonați.

Acel bonus poate fi: un cupon de reducere, un ebook gratuit, o invitație la un eveniment online / offline, acces la un video secret, acces la o tombolă cu posibilitatea câștigării unui premiu, acces la un software gratuit etc.

Ce fel de newslettere să trimiți

1. De informare

Abonații care vor fi acaparați doar cu email-uri de vânzare cu produse sau servicii, după un anumit timp, se vor sătura și probabil fie vor deveni inactivi, fie se vor dezabona sau, mai rău, vor raporta email-urile tale ca Spam.

Când trimiți newslettere să te gândești mereu că ai de-a face direct cu oameni și că trimiți un mesaj personal care le „invadează” un spațiu intim precum este căsuța de email. Fiecare abonat este un potențial client și trebuie tratat ca atare. Prin urmare, trimite și newslettere de informare.

Trimiți newslettere? Iată ce trebuie să știi! Trimiți newslettere? Iată ce trebuie să știi! newsletter bursasite rom  nia webdesign promovare online web

Un email de informare poate conține: 

  • sfaturi în privința utilizării produselor tale,
  • un bonus pentru abonați (ebook, articol, video, tutorial, interviu, chestionar, cupon de reducere etc),
  • un anunț important (un eveniment la care participă echipa ta, un premiu câștigat de compania ta, o schimbare făcută în echipa ta etc).

2. De vânzare

Un email de vânzare poate conține: 

  • o campanie derulată pe site-ul tău,
  • o serie de produse la reducere,
  • o selecție de produse recomandate în perioada respectivă,
  • o listă cu servicii oferite,
  • o invitație la un eveniment organizat de compania ta,
  • orice fel de invitație / chemare la acțiune o poți face către abonații tăi.

Aceste email-uri trebuie variate împreună cu mesajele de informare, menționate anterior.

3. Email-uri automate

În afara email-urilor realizate manual, menționate mai sus, trebuie să creezi din platforma de email marketing pe care o folosești, o serie de newslettere trimise automat în funcție de acțiunea pe care o fac abonații tăi (sau stadiul în care se află).

De exemplu:

  • email-uri de confirmare a adresei de email (trimise la început, automat, după abonare),
  • email-uri de mulțumire (trimise după ce își confirmă adresa de email),
  • email-uri de plecare (trimise celor care se dezabonează),
  • email-uri de „la mulți ani” (trimise abonaților care își serbează ziua de naștere sau onomastică),
  • email-uri de confirmare a comenzii (trimise celor care comandă de pe site),
  • email-uri de reamintire (trimise celor care au uitat un produs un coș, celor care nu au folosit un cupon de reducere etc),
  • email-uri de reactivare (trimise celor care nu au deschis ultimele 5 sau 10 campanii trimise),
  • etc.

Se pot genera email-uri automate în funcție de acțiunea pe care tu o dorești. Tot ce trebuie să faci este să te gândești la email-urile pe care le poți crea, urmând ca echipa ta de programare sau de marketing să implementeze trimiterea automată a acestora.

Ce trebuie să faci după ce trimiți un newsletter

Munca ta nu s-a terminat după ce ai trimis o campanie de newslettere.

La un anumit interval de timp, trebuie să analizezi reacțiile abonaților (număr de deschideri, număr de click-uri, număr de conversii, hartă a click-urilor etc).

În funcție de aceste reacții, poți alege cum să îți optimizezi campania. De exemplu, poți segmenta baza de date, la 3 zile după trimiterea email-ului, astfel încât să trimiți același email (dar cu subiect diferit) celor care nu l-au deschis.

Segmentări se pot face în funcție de foarte multe criterii sau în funcție de reacțiile abonaților. Astfel, poți reactiva o listă de email-uri care, în alte condiții, ar fi pierdută.

Sper să îți fie utile sfaturile menționate în acest articol! Îți doresc mult succes în trimiterea de newslettere către abonații tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *